کد مطلب: ۸۶۲۲۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استارتاپ های هندی ۱ میلیون شغل در امارات ایجاد می‌کنند

استارتاپ های هندی 1 میلیون شغل در امارات ایجاد می‌کنند

در حالی که اکوسیستم استارتاپی داخلی ما هر روز با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شود اما در همسایگی ما دولت امارات از هیچ حمایتی برای رشد و پیشرفت استارتاپی خود دریغ نمی‌کند و با طرح‌های حمایتی که برای جذب متخصصین گذاشته است، به زودی شاهد تبدیل دبی به یک وزنه مهم در اقتصاد استارتاپی جهان خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دبی به مهد شتاب‌دهنده‌ها تبدیل شده است و بسیاری از افرادی که قصد کمک به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران جوان با ایده‌های جذاب و نوین را دارند، در این شهر مستقر شده‌اند. این در حالی است که در کشور ما به خاطر شرایط متزلزل اقتصاد دیجیتال، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها در وضعیت خوبی قرار ندارد.

در تازه‌ترین اقدام، دولت امارات در راستای حمایت و تقویت اکوسیستم استارتاپی خود طرح ویژه‌ای برای جذب استعدادهای فناوری هند در راستای رشد استارتاپ‌ها در نظر گرفته شده است.

دولت امارات این فرصت را به عنوان یک برنامه اقتصادی بلندمدت و جاه‌طلبانه می‌بیند و از هیچ حمایتی برای رشد و پیشرفت استارتاپی دریغ نمی‌کند. دولت از برنامه‌های استارتاپی و شتاب‌دهنده‌ها حمایت مالی خوبی کرده و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های کارآفرینی تشویق می‌کند.

برنامه‌ریزی درستی برای جذب همزمان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در دبی که باعث رشد روزافزون اکوسیستم استارتاپی آن می‌شود و با گذشت زمان ممکن است به زودی شاهد تبدیل دبی به یک وزنه مهم در اقتصاد استارتاپی جهان باشیم.

دبی به دنبال دو برابر کردن تولید ناخالص داخلی تا سال 2033

هادی بدری، مدیر اجرایی توسعه اقتصادی در دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی در مصاحبه‌ با mint گفت: دبی به دنبال جذب استعدادهای فناوری از هند برای تقویت یک اکوسیستم استارتاپی به عنوان بخشی از هدف خود برای دو برابر کردن تولید ناخالص داخلی (GDP) تا سال 2033 است.

او گفت که براساس توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (CEPA)، امارات متحده عربی و هند قصد دارند تا سال 2030 تجارت غیرنفتی را از 50.5 میلیارد دلار در آوریل به 100 میلیارد دلار افزایش دهند.

او افزود که دبی در حال مذاکره با تولیدکنندگان هندی است که به امارات به عنوان یک مرکز توزیع نگاه می کنند. این روابط بر اساس توافقنامه CEPA ایجاد شده است که امکان تسریع رشد تجاری 30درصدی را فراهم می‌کند.

پذیرش امارات متحده عربی در بلوک اقتصادی بریکس

طبق گزارش اتاق‌های اقتصادی دبی، شرکت‌های هندی و نهادهای غیرمقیم تحت مالکیت هند حدود یک میلیون شغل در امارات ایجاد می کنند.

بدری گفت: پذیرش امارات متحده عربی در بلوک اقتصادی بریکس نیز، به نظر من گام دیگری است که اجازه می‌دهد مراودات بیشتری بین امارات و هند انجام شود.

اعتماد و اشتیاق سرمایه‌گذاران به اقتصاد دیجیتال دبی

به گفته بدری فعالان اقتصادی در دبی بیشتر به سرمایه‌گذاری‌های جدید در اقتصاد علاقه‌مند هستند. یکی از حوزه‌های کلیدی که آن‌ها به دنبال تقویت تیم‌ها هستند، استعدادها در دنیای دیجیتال و کامپیوتر است. به عنوان کارآفرینان فناوری، آنها به اکوسیستم دبی کمک زیادی می‌کنند.

براساس آمار، بیش از 83000 شرکت از مشاغل هندی در اتاق بازرگانی دبی ثبت شده‌اند که 25درصد از کل اعضای اتاق را تشکیل می‌دهند.

امارات اجازه مالکیت 100درصدی خارجی می‌دهد

دبی با داشتن بیش از 30 منطقه آزاد، محیط مالیاتی مطلوب، فرآیندهای تجاری ساده و زیرساخت‌های لجستیکی عالی و موقعیت استراتژیک آن در نزدیکی هند و دستیابی به تجارت غیرنفتی 100 میلیارد دلاری، اجازه مالکیت 100درصدی خارجی در اکثر بخش‌های اقتصادی خود را می‌دهد.

بدری گفت: وقتی با اتاق‌های بازرگانی هند ملاقات می‌کنید، همیشه اینطور است که تاجرین هند از دولت امارات قدردانی کرده‌اند و اعتقاد دارند اماراتی‌ها مانند به خوبی با آنها رفتار کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.