کد مطلب: ۸۶۰۱۳۵

پلتفرم‌های دیوار و شیپور با درخواست وزارت صمت تعلیق می‌شوند؟

پلتفرم‌های دیوار و شیپور با درخواست وزارت صمت تعلیق می‌شوند؟

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت با ارسال نامه‌ای به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، خواستار تعلیق فعالیت و نماد پلتفرم‌های دیوار و شیپور شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با اینکه پلتفرم دیوار با انتشار گزارشی نشان داد عدم درج قیمت در آگهی‌ها روی کنترل قیمت تاثیری ندارد؛ اما وزارت صمت به دلیل درج قیمت در آگهی‌های پلتفرم‌های دیوار و شیپور، خواستار تعلیق این پلتفرم‌ها شده است.

طبق نامه وزارت صمت علت این درخواست به عدم رعایت ضوابط خاص درج آگهی حوزه مسکن بازمی‌گردد. همچنین بنابر اعلام معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، کمیته نظارت بر عملکرد کسب‌وکارهای مجازی قبلاً درخصوص نحوه درج قیمت مسکن در پلتفرم‌های نیازمندی آنلاین، به دیوار و شیپور اخطار داده بود.

«علیرضا شاه‌میرزایی»، معاون وزیر صمت، روز گذشته در جلسه ارائه گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرد دولت به‌دنبال تعلیق مجوز و اینماد این پلتفرم‌ها نیست، اما اگر سکویی ضوابط آن‌ها را رعایت نکند، چاره دیگری نخواهد داشت.

به گفته وی، با توجه به اینکه ملک و خودرو دارایی مهمی هستند و در تورم کشور نقش دارند، بایستی اصالت مالکیت آگهی‌های مربوط به آن‌ها احراز شود تا از انتشار آگهی‌های جعلی جلوگیری گردد:

بحث نمایش قیمت خودرو و مسکن در پلتفرم‌های آگهی آنلاین موضوع جدیدی نیست. طی سالیان گذشته و پس از رشد بی‌سابقه نرخ ارز در کشور و تورم، دولتمردان هرازگاهی با فشارآوردن به پلتفرم‌ها، تلاش ناکامی برای کنترل این بازارها داشته‌اند.

دیوار و شیپور تا‌ به‌ حال چندین بار مجبور به حذف نمایش قیمت آگهی‌های مربوط به خودرو و مسکن شده‌اند؛ حذفی که به گواه آمار، اثر خاصی بر افزایش قیمت‌ها و کنترل تورم نداشته است.

دی‌ماه سال 1399، پلتفرم دیوار با انتشار گزارشی نشان داد این امر روی کنترل قیمت‌ها تأثیری نداشته و تنها منجر به ایجاد دردسر برای کاربران و اتلاف وقت آن‌ها شده است.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.