خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۱۲۸۴

سرمایه‌گذاری آمریکا در چین محدود شد

سرمایه‌گذاری آمریکا در چین محدود شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیروز یک فرمان اجرایی با هدف محدود کردن سرمایه‌گذاری آمریکا در چین در زمینه نیمه هادی‌های پیشرفته امضا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه فرمان اجرایی را امضا کرد که هدف آن محدود کردن سرمایه گذاری ایالات متحده در بخش های پیشرفته نیمه هادی، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی چین است و این اقدامی دیگر از سوی دولت وی برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری های کلیدی برای نوسازی ارتش این کشور است. به عبارت ساده سرمایه‌گذاری آمریکا در چین محدوتر شد.

دستور اعلام «وضعیت اضطراری ملی» که بایدن گفت بخشی از تلاش‌ها برای حفاظت از منافع امنیتی ایالات متحده است، با وجود گرم شدن جزئی در روابط دوجانبه در هفته‌های اخیر صادر شد. اگرچه به طور گسترده ای انتظار می رود، تقریباً مطمئن است که رهبری چین به این اقدام (محدود کردن سرمایه‌گذاری آمریکا در چین) واکنش تندی نشان خواهد داد.

مقررات جدید سرمایه گذاری سرمایه‌گذاری آمریکا در چین شامل مکمل کنترل صادرات موجود و سایر گام هایی است که دولت بایدن قبلاً برای جلوگیری از تلاش های چین برای توسعه فناوری های پیشرفته برای اهداف نظامی انجام داده است.

به گفته مقامات ارشد آمریکایی، یک قانون جدید که احتمالاً تا سال آینده اجرایی نخواهد شد، از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سایر سرمایه‌گذاران آمریکایی می‌خواهد تا قبل از هرگونه برنامه‌ای برای هدایت وجوه به شرکت‌های چینی در این بخش، وزارت خزانه‌داری را مطلع کنند.

منبع: کیودو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.