فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۰۲۳۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

Byte dance به دنبال گسترش یک پلتفرم جدید در آمریکا/ Lemon۸ جایگزین تیک تاک می‌شود؟

Byte dance به دنبال گسترش یک پلتفرم جدید در آمریکا/ Lemon8 جایگزین تیک تاک می‌شود؟

بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک در فکر گسترش برنامه Lemon8 در ایالات متحده است. تحلیلگران درباره این اتفاق نظرات متفاوتی دارند. برخی این حرکت را راه‌اندازی جایگزینی برای تیک تاک می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک در حال توسعه یک شبکه اجتماعی دیگر در ایالات متحده است. این درحالی است که پلتفرم تیک تاک همچنان با محدودیت مواجه است. با این حال تحلیلگران معتقدند، ایجاد یک برنامه جایگزین راه حل مناسبی برای مقابله با ممنوعیت‌ها نیست. به نظر می‌رسد بایت دنس می‌خواهد پلتفرم جدید Lemon8 را به‌عنوان جایگزین تیک تاک معرفی کند.

Lemon8 از پینترست پیشی می‌گیرد

Lemon8 اولین بار در سال 2020 در ژاپن راه‌اندازی شد. این برنامه پلتفرمی برای به اشتراک‌گذاری محتواهای متنوعی از مد، آرایش، غذا و سفر گرفته تا لوازم و حیوانات خانگی است.

براساس گزارش‌های منتشرشده در سایت «data.ai»، این پلتفرم با 693 پله جهش به دومین اپلیکیشن محبوب سبک زندگی در ایالات متحده در 30 روز گذشته تبدیل شده و بازار املاک و مستغلات Zillow را نیز به رتبه سوم رسانده است.

این در حالی است که در گذشته رتبه Lemon8 از Pinterest پایین‌تر بود. همچنین طبق گزارش «Apptopia»، این پلتفرم از زمان راه‌اندازی خود تاکنون 17 میلیون‌بار در سراسر جهان دانلود شده است.

این حرکت بایت دنس را می‌توان نوعی رقابت شرکتی تلقی کرد که در تلاش است به بازارها و بخش‌های مصرفی مختلف با محتوای نوشتاری مبتنی بر تصویر امکان گسترش دهد.

برخی از الگوریتم‌هایی که در Lemon8 استفاده می‌شوند دقیقاً مشابه الگوریتم‌های توصیه‌شده در TikTok هستند.

افزایش محبوبیت Lemon8 در حالی اتفاق می‌افتد که قانون‌گذاران آمریکایی درحال تصمیم‌گیری روی این موضوع هستند‌ که آیا شرکت مادر TikTok، بایت دنس، نیاز به واگذاری سهام خود در ایالات متحده دارد یا خیر.

در ماه مارس، قانونگذاران ایالات متحده از Shou Zi Chew، مدیرعامل TikTok در کنگره سؤال‌هایی درباره مشکلات پیش آمده پرسیدند اما به نظر نمی‌رسد که پاسخ‌های آقای مدیرعامل آنها را قانع کرده باشد.

یکی از تحلیلگران معتقد است ایرادی در داشتن محصولات رقیب در سراسر جهان وجود ندارد و گسترش Lemon8 در آمریکا می‌تواند در صورت ممنوعیت کامل تیک تاک به‌عنوان جایگزینی برای این برنامه عمل‌ کند. او این اتفاق را به‌عنوان یکی از برترین روش‌های بازاریابی برشمرد.

این‌ درحالی است که تمام پیوندها و ارتباطاتی که بین Lemon8، ByteDance و TikTok وجود دارد نیز تحت نظر تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده قرار دارند.

اما بعضی دیگر از تحلیلگران ایجاد اپلیکیشن دیگری برای جایگزینی TikTok را راه‌حل مناسبی برای ByteDance نمی‌دانند. آنها معتقدند برنامه‌های چینی همچنان توسط ایالات متحده مورد بررسی قرار خواهند گرفت زیرا تنش‌ها با این کشور همچنان‌ ادامه‌ دارد.

به گفته یکی از تحلیلگران، محبوبیت روزافزون Lemon8، می‌تواند نشان‌دهنده نیاز قانون‌گذاران ایالات متحده برای ارائه یک چارچوب جامع برای درک خطرات برنامه‌های اینترنتی چینی و رسیدگی به آنها قبل از خارج شدن از کنترل باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.