کد مطلب: ۸۴۹۹۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومانی لیان کپیتال /جانی دوباره در رگ های اکوسیستم استارتاپی

سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومانی لیان کپیتال /جانی دوباره در رگ های اکوسیستم استارتاپی

«لیان کپیتال» روی شرکت «دکترساینا»، استارت‌آپ ارائه‌دهنده مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی سرمایه گذاری کرد. «دکتر ساینا» در این مرحله توانسته بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه جدید جذب کند که سهم «لیان کپیتال» از این سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این روزهای ناآرام اکوسیستم استارتاپی کشور و با وجود هجمه‌ها و نامیدی‌های زیاد از آینده این اکوسیستم، هر خبر تازه از یک سرمایه گذاری یا تولد و رشد یک برند خبری خوش در این عرصه محسوب می‌شود. در تازه‌ترین اخبار، خبر سرمایه گذاری «لیان کپیتال» روی شرکت «دکترساینا» استارت‌آپ ارائه‌دهنده مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی شنیده شد.

«دکتر ساینا» در این مرحله توانسته بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه جدید جذب کند که سهم «لیان کپیتال» از این سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان است. این شرکت بر روی کسب‌وکارهای بالغ و نوپا در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری می‌کند و در کنار دکترساینا، شرکت‌هایی چون «دکتردکتر و هومکا» در بخش سلامت الکترونیک را در سبد سرمایه‌گذاری‌ خود دارد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل لیان کپیتال در این خصوص به تجارت نیوز گفت: صنعت سلامت و به‌طور خاص سلامت الکترونیک، صنعتی روبه‌رشد و در حال توسعه به شمار می‌رود. ایجاد چرخه کامل سلامت الکترونیک یکی از اهداف مهم لیان کپیتال است و عمده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه سلامت الکترونیک، مبتنی بر این هدف انجام می‌شود.

او ادامه داد: آنچه در دنیای امروز اهمیت دارد و همه‌گیری کرونا هم آن را تایید کرد، سهولت دسترسی افراد به طیف وسیعی از پزشکان، فارغ از زمان و مکان است. آسان کردن این دسترسی به تشخیص به موقع و جلوگیری از خوددرمانی کمک می‌کند و هزینه و زمانی که صرف رفت‌وآمد می‌شود را کاهش می‌دهد. دکترساینا توانسته با ارائه خدمات باکیفیت و یکپارچه خود، بخشی از فشارهای درمان بیماری را از دوش بیمار و کادر درمان بردارد.

ریسک‌های قانون‌گذاری بدون در نظر گرفتن بازیگران بازار مربوطه

ژوبین علاقبند ضمن تاکید بر ضرورت تزریق سرمایه به شرکت‌های خوش‌آتیه که پتانسیل بهبود یا توسعه دارند، عنوان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی و کاهش نقدینگی موجود برای سرمایه‌گذاری، بقای هر یک از طرفین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر به درک درست از شرایط فعلی و داشتن یک افق دید شفاف بستگی دارد که ضرورت آن داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی است.

او اضافه کرد: با توجه به نحوه سرمایه‌گذاری موشکافانه و بسیار دقیق لیان کپیتال، ممکن است ارزیابی یک سرمایه‌گذاری جدید ماه‌ها زمان ببرد؛ اما این خبر را به شرکت‌های فعال در صنعت سلامت می‌دهیم که برای ساختن آینده‌ای بهتر برنامه‌های بلندمدت داریم. حوزه سلامت خیلی بیشتر از آنچه امروز به آن پرداخته شده است، ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد. این رشد در نهایت به نفع مردم در جامعه است تا بتوانند خدمات بهتر و با کیفیت‌تری دریافت کنند.

مدیرعامل «لیان کپیتال» در پایان افزود: پیش‌بینی آینده خیلی سخت است اما ما خوش‌بین هستیم؛ همین که توانستیم در این روزها سرمایه‌گذاری جدیدی داشته باشیم قدمی روبه‌جلو است. ریسک‌هایی مثل ریسک‌های قانون‌گذاری وجود دارد. در واقع چون استارتاپ‌ها قدم‌‌های نوآورانه و برخلاف سنت بر می‌دارند ممکن است مخالفانی داشته باشد. نگرانی ما این است که قوانین بدون در نظر گرفتن بازیگران اصلی این بازارها وضع شود و یا اینکه اصلا قانونی وضع نشود. اینکه قانون درست و دقیقی هم وجود نداشته باشد، به همان اندازه آسیب‌زننده است.

نرخ رضایت کاربران ایرانی بیشتر از نرخ کاربران جهانی

مهدی خدادادی، مدیرعامل دکترساینا در توضیح فرصت‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری لیان کپیتال برای این شرکت ایجاد می‌کند توضیح داد: از نظر من لیان کپیتال در حوزه سلامت دیجیتال در ایران نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. تمرکز دکترساینا تا به امروز بر توسعه یک سرویس مبتنی بر سلامت در حوزه مشاوره آنلاین پزشکی بوده است که بتواند دسترسی به پزشک و انجام ویزیت را آسان‌تر کند.

او همچنین افزود: نرخ NPS در سرویس دکترساینا ۶۸٪ و نرخ رضایت کاربران ۹۱.۸٪ است. شاید جالب باشد بدانید نرخ مطلوب جهانی NPS و رضایت کاربران در سرویس‌های سلامت به ترتیب ۳۸٪ و ۷۵٪ است. این موارد نشان می‌دهد ما توانسته‌ایم چیزی را خلق کنیم که مردم دوستش دارند.

آینده روشن بازار سلامت الکترونیک

مهدی خدادادی در خصوص چگونگی همکاری دکترساینا با لیان کپیتال افزود: ما در کنار پورتفولیوی شرکت‌های سلامت الکترونیک لیان کپیتال، به دنبال ایجاد یک اکوسیستم سلامت الکترونیک هستیم و همه شرایط را برای داشتن تیم قهرمان داریم. ما باور داریم این مجموعه در آینده‌‌‌ای نزدیک نقش بسیار مهمی در بازار سلامت الکترونیک کشور خواهد داشت.

خدادادی درباره مسیری که دکترساینا تا امروز طی کرده است، گفت: ما تا امروز با تمرکز توانسته‌ایم کارهایی را انجام دهیم که همگی برای اولین بار در ایران انجام شده‌اند؛ همچنین به زودی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های خود در صنعت سلامت کشور را رونمایی خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.