کد مطلب: ۸۲۷۱۲۱

اصطلاحات استارتاپی را با تجارت‌نیوز بشناسید:

پول هوشمند سکوی پرتاب استارتاپ‌ها

پول هوشمند سکوی پرتاب استارتاپ‌ها

سرمایه مانند خون برای ادامه حیات استارتاپ‌ها عمل می‌کند. اما سرمایه همیشه فقط ارزش مالی ندارد. بلکه دانشی که همراه با سرمایه به کسب‌وکارها تزریق می‌شود، آن را تبدیل به پول هوشمند یا smart money می‌کند. این پول سرعت رشد استارتاپ را چندین برابر خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پول، مایه حیات هر تلاشی برای کارآفرینی است. البته نه هر پولی. بلکه پول هوشمند (Smart money) یعنی پولی که علاوه بر ارزش مالی، دانش کارآفرینی و شرایط رشد را هم به کسب‌وکار اضافه کند.

یک کسب‌وکار معمولا برای رفتن به مرحله بعدی نیاز به پول دارد، چه تازه شروع شده باشد و چه در سطح بین‌المللی گسترش یافته باشد. اگر بنیانگذاران نتوانند خودشان بودجه رشد کسب و کارشان را تامین کنند، برای کمک مالی یا وام درخواست می‌دهند یا برای جلب حمایت مالی، به سرمایه گذاران فرشته یا سرمایه گذاران خطرپذیر مراجعه می‌کنند.

در این میان، برخی از کارآفرینان ممکن است ندانند که سرمایه‌گذار مناسب می‌تواند مزایای بیشتری فراتر از حمایت مالی به کسب وکارشان اضافه کند. اینجاست که پای پول هوشمند به میان می‌آید.

پول هوشمند زمین بازی را عوض می‌کند

کارآفرینان طی تلاش خود برای تأمین مالی سریع، اغلب این اشتباه را مرتکب می‌شوند که بر روی دریافت پول تحت شرایط خاص تمرکز می‌کنند و توجه کافی به ویژگی‌های تأمین‌کننده منابع مالی ندارند.

در حالی که سرمایه هوشمند علاوه بر تأمین مالی، می‌تواند دانش صنعت استارت‌آپی، راهنمایی و لیدرشیپ، دسترسی به شبکه‌های مشتریان جدید، فرصت‌های اضافی برای جذب سرمایه، فروش، جذب نیرو یا توسعه فنی را به کارآفرینان ارائه دهد.

سرمایه گذاران پول هوشمند می‌توانند به مدیران استارتاپ‌ کمک کنند تا با افراد بانفوذ در صنعت خود ارتباط برقرار کرده و اخبار مربوط به استارتاپشان را در میان مخاطبان خود پخش کنند.

این امر شانس افراد را برای دریافت مشاوران مهم، مشارکت‌ها، مشتریان، تامین‌کنندگان و بودجه بیشتر افزایش می‌دهد. این سرمایه‌گذاران همچنین توصیه‌های درستی را به کارآفرینان ارائه می‌دهند زیرا با ویژگی‌های حوزه کاری‌شان آشنا هستند.

پول بزرگ لزوما هوشمند نیست

براساس گزارش مارکت بیزینس نیوز ، بنیانگذاران تمایل دارند که به دنبال پول‌های بزرگ باشند و این اشتباهی است که باید از آن اجتناب کنند. پول هوشمند ممکن است در مقادیر کمتری باشد، اما ارزش‌های متنوعی به همراه دارد.

همانطور که گفته می‌شود، زمان مانند پول ارزشمند است و پول هوشمند به افراد این امکان را می‌دهد که به اهداف خود نزدیک شده و روند رشد کسب وکارشان تسریع شود.

در نهایت سرمایه هوشمند به بنیانگذاران استارتاپ ها کمک می‌کند که تجارت خود را گسترش دهند. در طول عمر استارتاپ‌شان به آنها مشاوره خواهد داد و در صورت نیاز می‌تواند به آنها در یافتن سرمایه جدید نیز کمک کند.

