کد مطلب: ۸۴۰۶۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکل عدم تخصیص سهمیه بنزین به رانندگان اسنپ و تپسی حل شد؟

مشکل عدم تخصیص سهمیه بنزین به رانندگان اسنپ و تپسی حل شد؟

رانندگان اسنپ و تپسی چند ماهی است که سهمیه بنزین خود را نگرفته‌اند. این موضوع اعتراض بسیاری از آنها را در پی داشته است. رانندگان می‌‌گویند در شرایطی که قطعات یدکی هم افزایش قیمت زیادی داشتند، شرکت‌ها یا باید کرایه‌ها را افزایش دهند یا کمیسیون خود را کم کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رانندگان اسنپ و تپسی به اینکه در چند ماه اخیر سهیمه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به آنها تخصیص نیافه است، اعتراض دارند. آنها می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

در این میان، عدم تخصیص سهیمه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی، که در یک هفته اخیر رسانه‌ای شده، نارضایتی‌ها را افزایش داده است. البته این اولین بار نیست که بی‌نظمی در پرداخت این سهمیه به رانندگان اسنپ و تپسی، گلایه‌های آنها را در پی دارد. برای مثال این اتفاق پاییز سال گذشته هم رخ داد. آذر 1401 بود که اکوفارس از تاخیر 5 ماهه در تخصیص این سهمیه خبر داد. حالا دوباره همان شرایط تکرار شده و حداقل چهار ماه است که رانندگان اعتبار بنزین را دریافت نکردند و با بنزین آزاد، کار می‌کنند. البته برخی از آنها می‌گویند این مدت بیشتر است و حتی به هفت ماه هم می‌رسد.

در این میان شرکت‌‌های اسنپ و تپسی می‌گویند درباره این موضوع مقصر نیستند و ماجرا را پیگیری می‌کنند. به گفته آنها، فهرست کارکرد رانندگان هر ماه به مراجع مسئول ارسال می‌شود و عدم تخصیص سهمیه بنزین را باید از وزارت کشور پیگیری کرد. البته وزارت کشور هم باید فهرست را تایید و برای وزارت نفت ارسال کند که مشخص نیست در این فرایند، کدام مرجع قصور داشته است. تجارت‌نیوز اخیرا علاوه بر پیگیری این مشکل از شرکت‌های اسنپ و تپسی، سعی کرد با مسئولان وزارت کشور و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز ارتباط برقرار کند ولی پیگیری‌ها به سرانجام نرسید و کسی پاسخگوی این مشکل نبود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساز و کار تخصیص اعتبار بنزین به رانندگان اسنپ و تپسی، گزارش م شکل بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را بخوانید.

رانندگان اسنپ و تپسی: یا کرایه را افزایش دهید یا کمیسیون را کاهش

با توجه به نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد مشکل عدم تخصیص چند ماهه اعتبار بنزین به رانندگان اسنپ و تپسی، همچنان ادامه دارد و هنوز حل نشده است. در این شرایط آنها معتقدند شرکت‌ها یا باید کرایه‌ها را افزایش دهند یا کمیسیون را کم کنند.

«۴ماه هست که راننده اسنپ هستم،ولی اصلا کرایه باهزینه ها و قطعات مصرفی تعویض روغن ،لاستیک،جلوبندی،و….قابل قیاس نیست،مخصوصا سهمیه بنزین هم نمیدن،الان ۱هفته هست ناچارا ازاین کار کنارکشیدم، تازه برخورد غیرمنصفانه برخی مسافران رو هم بذارید رو این مشکلات.»

«کرایه ها با کولر روشن ،بنزین ازاد و کمیسیون واستهلاک مطابقت ندارد.»

«ما راننده ها برای رضایی خدا کار میکنیم هر چی دربیاریم باید بدیم بنزین آزاد و استهلاک ماشین و کمیسیون و کرایه خونه….با این کرایه پایین و ترافیک!»

«با این کرایه‌های ۲۰ یا ۲۵ تومنی هر روز اگه ۲۰ تا مسافر ببری میشه ۴۰۰ تومن که نصفش میره واسه بنزین و بقیش هم صرف استهلاک ماشین میشه و ریالی واسه راننده زحمتکش نمیمونه ، روز به روز هم از عمر ماشین کم میشه و باید سر هر ماه حداقل ۱۰ میلیون خرج ماشین کنیم که منجر به تصادف و … نشیم ، خدا شاهده اگر این مسولین ذره‌ای انصاف داشتن ، راننده‌ها شرمنده زن و بچشون نمیشدن ، قیمت اسنپ نسبت به تاکسیهای داخل شهر حداقل ۸۰٪ کمتره.»

«اسنپ و تبسی با هم در رقابت هستند وهر دو تلاش میکنند قیمت پایین بزنند و کمسیون خودشون رو بگیرند این روزها هیچکس از وسیله حتی عمومی استفاده نمیکند .چون اسنپ و تپسی زیر قیمت مترو هست این رو به واقع میگم اصلا به فکر راننده نیستند تازه میگه کولر هم بگیر. فقط الکی قیمت پایین میدن میگن 12سفر برو 100تومن پاداش میدیم تازه کولر بگیر. خلاصه از کرایه میزنند که پاداش بدن با پول خودمون. بنزین هم که دروغ محضه.»

«بنده راننده اسنپ و سهمیه دی ماه تا بهمن ماه سال۱۴۰۱مسافت پیمایشم ۹۶۳کیلومتر بوده الان بعد از یک ماه دارم پیگیری میکنم و زنگ میزنم اسنپ میگن برو کارت های بانکیت چک کن بهشون میگم همه رو هر روز چک میکنم ولی اعتباری برام نیومده و توی اسنپ رانندگان زدین واریز شد میگه برو پیام بفرس برامون یا همون تیکت میرم اونجا هم تیکت میدم بهشون باز یه پیام عجیب غریب که اصلا ربطی به موضوع نداره برام میفرستن و به پشتیبانی سماس زنگ میزنم جواب نمیدن و پیامک میدم برا واریز نکردن اعتبار سوخت و ایمیل میزنم اصلا پاسخگو نیستن.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.