خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۷۹۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

الکامپ استارز در اولویت ما نبود چون کارهای مهمتری داریم

الکامپ استارز در اولویت ما نبود چون کارهای مهمتری داریم

نمایشگاه الکامپ بیست و ششم با حذف بخش‌هایی مانند الکامپ استارز آغاز شد. مسئولان برگزاری تقریبا از این موضوع دفاع می‌کنند. البته فعالان استارتاپی این اقدام برگزارکنندگان را با نقدهای زیادی مواجه کرده‌اند. در این گزارش رئیس و نایب سازمان نصر تهران در مورد چرایی حذف این بخش‌ها به سوالات تجارت‌نیوز پاسخ داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان نصر تهران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در پاسخ به پرسش تجارت‌نیوز در مورد چرایی حذف «الکامپ استارز» و «الکامپ پیچ» گفت: ما عمدا بخشی را حذف نکردیم. الکامپ استارز مربوط به استارتاپ‌ها بوده است.

چهار سال پیش این مجموعه‌ها در اوج بودند، توجه دولت به آن‌ها زیاد بود و امید به آینده آن‌ها نیز بیشتر بود و سرمایه‌‌گذاری روی آن‌‌ها انجام می‌شد. دو ماه پیش هم نمایشگاه اینوتکس را برای آن‌ها داشتیم. این طور نیست که ما به طور عمد بخشی را حذف کرده باشیم. ما فقط سعی کردیم بر روی محتوا تمرکز کنیم.

اسلامی ادامه داد: فضای امروز با چهار سال پیش متفاوت است و ما براساس شرایط و نیاز امروز است که تصمیم‌گیری می‌‌‌کنیم. با این حال مجموعه‌‌های دیگری جایگزین شدند.

هر نمایشگاهی رویش و ریزش دارد. به این صورت نبوده که ما نخواهیم در الکامپ حضور داشته باشند، خود آن‌ها هم استقبال نکردند. ما به بدنه بخش خصوصی که در واقع همان شرکت‌کننده‌ها هستند، احترام می‌گذاریم. پس عدم حضور آن‌ها به خاطر تصمیمی از سمت ما نبوده است.

ما برای این جریان هم به سرمایه‌گذار و هم به سرمایه‌پذیر نیاز داشتیم ولی فکر می‌کنم این روزها حال هیچکدوم خوب نیست. فرصت از طرف ما مهیاست ولی ما کافی نیستیم. ما برای برگزاری همین نمایشگاه هم مورد انتقادات زیادی قرار گرفتیم.

استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران چهار سال پیش امیدوارتر بودند

صادق فرامرزی، نایب رئیس سازمان نصر تهران هم در این باره تجارت‌نیوز گفت: امروز دیگر آن سروصدای استارتاپی‌ها و سرمایه‌گذاران را نمی‌بینید. چهار سال پیش در آن‌ها امید و هیجان بیشتری برای این نمایشگاه بود.

امروز بنا به کمرنگ شدن آن‌ها روی موضوعات مهم‌تری مثل گفتگو تمرکز کرده‌ایم فارغ از اینکه شنیده می‌شود یا نمی‌شود ما باید بتوانیم حرف بزنیم این گفتگوها ایجاد تعامل و دانش می‌کند.

در ماه گذشته نمایشگاه ویژه‌تری برای حضور آن‌ها مهیا کردیم و من فکر می‌کنم الکامپ امروز کار مهم‌تری دارد. با توجه به زمانی که داشتیم اولویت ما آن‌ها نبودند. فرامرزی در ادامه راجع به حضور کمرنگ استارت‌آپ‌ها توضیح داد: استارت‌آپ‌ها در این نمایشگاه حضور دارند آن‌ها را می‌توانید در سالن 8 و 9 ببینید. این‌طور نیست که اصلا نباشند.

نمایشگاه الکامپ‌ امسال با حواشی زیادی آغاز شده است. از قطعی سه باره برق در مراسم افتتاحیه و نیمه‌تمام ماندن این مراسم تا حذف بخش‌هایی مانند آنچه در این گزارش به آن اشاره شد. با این حال، الکامپ هنوز هم آوردگاهی برای بزرگترین گردهمایی شرکت‌های استارتاپی و الکترونیک است.

شبیه‌سازی الکامپ استارز

امسال در این رویداد بیش از ۴۸۰ شرکت‌کننده در محوطه‌ای به مساحت ۴۰هزار متر که ۲۳هزار متر آن مسقف است، گرد هم آمده‌اند. همچنین دانش‌آموزانی از استان‌های مختلف مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به این نمایشگاه آمده‌اند و در بخشی به نام آینده‌سازان و مانند مجموعه‌های استارتاپی به رقابت می‌پردازند. شاید این بخش قرار بوده چیزی شبیه الکامپ استارز باشد.

حسین اسلامی همچنین اشاره کرد این‌که شرایط جامعه امروز دیگر بستر مناسب برای استارتاپ نیست را برگزارکننده‌ الکامپ نمی‌تواند تغییر بدهد. اگر فکر می‌کنید الکامپ بدون حضور استارتاپ‌ها بی‌روح است، این جامعه امروز ماست که به این شکل است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.