چگونه سرمایه‌گذاران دارای پول هوشمند را پیدا کنیم؟

قبل از هر چیزی باید تحقیق کنید تا سرمایه‌گذارانی را پیدا کنید که به حوزه کاری شما علاقه‌مند هستند. بررسی کنید که آیا این سرمایه‌گذاران با اندازه چک سایز سرمایه مورد نیاز شما مطابقت دارند یا خیر.

با افرادی در صنعت خود که قبلا این فرآیند را پشت سر گذاشته‌اند، صحبت کنید و به اندازه نیاز از آنها سؤال کنید. افرادی را پیدا کنید که می‌توانند در زمینه معرفی سرمایه‌گذار به شما کمک کنند. شما باید در طول این فرآیند صبور باشید، اما با این وجود، آن را به خوبی پیش ببرید.

مهمترین مزایای استفاده از سرمایه هوشمند

استخدام : سرمایه انسانی مناسب با پول هوشمند بهتر پیدا می‌شود. سرمایه گذاران پول هوشمند معمولا شبکه‌ها و سبدهای سرمایه بزرگی دارند که به آنها امکان دسترسی به جوامع بزرگ را می‌دهد. استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای استخدام فردی با مهارت‌های خاص به سرمایه‌گذاران خود مراجعه کنند.

سرمایه بیشتر : با یافتن سرمایه‌گذار مناسب می‌توان چشم‌انداز مالی یک استارت آپ را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشید. پول هوشمند می‌تواند به استارت‌آپ‌ها کمک کند تا سرمایه‌گذاران بیشتری پیدا کنند. همچنین به آنها سرنخ‌های سرمایه‌گذاری را برای پیگیری یا حتی ادامه تزریق پول در دورهای بعدی ارائه دهد.

مشارکت و معرفی: اگر یک استارتاپ به دنبال مشارکت تجاری یا استراتژیک باشد، می‌توان از شبکه سرمایه‌گذار به نفع استارتاپ استفاده کرد.

رابطه طولانی مدت: وقتی پول هوشمند وارد یک تجارت می‌شود، صاحبان چنین پولی به موفقیت بلندمدت شرکت علاقه‌مند هستند. بنابراین، یک سرمایه‌گذار ماهر می‌تواند بزرگترین علاقه‌مند به یک شرکت باشد و آن را با سرمایه‌گذاران جدید، مصرف‌کنندگان و شرکای بالقوه به اشتراک بگذارد.

مشاوره: استارت‌آپ‌ها اغلب با تصمیم‌های دشواری مواجه می‌شوند؛ خواه در حال تغییر ساختار و پیوت و خواه در حال ایجاد مشارکت‌های استراتژیک باشند. شرکت‌ها می‌توانند از دانش تجاری سرمایه‌گذاران خود برای تصمیم گیری‌های دشوار استفاده کنند و از تمام تجربیات خود در یک اقدام حیاتی استفاده کنند.

مربیگری : کارآفرینان اغلب فاقد مهارت‌های رهبری هستند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران باتجربه دائما با انواع مختلفی از رهبران و سبک‌های رهبری کار می‌کنند، می‌توانند به بنیانگذاران کمک کنند بهترین شیوه‌هایی را بیاموزند که آنها را قادر می‌سازد تا بهترین رهبر برای شرکت خود شوند.

از آنجایی که هیچ فرمول یکسانی برای تامین مالی استارت‌آپ‌ها وجود ندارد، کارآفرینان قبل از مراجعه به منبع تامین مالی، باید به دنبال اطلاعات و گرفتن مشاوره‌های عمیقی باشند. به خاطر داشته باشید که در جامعه VC اغلب می‌گوییم که وقتی پول می‌خواهید، مشاوره می‌گیرید و وقتی مشاوره می‌خواهید، پول می‌گیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.