کد مطلب: ۸۶۲۶۲۲

از ۳۰ نوامبر تا ۱ دسامبر برگزار می‌شود:

در رویداد جهانی «اسلاش ۲۰۲۳» فنلاند چه می‌گذرد؟/ گردهمایی بزرگ استارتاپی

در رویداد جهانی «اسلاش 2023» فنلاند چه می‌گذرد؟/ گردهمایی بزرگ استارتاپی

رویداد «اسلاش 2023» که در شهر هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود یکی از بزرگترین گردهمایی‌های استارتاپی دنیاست که هدفش آشناکردن تیم‌های استارتاپی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر است. در این رویداد، کارآفرینان بزرگ به انتقال تجربه خود به استارتاپ‌های کوچک می‌پردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اکوسیستم استارتاپی جهان، برگزاری رویدادهای بین‌المللی باعث آشنایی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از کشورهای مختلف می‌شود و این بازیگران اکوسیستم استارتاپی همیشه از این موقعیت‌ها استفاده لازم را می‌برند.

رویداد «اسلاش» یکی از رویدادهای بین‌المللی است که از سال 2008 هر سال در شهر هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود و خیل عظیمی از کارآفرینان استارتاپی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر را دور هم جمع می‌کند.

اسلاش 2023 در راه است

رویداد اسلاش با برگزاری چند هزار سخنرانی و پنل، هم به معرفی دستاوردها و هم به بررسی چالش‌های اکوسیستم استارتاپی جهانی می‌پردازد.

امسال هم قرار است رویداد اسلاش 2023 در تاریخ 30 نوامبر تا 1دسامبر در شهر هلسینکی فنلاند برگزار شود و متقاضیان حضور در این رویداد باید تا تاریخ 7 سپتامپر از طریق پلتفرم Slush درخواست خود را ارسال کنند. فروش بلیت عمومی از 10 مه 2023 آغاز می‌شود.

شرایط پذیرش استارتاپ‌ها در رویداد اسلاش 2023

استارتاپ‌هایی که در سال 2020 یا بعد از آن تاسیس شده باشند و ارزش آنها 750هزار یورو باشد، می‌توانند درخواست حضور در این رویداد را بدهند.

استارتاپ‌های که بتوانند در رویداد حضور پیدا کنند، برای اینکه غرفه‌ای در سالن مرکزی داشته باشند باید روزی 2هزار یورو هزینه بپردازند.

هدف اسلاش 2023، برجسته کردن استارتاپ‌های نوپا

تمرکز امسال رویداد اسلاش 2023 بر برجسته کردن استارتاپ‌هایی است که در مراحل اولیه قرار دارند. 80 شرکت جاه‌طلبی که در حوزه‌هایی مانند هوش‌ مصنوعی، فناوری فضایی، چاپ دیجیتال و چند بخش دیگر قرار دارند، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند.

استارتاپ‌ها برای اینکه بتوانند جزو این 80 شرکت قرار بگیرند، می‌توانند که تا 7 ستامپر در پلتفرم Slush ثبت‌نام کنند.

بزرگترین گردهمایی سرمایه‌گذاران خطرپذیر در جهان

در رویداد اسلاش 2023 قرار است 5هزار کارآفرین و بنیانگذار استارتاپی به‌همراه 3هزار سرمایه‌گذار خطرپذیر دور هم جمع شوند. همچنین 3هزار بازیگر اکوسیستم استارتاپی که به‌دنبال حمایت از نسل بعد بنیانگذاران استارتاپ‌ها هستند، در این رویداد جهانی حضور خواهند داشت. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است 7هزار و 500 جلسه بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران برقرار شود.

در این رویداد، صندوق‌های بین‌المللی مانند Accel، General Catalyst، Lightspeed Venture Partners، NEA و Northzone گردهم می‌آیند تا سرمایه‌ای بالغ بر 1میلیون یورو را در بهترین استارتاپ‌هایی که در مراحل اولیه قرار دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین در رویداد امسال قرار است روز «بنیانگذاران» (29 نوامبر) به‌طور ویژه‌ای برگزار شود. برگزارکنندگان اسلاش 2023 می‌خواهند در این روز، برنامه‌های متفاوتی از جمله برگزاری کارگاهای آموزشی، سخنرانی و پنل ارائه تجربیات این روز را به بهترین شکل گرامی بدارند. در برنامه‌های روز بنیانگذار، از هر شرکت فقط دو هم‌بنیانگذار می‌توانند ثبت‌نام کنند.

جلسات خصوصی استارتاپ‌ها با سرمایه‌گذاران

در حاشیه رویداد اسلاش 2023، سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها می‌توانند در جلسات خصوصی یک ساعته با هم گفتگو کنند. این گفتگوها در راستای جذب سرمایه‌گذار، مشاوره‌های چگونگی تاثیر بر بازارهای عمومی و تخصیصی سهام و حقوق به اعضای بنیانگذار یا کارکنان است.

طبق اطلاعاتی که در سایت مختص به رویداد اسلاش 2023 منتشر شده، در تاریخچه برگزاری این رویداد تا کنون 4هزار و 600 استارتاپ از کل جهان شرکت کرده‌اند. از این تعداد، 87درصد استارتاپ‌ها اروپایی بوده‌اند که 40درصد متعلق به منطقه نوردیک (کشورهای اروپای شمالی مانند دانمارک، ایسلند، نروژ، سوئد و گرینلند)، 26درصد متعلق به کشور فنلاند است. در میان دیگر کشورها 7درصد متعلق به کشورهای آسیایی و 5درصد متعلق به کشورهای آمریکای شمالی بوده است.

همچنین از بین 20هزار و 500 جلسه‌ای که برگزار شده، 37درصد جلسات بین سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها بوده که استارتاپ‌های اروپایی و آمریکای شمالی 40درصد سرمایه‌گذاری‌ها را از آن خود کرده‌اند.

رویدادهای استارتاپی در ایران

در ایران هم هر ساله رویداد‌های مختص به استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر برگزار می‌شود که می‌توان به رویداد استارتاپ ویکند اشاره کرد. اما بزرگترین رویدادی ایرانی که استارتاپ‌ها در آن شرکت می‌کنند «الکامپ» است.

آخرین دوره الکامپ در ابتدای تیرماه 1402 به‌مدت یک‌هفته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد. در این رویداد 480شرکت کننده در مساحتی 40هزار متر مربعی، دور هم گرد آمدند و دستاوردهای خود را نشان دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.