کد مطلب: ۸۶۰۵۰۳

مشکل دیوار و شیپور حل شد

مشکل دیوار و شیپور حل شد

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از «حل موضوع» برخورد با دو پلتفرم دیوار و شیپور خبر داد. پیش از این نامه‌ای از وزارت صمت منتشر شده بود که نشان می‌داد این وزارتخانه خواستار توقف فعالیت این دو پلتفرم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از آنکه روز چهارشنبه (۸ شهریور) نامه وزارت صمت خطاب به اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی منتشر شد که در آن، این وزارتخانه خواستار توقف فعالیت پلتفرم‌های دیوار و شیپور شده بود، رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در اکانت ویراستی خود نوشت: «طبق مصوبه دولت و بخشنامه معاونت حقوقی، درخواست برخورد یا تعلیق سکوهای کشور توسط دستگاه‌های قوه مجریه باید به تصویب کمیته‌ای که در مصوبه آمده برسد که در این مورد این‌چنین نشده و ضمناً مشکل تایید مالکیت ملک را با همکاری وزارت راه، صمت و کارگروه تعامل‌پذیری حل خواهیم کرد.»

باقری اصل روز جمعه در همان حساب کاربری نوشت: «از دوستان وزارت صمت و راه و شهرسازی بابت همیاری در حل موضوع بسیار سپاسگزارم، همه ارکان دولت از فعالیت قانونی سکوهای دیجیتال حمایت کامل دارند.»

او در همین نوشته، لینک خبری را منتشر کرد که مربوط به توضیح وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره بود.

در این خبر آمده است: «وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: نامه‌هایی که دفتر خدمات عمومی این وزارتخانه (مرکز اصناف سابق) ابلاغ می‌کند، از جایگاه "دبیرخانه کارگروه نظارت بر کسب‌وکارهای مجازی" است که طبق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی کشور تشکیل شده و هفت عضو از دستگاه‌های مختلف کشور از جمله وزارت ارتباطات، اتاق اصناف ایران و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی دارد. از آنجا که دبیرخانه این کارگروه در وزارت صمت مستقر است، لذا ابلاغیه‌ها توسط این دفتر صادر می‌شود و لذا به معنای ابلاغیه وزارت صمت به تنهایی نیست.»

در این خبر که ایسنا منتشر کرده از قول محمدحسین قمری، مدیرکل خدمات عمومی وزارت صمت، آمده است: «وزارت صمت همواره مهم‌ترین حامی کسب‌وکارهای مجازی بوده و تمامی این کسب‌وکارها با مجوز و حمایت این وزارتخانه ایجاد شده‌اند. وظیفه ذاتی ما حمایت از توسعه این کسب‌‌وکارهاست.»

قمری پس از توضیح درباره انتشار آگهی‌های غیرواقعی املاک در پلتفرم‌های اینترنتی، تاکید کرده است: «در چهار ماه اخیر، در مقابل هرگونه تعلیق و محدودسازی فعالیت سکوها مقاومت کرده و جلسات متعدد با مدیران عامل سکوها داشته‌ایم و مدیران عامل نیز صورت‌جلسه آن را امضا کرده‌اند.»

روند مذاکره روزانه با سکوهای آنلاین

محمد حسین قمری روند مذاکره روزانه با سکوهای مذکور را مثبت ارزیابی و اعلام کرد یکسری موانع فنی از طرف آنها اعلام شده است که در حال رفع آنها هستند.

روز چهارشنبه نامه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خواسته است به دلیل اینکه پلتفرم‌های شیپور و دیوار ضوابط خاص درج آگهی در سکوهای برخط را رعایت نکرده‌اند فعالیت‌شان تعلیق شود و نماد کسب‌وکارهای آنها نیز به حالت تعلیق درآید.

مدیران این دو پلتفرم در گفت‌وگو با پیوست اعلام کردند چنین نامه‌ای به دست آنها نرسیده و در حال پیگیری موضوع هستند. اکنون با انتشار خبر وزارت صمت و نوشته معاون وزیر ارتباطات به نظر می‌رسد توقف فعالیت دیوار و شیپور فعلاً عملی نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.