خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۳۲۸۷

ورود بازیگران جدید به عرصه تولید گوشی / موبایل‌های ایرانی از چه سیستم عاملی استفاده خواهند کرد؟

ورود بازیگران جدید به عرصه تولید گوشی / موبایل‌های ایرانی از چه سیستم عاملی استفاده خواهند کرد؟

وزیر ارتباطات اعلام کرد فعلاً سیستم عامل گوشی‌های بومی ایرانی اندروید خواهد بود، اما درباره آن بحث مفصل و برنامه‌ریزی وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر به هدف تولید یک میلیون گوشی اقتصادی زیر 100 دلار در ایران اشاره کرد و گفت: «این کاری مشترک بین وزارت ارتباطات و وزارت صمت است و در این باره برنامه‌ای تدوین کردیم؛ امسال چند بازیگر جدید وارد حوزه تولید تلفن همراه خواهد شد.»

وی افزود: «تولید تلفن همراه داخل جلوه دیگری خواهد داشت و بازیگران دیگری وارد این عرصه خواهند شد؛ همچنین فعالانی که از قبل بودند با کمک وزارت صمت مورد حمایت قرار می‌گیرند تا خطوط تولیدشان تقویت شود. همچنین در منطقه ویژه اقتصادی پیام امکانات لازم از جمله زمین، سوله، وام و تجهیزات را در اختیارشان قرارداده‌ایم تا خطوط تولید را راه‌اندازی کنند.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا این تلفن‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید یا سیستم عامل جدید ایرانی هستند، اظهار داشت فعلاً این گوشی‌ها به سیستم عامل اندروید مجهز خواهند بود: «ولی در این باره از سوی شورای‌عالی فضای مجازی تکلیف داریم که کار را دنبال کنیم.»

این در حالی است که وزارت ارتباطات از آذر ماه سال گذشته، فراخوانی را منتشر و از تولیدکنندگان داخلی سیستم عامل موبایل دعوت به عمل آورده است. همچنین در دولت دوازدهم و دوره پیشین وزارت ارتباطات نیز تولید نسخه بومی سیستم عامل تلفن همراه پیگیری می‌شد.

البته استفاده از سیستم عامل مورد تأیید وزارت ارتباطات در سایر تجهیزات به غیر از موبایل به امری الزامی تبدیل شده است. وزیر ارتباطات در این باره به مصوبه سال گذشته هیئت وزیران اشاره کرد و گفت: «طبق مصوبه سال گذشته دولت، وزارت صمت مکلف شده بر روی تجهیزات دارای سیستم عامل غیر از تلفن همراه، مانند لوازم خانگی و غیره سیستم عامل مورد تأیید وزارت ارتباطات را نصب کنند. ما پیگیری می‌کنیم سیستم عامل امن و با تأییدیه بر وسایلِ غیر از تلفن همراه نصب شود؛ درباره سیستم عامل گوشی هم بحث مفصل جداگانه وجود دارد و در این‌باره برنامه داریم.»

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.