کد مطلب: ۸۶۲۱۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزش آفرینی ۴۰۰ میلیارد دلاری فین تک در هند

ارزش آفرینی 400 میلیارد دلاری فین تک در هند

هند یکی از پیشروترین کشورها در فناوری اطلاعات و کارآفرینی استارتاپی به‌خصوص حوزه فین تک است. متخصصان هندی می‌گویند که بازار فین تک تا سال 2030 می‌تواند 400میلیارد دلار برای این کشور ارزش ایجاد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صنعت فین تک در سال‌های گذشته به یکی از پرطرفدارترین و پیشروترین صنایع در بین کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است.

کشور هند که طی چند سال گذشته به یک کشور پیشرو در فناوری‌های آنلاین تبدیل شده، در حوزه فین تک هم به خوبی وارد شده و همچنان در حال پیشرفت است.

شرکت Elevation Capital که در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر هند فعالیت می‌کند، در گزارشی از چشم‌انداز فین تک هند و تاثیر آن بر اکوسیستم مالی هند نوشته است. این گزارش براساس نظرسنجی‌هایی صورت گرفته که در آن 70 کارشناس و بیش از 20 رهبر حوزه فین تک هند از جمله «آجی راجان»، رئیس بانک‌داری دیجیتال هند اظهار نظر کرده‌اند.

ارزش اکوسیستم فین تک هند در آینده

گزارش شرکت Elevation Capital نشان می‌دهد که صنعت فین تک هند می‌تواند تا سال 2030 با میانگین درآمد 70میلیارد دلاری سالانه، حدود 400میلیارد دلار ارزش ایجاد ‌کند که نسبت به سطح فعلی حوزه‌ فین تک در هند، رشد چهار برابری را نشان می‌دهد.

فین‌ تک‌ها به‌عنوان بازیگران مهمی ظاهر شده‌اند و پیشرفت‌های معناداری را در دسته‌های کلیدی ایجاد کرده‌اند و سهم بازار قابل‌توجهی از 3 تا 5درصد از کل درآمدهای خدمات مالی بسیار بزرگ و رو به رشد هند را به خود اختصاص داده‌اند. به‌گفته پاسخ‌دهندگان، وام‌دهی SME، وام‌دهی خرده‌فروشی، Fintech SaaS و Wealth (مشاوره و کارگزاری) دسته‌هایی هستند که بیشترین رشد و نوآوری فین ‌تک را شاهد خواهند بود. همچنین 84درصد پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی انتظار دارند فین ‌تک‌ها نقش مهم یا غالبی را در آینده ایفا کنند.

این گزارش در زمانی ارائه شده که اکوسیستم فین‌ تک هند در نقطه اوج قرار دارد و فضای رشد بسیار زیادی را نسبت به همتایان جهانی خود نشان می‌دهد.

با این حال، فعالان صنعت فین تک بر این باورند که برای ادامه رشد، باید بر چند چالش مانند دستیابی به سودآوری پایدار، اطمینان از یک مدل تجاری مطابق با مقررات و رعایت استانداردهای ریسک و امنیت غلبه کنند.

عوامل رشد فین تک در هند

Mridul Arora، شریک Elevation Capital، گفت: هند امروز با مدل‌های نوآورانه‌اش در فین‌ تک و خدمات مالی، الگو را برای بقیه جهان تنظیم می‌کند. سه عامل اصلی رشد فین‌تک هند، جمعیت دیجیتال در حال رشد، زیرساخت عمومی دیجیتال در سطح جهانی (DPI) و تنظیم‌کننده‌های فعال هستند که تا سال 2030 یک فرصت 400میلیارد دلاری را فراهم می‌کنند.

حدود 70درصد از تراکنش‌های پرداخت دیجیتال توسط فین‌تک‌ها انجام می‌شود و سهم فین‌تک‌ها در سال مالی 22 نسبت به سال مالی 2019، حدود 2.5 برابر افزایش یافته است. همچنین سهم شرکت‌های بیمه، به‌ویژه در بخش‌هایی مانند بیمه موتور، از سال مالی 2019 تا سال مالی 2022 حدود 5 برابر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش Elevation Capital بیش از 200میلیون کاربر به صورت دیجیتالی از طریق تلفن های هوشمند تراکنش می کنند و ضریب نفوذ بانکداری دیجیتال از سال 2018 تا 2021، سه برابر در هند رشد کرده است.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود رشد 400میلیارد دلاری صنعت فین تک هند باورپذیر شود، تعداد فین تک‌‌‌های موجود در هند است. هند بعد از آمریکا و انگلیس با 9هزار کسب و کار فین تک، در رده سوم جهان قرار دارد.

از سال 2018 تا سال 2022 تامین مالی که فین تک‌‌ها انجام داده‌اند از 2.2میلیارد دلار به 5.8میلیارد رسیده است. همچنین بودجه فین تک‌‌ها در بین استارتاپ‌های هندی بیش از سه برابر شده و از 4درصد سال 2018 به 14درصد در سال 2022 رسیده است. این افزایش بودجه فین تک در هند در حالی صورت گرفته که میانگین افزایش بودجه فین تک‌ها 2.2درصد در جهان بوده است.

پیشروترین کشورها در حوزه فین تک

در بین کشورهای جهان، آمریکا با 31هزار فین‌تک، انگلیش با 12هزار، هند با 9هزار، کانادا با 3هزار و 700، استرالیا با 3هزار و 650، چین با 3هزار و 600، سنگاپور با 2هزار و 600، آلمان با 2هزار و 100 و برزیل با هزار و 800 فین‌تک در سال 2023 برترین کشورها در حوزه فین‌تک هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.