فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۷۰۷۸

اصطلاحات استارتاپی را با تجارت‌نیوز بشناسید

چرا انعطاف پذیری استارتاپ ها مهم است؟ / عملیات نجات در شرایط سخت

چرا انعطاف پذیری استارتاپ ها مهم است؟ / عملیات نجات در شرایط سخت

استارتاپ‌ها به سنت‌های کسب‌وکاری محدود نیستند و می‌توانند ایده‌های جدیدی را امتحان کنند که به آنها نسبت به رقبای سنتی‌شان برتری می‌دهد. این یکی از دلایل اصلی موفقیت استارتاپ‌هاست. چون انعطاف پذیری استارتاپ یا (flexibility) را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استارتاپ‌ها نه تنها در بازار بلکه با کارمندان خود نیز انعطاف‌پذیری دارند. این به این دلیل است که آنها برای انطباق با نیازهای در حال تغییر مصرف‌کنندگان و بازارها، باید دائما دنده عوض کنند و آمادگی ایجاد تغییرات را داشته باشند. کارمندانی که می‌توانند به سرعت خود را با این تغییرات وفق دهند، ارزشمند خواهند بود، زیرا در عادات قدیمی که دیگر برای استارتاپ یا مشتریان آن کارایی ندارند، گیر نمی‌کنند.

در یک استارتاپ، به خصوص در اوایل، شما منابع محدودی دارید و جای کمی برای خطا دارید. این بدان معنی است که شما باید بتوانید بسته به اینکه بازار چگونه تغییر می‌کند، جهت را تغییر دهید. یک مثال عالی از این ویژگی می‌تواند ویژگی «پیام دور» Airbnb باشد که زمانی اضافه شد که شرکت متوجه شد میزبان‌های آن‌ها از شرح عکس‌های فهرست‌هایشان استفاده می‌کنند تا با مهمانان احتمالی ارتباط برقرار کنند.

دلایل انعطاف پذیری استارتاپ‌ ها

ارتباط: بنیان‌گذاران یک استارتاپ باید انعطاف‌پذیر و آماده تغییر باشند. ارتباطات بخش مهمی از انعطاف پذیری است، زیرا می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا به سرعت جابه‌جا شوند که بتوانند تلاش‌های خود را تطبیق داده و بهینه کنند.

برقراری ارتباط شفاف و موثر برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است، اما به‌ویژه برای استارتاپ ها مهم است زیرا اعضای تیم اغلب از راه دور کار می‌کنند. برای ایجاد یک استارتاپ موفق با کارمندان از راه دور، باید از طریق تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، ایمیل‌ها یا چت‌های ویدیویی به صورت روزانه با تیم خود در ارتباط باشید.

ارتباطات یکی از مهم‌ترین موارد در استارتاپ است. ارتباط بین بنیانگذاران، ارتباط بین تیم‌ها (محصول و بازاریابی)، ارتباط با سرمایه‌گذاران و اساسا همه افراد دیگری که در یک استارتاپ درگیر هستند. البته، همیشه بهتر است که ارتباط رودررو برقرار کنید.

تصمیم‌گیری سریع نمایش انعطاف پذیری استارتاپ است

دو نوع آدم در این دنیا وجود دارد: آنهایی که تصمیم می‌گیرند و آنهایی که تصمیم نمی‌گیرند. اگر کارآفرین هستید، باید بتوانید سریع تصمیم بگیرید. تصمیم‌گیری خوب برای موفقیت استارتاپ بسیار مهم است.

تصمیم‌گیری یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای کارآفرینان است زیرا آنها مجبور خواهند بود در طول زمان انتخاب‌های تجاری زیادی داشته باشند. همه چیز از خود فرآیند تصمیم‌گیری شروع می‌شود. کارآفرینان خوب در انتخاب‌های سخت تعلل نمی‌کنند. در عوض، آنها را در آغوش می‌کشند و از کشف چگونگی حل آنها با استفاده از خلاقیت و تجربه لذت می‌برند.

وقتی هیچ راه روشنی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه در یک موقعیت خاص چه کاری انجام دهید وجود ندارد، بهترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد این است که به صورت واکنشی و با احساس درونی تصمیم بگیرید.

ایده پشت این رویکرد این است که اگر نتوانید به طور واضح در مورد حرکت بعدی خود فکر کنید، به صورت تکانشی عمل می‌کنید و بدون فکر کردن زیاد تصمیم می‌گیرید. به این ترتیب شما به اندازه کافی انعطاف پذیری خواهید داشت تا با تغییر شرایط سازگار شوید.

