کد مطلب: ۸۳۶۹۵۸

رئیس ساترا: مانع انتشار مباحث غیراخلاقی در فضای مجازی می‌شویم

رئیس ساترا: مانع انتشار مباحث غیراخلاقی در فضای مجازی می‌شویم

سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» تاکید کرد: همانطور که از محتوای سالم در تولید و نشر و تبلیغ حمایت می‌کنیم اجازه نخواهیم داد که مباحث غیر اخلاقی تولید و منتشر شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» تاکید کرد: همانطور که از محتوای سالم در تولید و نشر و تبلیغ حمایت می‌کنیم اجازه نخواهیم داد که مباحث غیر اخلاقی تولید و منتشر شوند.

سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» اعلام کرد: اولویت «ساترا» ابعاد فرهنگی است.

وی درباره رشد زیست بوم صوت و تصویر فراگیر عنوان کرد: در این مسیر نیاز به تنظیم‌گری و مقررات گذاری است. قانونمند کردن زیست بوم تولید محتوا در فضای مجازی، لزوماً محدود کردن نیست بلکه راهگشای ارائه حمایت‌ها و تسهیلات و محتوای دولتی به بخش خصوصی است.

مقایسه توسعه فرهنگی را ماموریت اصلی رسانه دانست و گفت: توسعه فرهنگی وظیفه و ماموریت اصلی رسانه است، لذا اولویت برخورد ما اولویت‌های محتوایی و فرهنگی است. رسانه‌ به دلیل ماموریتی که دارد باید همه ابعاد صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و …را رعایت کند ولی برای ما وضعیت فرهنگی اولویت بیشتری دارد.

وی بر ضرورت همکاری همه نهادهای زیربط در حوزه تولیدات فضای مجازی تاکید کرد و گفت: در حوزه فضای مجازی، زنجیره‌ای از نهادها باید همکاری کنند تا تنظیم‌گری و ممیزی به درستی اعمال شود، یعنی همه نهادهای مرکز ملی شورای فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، فراجا، ساترا و… باید وظیفه‌شان را به خوبی انجام بدهند.

منبع: انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.