کد مطلب: ۸۵۱۴۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کرافتون ۱۵۰میلیون دلار دیگر روی بازی‌ های هندی سرمایه‌گذاری می‌کند/هندوستان بهشت بازی‌سازان

کرافتون 150میلیون دلار دیگر روی بازی‌ های هندی سرمایه‌گذاری می‌کند/هندوستان بهشت بازی‌سازان

کمپانی کره‌ای کرافتون که یکی از غول‌های بازی سازی جهان محسوب می‌شود، 150 میلیون دلار در صنعت بازی هندوستان سرمایه گذاری کرده است. این شرکت پیش از این نیز 140 میلیون دلار به حوزه بازی این کشور تزریق کرده بود. به این ترتیب، رقم سرمایه‌گذاری آن به حدود 300میلیون دلار رسیده است.

علی ملکی: به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت بازی‌سازی کره‌ای کرافتون اعلام کرده که قصد دارد 150 میلیون دلار دیگر در صنعت بازی هند طی طول دو تا سه سال آینده سرمایه‌گذاری کند که مزیتی برای اکوسیستم بازی کشور هند است. این خبر پس ‌از این که این شرکت اجازه عرضه نسخه آزمایشی بازی بتل رویال محبوب خود در بازار جنوب آسیا پس از دو ممنوعیت قبلی را دریافت کرد، اعلام شد.

گفتنی است که صنعت بازی در هندوستان جزو صنایع درآمدزایی و آینده‌دار است. پیش‌بینی شده است که اندازه بازار بازی در این کشور، تا پایان سال 2023 به حدود 3 میلیارد دلار برسد.

سرمایه‌گذاری 300میلیون دلاری کرافتون در هند

اعلامیه این شرکت در روز پنج‌شنبه پیرو سرمایه‌گذاری حدودا 140 میلیون دلاری در 11 استارتاپ هندی و اکوسیستم بازی‌ این کشور در طول سه سال گذشته است. این شرکت، که سرمایه‌گذاری‌های آن در هند شامل شرکت‌های نودوین گیمینگ، لوکو، پراتیلیپی، کوکو اف ام، می‌شود، به تک کرانچ می‌گوید که 150 میلیون دلار بیشتر در استارتاپ های بازی و سرگرمی سرمایه‌گذاری می‌کند.

کرافتون همچنین اعلام کرده که از عملکرد کنونی استارتاپ های پورتفوی هند به‌شدت راضی است و اغلب آن‌ها عوایدشان چند برابر شده است و چندین مرتبه سرمایه جذب کرده‌اند.

بنا به گفته این شرکت، آن‌ها همچنان دیدی طولانی‌مدت به هند و اکوسیستم استارتاپی پویای آن دارند و به‌خوبی درک می‌کنند که دلایلی مثل شرایط بازار و احساسات مشتری وجود دارد که می‌تواند بر عملکرد یک شرکت تأثیر بگذارد و آن‌ها در کرافتون تلاش می‌کنند از این استارتاپ‌ها پشتیبانی کنند.

دریافت مجوز برای سرمایه گذاری در حوزه بازی

150 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید زمانی ارائه می‌شود که نسخه موبایل بازی بتل رویال BGMI این شرکت مجوز فعالیت در هند را تقریباً یک سال پس از ممنوعیت دریافت کرد. این شرکت غول کره‌ای تأییدیه سه ماه‌ای از مقامات هند برای استمرار عرضه این بازی در هند در ماه می دریافت کرد و طول مدت این دوره آزمایشی دوهفته‌ است.

BGMI خود نسخه بومی‌شده و متحول شده PUBG است، بازی محبوب دیگری که هند در اواسط سال 2020 بنا به دغدغه‌های امنیت ملی ممنوع کرده بود. کرافتون تصمیمات تجاری قابل‌توجهی گرفته است که شامل قطع همکاری با تنست به‌عنوان ناشر و همکاری با میکروسافت ازور برای سرورهای هندی، بنا به دغدغه‌های هند، می‌شود.

با ‌وجود این، این اعلامیه جدید یک تقویت قابل‌توجه در اکوسیستم بومی است. بازی کرافتون محبوب‌ترین بازی هند و رکن اصلی قلمرو بازی‌های الکترونیکی ورزشی این کشور است. با توجه به تلاش هند برای جذب سرمایه‌گذاران متعدد در حوزه بازی، پشتیبانی سریع و قاطع کرافتون کمکی چشمگیر است.

وقتی دیپلماسی، بازی می‌سازد

مقامات هندی طی سال‌های گذشته همواره سعی کرده‌اند در تعامل سیاسی و اقتصادی منطقی با سایر کشورهای جهان، زمینه‌های جذب سرمایه به کشور خود را فراهم کنند.

به همین دلیل است که مدیرعامل یکی از غول‌های بازی سازی جهان از حضور در این کشور و ساخت بازی و سرمایه‌گذاری در این زمینه، ابراز رضایت می‌کند.

سین هیولین سان، مدیرعامل کرافتون هند می‌گوید: ما به قدرت آی‌پی‌های هند برای ایجاد یک تأثیر ماندگار باور داریم و بسیار خوشحالیم که در مسیر خود برای شکوفا کردن ظرفیت کامل این کشور به‌عنوان نیروگاه بازی جهانی به سطوح جدیدی دست‌ یافته‌ایم.

برای کرافتون، PUBG و نسخه تحول‌یافته آن، BGMI، محبوب‌ترین بازی‌ها در پورتفولیوی این شرکت باقی می‌ماند. هند بازیگر بزرگ برای بازی‌های بتل رویال موبایلی باقی می‌ماند. در کمتر از سه ماه از عرضه مجدد BGMI، این بازی به بیش از 30 میلیون کاربر فعال ماهانه در هند رسیده است.

بازار بازی هند جذاب و درآمدزا

کرافتون اعلام کرده که زمان‌بندی تعهد سرمایه‌گذاری این شرکت و نتیجه عرضه آزمایشی BGMI به هم مربوط نیستند. یکی از سخنگوهای این شرکت می‌گوید: ما همچنان در حوزه اکوسیستم بومی بدون توجه به شرایطی که به ما تحمیل می‌شود، سرمایه‌گذاری و آن را پشتیبانی می‌کنیم.

کرافتون نزدیک به 140 میلیون دلار از سال 2021 در اکوسیستم استارتاپ هند سرمایه‌گذاری کرده است و انتظار داریم که این سرمایه‌گذاری ادامه‌دار باشد، چراکه ما هند را به‌عنوان یکی از محرک‌های رشد برجسته کرافتون در سطح جهان شناسایی کرده‌ایم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.