جریان کار: یک استارتاپ باید برای استفاده از فرصت‌ها و واکنش نسبت به تغییرات بازار انعطاف‌پذیر باشد. کسب‌وکارهایی که مبتنی بر یک مدل کسب‌وکار سنتی با چرخه توسعه محصول طولانی هستند، یا به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارند، معمولا نمی‌توانند به سرعت به تغییر واکنش نشان دهند.

استارتاپ ها این مشکل را ندارند زیرا می‌توانند سریع و مستقل حرکت کنند. این امر به استارتاپ‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های اولیه بزرگ، کسب‌وکار کوچک خود را شروع کرده و رشد ارگانیک داشته باشند. بنابراین در صورت لزوم چرخش یا تغییر جهت در فرایند کلی استارتاپ برای آنها آسان‌تر است.

کسب‌وکارهای نوآفرین یا استارتاپ‌ها همیشه تحت فشار ضرب‌الاجل‌های سخت قرار دارند و انعطاف‌پذیری جهت انطباق سریع برای آنها بسیار مهم است. ابزارهای مدیریت گردش کار به استارتاپ‌ها اجازه می‌دهد تا گردش کار را به راحتی مدیریت کنند که به آنها اجازه می‌دهد سریع‌تر رشد کنند.

رویکرد جهانی شدن: رویکرد جهانی شدن پدیده‌ای جدید در حوزه‌های کسب‌وکار و مدیریت است. این رویکرد به استارتاپ‌ها اجازه می‌دهد تا روی استراتژی‌های بلندمدت تمرکز کنند، کسب‌وکار خود را کارآمدتر اداره کنند و برای تغییراتی که اغلب پیش‌بینی آن‌ها سخت است، آماده باشند.

رویکرد جهانی شدن اهمیت دارد زیرا استارتاپ‌ها می‌توانند با تسریع رشد، بهبود مزیت رقابتی، افزایش حاشیه سود، گسترش سهم بازار و کاهش هزینه‌ها بر چالش‌ها غلبه کنند.

رویکرد جهانی‌سازی استارتاپ‌ها را انعطاف‌پذیر می‌کند و به روی روندهای جدید باز می‌شود. جهانی شدن فرآیند گسترش یک کسب‌وکار در سطح بین‌المللی است و ایده خوبی است که استارتاپ ها از همان ابتدا به این موضوع فکر کنند.

جهانی شدن می‌تواند به افزایش فروش کمک کند، اما همچنین شما را با مشتریان یا شرکای بالقوه در کشورهای دیگر در تماس قرار می‌دهد. بسیاری از کسب‌وکارها قبلا جهانی شده‌اند، بنابراین اگر می‌خواهید استارتاپ شما متمایز از همه باشد، قطعا ارزش کاوش در فرصت‌های خارج از کشور را دارد.

رشد اقتصادی: رشد یک مسئله بزرگ برای هر استارتاپی است. کسب‌وکارهای نوپا باید سریع رشد کنند و باید این کار را به‌طور موثر انجام دهند، در غیر این صورت پولشان تمام خواهد شد. کلید موفقیت در اینجا انعطاف پذیری با مدل کسب‌وکار به جای تلاش برای مبارزه با بازار است، باید تلاش کنید و با آن کار کنید.

رشد اقتصاد جهانی از سال 2010 کاهش یافته است. با این حال، این روند در سطح استارتاپ چندان مشهود نیست. استارتاپ‌ها در حال حاضر بیش از گذشته شغل ایجاد می‌کنند و انتظار می‌رود تنها در سال ۲۰۱۷ ۲ میلیون شغل جدید ایجاد کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا استارتاپ ها در دوران رکود اقتصادی خوب عمل می‌کنند. اول از همه، استارتاپ ها با نیروی کار خود بسیار انعطاف پذیر هستند. آن‌ها می‌توانند در صورت نیاز کارمندانی را استخدام کنند، اما همچنین کارگرانی را که دیگر لازم نیستند، بدون دردسر رها کنند، زیرا سرمایه‌گذاری کمی روی آنها یا کارشان انجام می‌شود. زمانی که زمان‌ها از نظر اقتصادی سخت است، استارتاپ‌ها مزیت رقابتی دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.