کد مطلب: ۸۳۹۴۲۵

سرعت اینترنت ایران از میانمار هم پایین‌تر است

سرعت اینترنت ایران از میانمار هم پایین‌تر است

طبق آخرین گزارش اسپیدتست درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان افزایش یافته. سرعت اینترنت موبایل از 42.30 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 42.92 مگابیت در ثانیه افزایش پیدا کرده و سرعت اینترنت ثابت هم از 79.26 مگابیت بر ثانیه، به 81.60 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

طبق گزارش اسپیدتست برای ماه ژوئن، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان کاهش یافته، بااین‌وجود، رتبه سرعت اینترنت ثابت کشورمان یک پله صعود داشته است.

طبق این گزارش، سرعت اینترنت ثابت در ایران از 12.60 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 11.80 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته. بااین‌حال، رتبه کشورمان در لیست یک پله صعود را تجربه کرده و حالا در رتبه 145ام قرار دارد.

در بخش اینترنت موبایل هم با کاهش سرعت در کشورمان روبه‌رو هستیم. سرعت اینترنت موبایل در ایران از 35.68 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 34.65 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. همین کاهش سرعت باعث شده که رتبه کشورمان در جدول با 2 پله کاهش روبه‌رو شود و در رتبه 67ام قرار بگیرد.

در سطح جهان همچنان سنگاپور بالاترین سرعت اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این سرعت برابر 247.29 مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم امارات متحده عربی با سرعت 239.20 مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورد و در رتبه‌های بعدی هم به‌ترتیب کشورهای شیلی، هنگ‌کنگ و چین قرار دارند.

در بخش اینترنت موبایل، تغییری در رتبه‌های اول و دوم ایجاد نشده است و امارات متحده عربی و قطر به‌ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و سرعتی برابر 200.24 مگابیت بر ثانیه و 182.98 مگابیت بر ثانیه را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند. کویت، نروژ و برونئی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی به‌چشم می‌خورند.

نکته قابل ذکر این است که براساس گزارش و پیمایش انجمن تجارت الکترونیکی تهران، معیار سرعت اینترنت نمی‌تواند فقط اسپیدتست باشد. این انجمن تأکید کرده که سرعت اینترنت ایران از کشورهایی چون میانمار هم پایین‌تر است. در رابطه با اینکه چرا سرعت ایران در اسپیدتست بالاتر از آمارهای استخراج‌شده از سایر پایگاه‌های معتبر است، گزارش این انجمن گفته اسپیدتست به‌صورت پیش‌فرض کاربر را به نزدیک‌ترین سرور در کشور متصل می‌کند. درواقع به گفته کارشناسان فنی این انجمن، اسپیدتست تنها سرعت ارتباطات داخلی را اندازه‌گیری می‌کند. در این گزارش آمده است که: اسپیدتست به‌جای سنجش کیفیت سرعت اینترنت، به بررسی کیفیت لایه Access شبکه کشور می‌پردازد.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.