کد مطلب: ۸۲۸۹۴۳

علی فیاض‌بخش، مدیرعامل سرآوا در گفتگوی اختصاصی با تجارت‌نیوز خبر داد:

پورتفوی سرآوا در مسیر عرضه اولیه / دی‌جی کالا، دیوار، علی‌بابا و هزاردستان وارد بورس می‌شوند

پورتفوی سرآوا در مسیر عرضه اولیه / دی‌جی کالا، دیوار، علی‌بابا و هزاردستان وارد بورس می‌شوند

بنا بر اعلام علی فیاضبخش مدیرعامل هلدینگ سرآوا، چهار کسب‌وکار دیجی کالا، دیوار، علی بابا و هزاردستان تا پایان امسال و در آغاز سال بعد وارد بورس می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهار کسب وکار از پورتفوی سرآوا وارد بورس می‌شوند. علی فیاض‌بخش، مدیرعامل شرکت سرآوا که اردیبهشت ماه امسال، خبر ورود سه شرکت زیرمجموعه هلدینگ سرآوا را به بورس داده ‌بود، امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و در گفتگوی اختصاصی با تجارت‌نیوز به ورود چهار کسب‌وکار از پورتفوی سرآوا که قرار است وارد بورس کشور شوند، اشاره کرد و گفت: قرار است دی‌جی کالا، دیوار، هزاردستان و علی بابا وارد بورس شوند. این اتفاق طی امسال و اوایل سال آینده رخ خواهد داد.

بلوغی که استارتاپ‌ها را به بورس می‌برد

مدیرعامل سرآوا با تاکید بر این که این کسب‌وکارها امروز دیگر استارت‌آپ نیستند، ادامه داد: این شرکت‌ها امروزه چند ‌هزار نفر نیرو دارند. به همین دلیل از مرحله رشد و بلوغ گذشته‌اند. ضمن اینکه سودده هستند و سود توزیع می‌کنند. بنابراین دیگر استارت‌آپ نیستند و شرکت‌های بزرگی با گردش‌های مالی بزرگ و تا چند ده همت هستند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که ورود به بورس چه ریسک‌هایی را متوجه این کسب‌وکارها می‌کند، گفت: همه بیزنس‌ها ریسک دارند اما من به این ریسک خوش‌بین هستم. ما در صنعت مالی و سرمایه‌گذاری با این ادبیات جلو می‌رویم که چقدر ریسک می‌پذیریم و چقدر بازدهی کسب می‌کنیم. این ریسک را قبول کرده‌ایم چون به بازدهی آن امیدوار هستیم. الان ریسک ورودشان به بورس نسبت به دستاوردهایی که متصور هستیم، کمتر است. بنابراین به این ورود خوشبین هستیم.

او همچنین افزود: من امیدی به جذب سرمایه‌ خارجی ندارم. بنابراین ورود به بورس گزینه پیش روی ما برای جذب سرمایه است.

مدیرعامل سرآوا در پایان و در مورد فرایندی که سرآوا طی کرده تا شرکت‌های زیرمجموعه‌اش به بورس راه پیدا کنند، گفت: دو سال است که این فرایند را پیگیری می‌کنیم. به لحاظ فنی زیرساخت‌ها آماده است و برخی دستورالعمل‌ها باید رعایت بشود که آن هم در حال انجام است.

افزایش حضور سرآوایی‌ها در بورس؛ از سه به چهار

اردیبهشت ماه بود که فیاض‌بخش از عرضه اولیه سه شرکت زیرمجموعه این هلدینگ خبر داد. وی با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان‌بندی قرار است امسال و اواسط سال آینده، سه شرکت زیرمجموعه هلدینگ سرآوا عرضه اولیه شوند، گفت: در گام بعدی نیز شرکت سرآوا وارد بورس می‌شود. هر چند در حال حاضر چهار شرکت از این مجموعه وارد بورس خواهند شد.

وی افزود: شرکت سرآوا یک هلدینگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که در شرکت‌های مختلفی از جمله دیجی کالا، دیوار، کافه بازار و علی بابا سرمایه‌گذاری دارد.

مدیرعامل شرکت سرآوا در مورد روند بازار سرمایه در شرایط فعلی نیز گفت: برای تشخیص ارزندگی بازار باید نسبت P/E را مورد بررسی قرار دارد که در حال حاضر اعداد و ارقام منتشر شده به ویژه نرخ قیمت به درآمد فوروارد نشان می‌دهد بازار هنوز ارزنده است، البته باید سرمایه‌گذاران بین صنایع مختلف و شرکت‌ها طبقه‌بندی داشته باشند، زیرا ارزندگی بدان معنی نیست که تمامی شرکت‌های بورس و فرابورس ارزنده هستند، اما می‌توان گفت هنوز بخش بزرگی از بازار ارزنده است.

فیاض‌بخش با بیان اینکه سیاست‌های اخیر دولت در مورد مالیات بر عایدی سرمایه روی ملک، طلا و ارز می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند، اظهار داشت: بورس به عنوان بازار کمک‌کننده می‌تواند به رونق بنیان‌های اقتصادی کشور کمک کند، اما مهم است که سرمایه‌گذاران از طریق سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام به فعالیت در بورس کنند.

وی همچنین به سرمایه‌گذاران در بورس توصیه کرد حضور در بازار سرمایه به شکل غیرمستقیم را جدی بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.