کد مطلب: ۸۳۵۴۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطع برق خدمات اسنپ فود را مختل کرد!

قطع برق خدمات اسنپ فود را مختل کرد!

قطع برق امروز دامن اسنپ فود را هم گرفت و کاربران هنگام مراجعه به این اپلیکشین با پیام قطع سرویس به دلیل قطع برق سرورهای این شرکت مواجه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این دومین بار در دو هفته گذشته است که اسنپ فود دچار اختلال می‌شود و امکان ارائه خدمات به کاربران خود را ندارد. بار قبل علت اختلال اسنپ فود، مشکل در زیرساخت‌های اینترنت بود و امروز علت اختلال برق سرورهای میزبان این اپلیکیشن عنوان شده است.

کاربران این اپلیکیشن امروز از ظهر هنگام مراجعه به اسنپ فود با این پیام مواجه می‌شدند: «به زودی بر می‌گردیم. به دلیل قطع برق سرورهای میزبان اسنپ فود، در حال حاضر قادر به ارائه خدمات نیستیم.»

روابط عمومی این شرکت علت قطع خدمات امروز را قطعی برق دیتاسنترهای «افرانت» اعلام کرد. این در حالی است که هفته گذشته این اپلیکیشن دلیل قطع خدمات خود را قطعی اینترنت عنوان کرده بود.

به نظر می‌رسد که حالا قطع برق علاوه بر صنایع، دامن بخش خدمات آنلاین را هم گرفته است. از طرف دیگر، قطع اینترنت مشکل دیگری که کسب و کارها با آن مواجه‌اند، قطعی اینترنت است که دامن اپلیکیشن‌های داخلی را هم گرفته و فقط شامل اپلیکیشن و پیام‌رسان‌های خارجی نمی‌شود.

IMG 20230710 134149

ضرر و زیان قطع برق و اینترنت

ضرر و زیان مالی ناشی از اختلال و قطعی اینترنت، بیش از همه متوجه کسب و کارهای اینترنتی می‌شود. بنابر آخرین واکنش رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران؛ محدودیت اینترنت 35 هزار میلیارد تومان به اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و 45 هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای سایر حوزه‌ها خسارت وارد کرده است.

معاونت پژوهشی سازمان امور مالیاتی در آخرین گزارش خود در این باره ضریب نفوذ اینترنت را در ایران ۱۱۲ درصد و تعداد کاربران آن را ۹۴ میلیون نفر اعلام کرد. این معاونت همچنین افزود که بیش از یک میلیون صفحه فارسی از طریق اینستاگرام کسب درآمد حداقلی دارند.

اما اینطور نیست که قطع شدن اینترنت فقط به محدود شدن کسب‌و‌کارهای کوچک منجر می‌شود، در واقع نه‌تنها کسب‌وکارهای کوچک، آنلاین‌شاپ‌ها و کسب‌وکارهای مبتنی بر اینستاگرام بلکه شرکت‌های بزرگ نیز در این شرایط دچار مشکل و به طبع زیان‌های بزرگ‌تر شده‌اند.

قطعی‌های اینترنت را به حداقل می‌رسانیم

همه این‌ها در حالی‌ است که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد قطعی‌های اینترنت در سال گذشته به دلیل اختلال در شبکه زیرساختی کشور اتفاق افتاد و شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره به موقع اطلاع‌رسانی نکرد.

او تاکید کرد میزان قطعی‌های اینترنت در سال 1402 به کم‌ترین حد خود می‌رسد. زارع پور اعلام کرد بیشتر قطعی‌ها به علت مسائل فنی بوده و وزارت‌خانه در تلاش است میزان قطعی‌های اینترنت را در سال 1402 به حداقل برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.