کد مطلب: ۸۵۱۹۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحول صنعت کشاورزی با هوش مصنوعی/استارتاپ‌ها با تجهیزات بیشتری به سراغ زمین‌ها می‌روند

تحول صنعت کشاورزی با هوش مصنوعی/استارتاپ‌ها با تجهیزات بیشتری به سراغ زمین‌ها می‌روند

حوزه کشاورزی یکی از اندک حوزه‌هایی است که در اغلب نقاط جهان هنوز به حالت سنتی کار می‌شود. اما اینک با ظهور هوش مصنوعی و صنعت رباتیک تحولاتی در این حوزه توسط استارتاپ‌ها رقم زده شد که بر کیفیت محصولات و راحتی کار کشاورزان افزوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ورود هوش مصنوعی به دنیای انسان‌ها توانست امکانات فراوانی را در اختیار آنها قرار دهد. یکی از حوزه‌هایی که توجه متخصصان هوش مصنوعی را به خود جلب کرد، حوزه کشاورزی بود.

کشاورزی در بسیاری از کشورها یکی از حیاتی‌ترین صنعت‌هاست و مزیت رقابتی در آن، کیفیت محصول است. به همین دلیل استفاده از تکنولوژی‌های نوین توانسته به بالا بردن مزیت رقابتی این حوزه بیشتر و بهتر کمک کند.

به نقل از GeekWire ، شمال غربی اقیانوس آرام محل ظهور تعدادی از استارتاپ‌هاست که از هوش مصنوعی برای از بین بردن علف‌های هرز، نظارت بر سلامت گیاهان و شناسایی سنگ‌ها در مزارع استفاده می‌کنند.

کنی لی، مدیرعامل استارتاپ Aigen، اخیرا در شهر سیاتل آمریکا از رباتی رونمایی کرده است که به طور مستقل علف‌های هرز را از زمین بیرون می‌کشد.

لی می‌گوید: هرچقدر فناوری بیشتری را به کشاورزان ارائه دهیم که به آنها در حل مشکلاتشان کمک کند باعث می‌شود جهان بهتری داشته باشیم.

استارتاپ Aigen برای پیش بردن پروژه خود از یک مهندس سابق شرکت تسلا به نام «ریچ ووردن» که در زمینه آب‌وهوا تخصص دارد کمک گرفته و از او خواسته شده که فقط بر مسائل آب‌وهوایی حوزه کشاورزی تمرکز کند.

رباتی که این استارتاپ ساخته است از یک مدل هوش مصنوعی کم‌مصرف استفاده می‌کند که می‌تواند از انرژی خورشیدی بهره بگیرد و اطلاعات محصول را در زمان مناسب به یک برنامه موبایل ارسال کند.

در صورتی که این استارتاپ موفق شود، یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که یک ماشین کاملا مستقل و متمرکز بر کشاورزی را عرضه می‌کند که نیازی به زیرساختی مانند شارژ باتری یا گازوئیل ندارد.

چالش‌های سر راه هوش‌ مصنوعی در صنعت کشاورزی

ووردن می‌گوید: بزرگ‌ترین چالش کشاورزی در حال حاضر، دریافت داده‌های حقیقی و استفاده از آنها برای زبان ماشین است. هیچ مجموعه بزرگی از داده‌ها وجود ندارد که در آمریکا یا سراسر جهان در دسترس باشد، زیرا جمع‌آوری این نوع مجموعه از داده‌ها بسیار دشوار و پرهزینه است.

ووردن ادامه داد: ربات‌های Aigen نزدیک به سطح پرسه می‌زنند و داده‌ها را فقط از عمق چند سانتی خاک و گیاهان جمع آوری می‌کنند. این در حالی است که بعضی شرکت‌‎ها از هواپیماهای بدون سرنشین، دستگاه‌های اینترنت اشیا و تصویربرداری ماهواره‌ای استفاده می‌کنند.

برای مثال شرکتی دیگر در شهر سیاتل بنام«Pollen Systems» وجود دارد که یک استارتاپ فناوری اطلاعات حوزه کشاورزی است و از تصاویر هوایی و داده‌های منحصر به‌ هر گیاه برای تقویت مدل‌های هوش‌مصنوعی خود استفاده می‌کند. این استارتاپ بر محصولات با ارزش بالای کشاورزی مانند آووکادو، آجیل، سیب، مرکبات، کیوی و … تمرکز دارد.

استارتاپ Pollen System از یادگیری عمیق همراه با هوش مصنوعی بصری برای طبقه بندی گیاهان، شمارش آنها، ارزیابی سلامت، و پیشنهاد اقداماتی که برای رشد مناسب گیاهان است استفاده می‌کند. این استارتاپ برای هر گیاه یک پروفایل می‌سازد و اطلاعات را در آن ذخیره‌سازی می‌کند

استارتاپ Pollen، شش سال پیش توسط یکی از مدیران سابق مایکروسافت بنام کیت مک‌کال تاسیس شد. به گفته مک‌کال: هر چقدر بتوانیم از هکتارهای بیشتری داده و تصویر جمع‌آوری کنیم، مدل‌های هوش مصنوعی بهتر می‌شوند و می‌توانند راه‌حل‌های هوشمندانه‌تری را تولید کنند.

مک‌کال ادامه داد: هوش مصنوعی در کشاورزی هنوز در مراحل اولیه خود است ولی پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ی نه چندان دور از هوش مصنوعی به عنوان دستیار در کشاورزی استفاده شود تا به آنها در مورد میزان آب، آفت کش‌ها، کودها و تکنیک های مدیریت بر اساس تجزیه و تحلیل آب و هوا کمک کند.

برخلاف سایر صنایع، کشاورزان فقط زمان محدودی برای تکمیل روش‌های رشد محصولات خود دارند که این امر اهمیت داشتن ابزارهایی را برای کمک به آنها در تولید محصولات برجسته می‌کند.

بر اساس گزارش مکنزی، فشارهایی از جمله افزایش هزینه‌ها، کشاورزان را مجبور می‌کند تا برای خرید محصولات فناورانه حوزه کشاورزی اقدام کنند. این مطالعه نشان می‌دهد که 39 درصد از کشاورزان در سراسر جهان قصد دارند حداقل یک محصول فناوری کشاورزی را طی دو سال آینده فراهم کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.