کد مطلب: ۸۶۳۱۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حضور پررنگ زنان در اکوسیستم استارتاپی هند

حضور پررنگ زنان در اکوسیستم استارتاپی هند

براساس آخرین اخبار، کشور هند ادعا می‌کند زنان در کشورشان به طور مساوی از جذب سرمایه‌ برای راه اندازی استارتاپ‌ برخوردار بوده اند و تاکنون 47درصد از استارتاپ‌های این کشور، حداقل یک مدیر زن داشته اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال‌های اخیر هند شاهد افزایش نجومی استارتاپ‌های جدید در کشور خود بوده است. با آمارهایی که هر روز از اکوسیستم استارتاپی هند منتشر می‌شود، می‌توان هند را به عنوان پایتخت جدید استارتاپ‌ها در نظر بگیریم؛ هرچند که مسیر پیش روی آن‌ها طولانی است اما تاکنون بسیار امیدوارکننده بوده است.

براساس گزارش بنیاد ارزش ویژه هندوستان (IBEF)، هند دارای 13.5 تا 15.7 میلیون استارت آپ تحت رهبری زنان است و همچنین زنان 20.37درصد از بخش شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط ​​را اداره می‌کنند.

رقابت تنگاتنگ اکوسیستم استارتاپی هند با جهان

طبق گزارش انجمن ملی شرکت‌های نرم‌افزاری و خدماتی هند بین سال‌های 2019 تا 2022، 17درصد از معاملات سرمایه‌گذاری در هند توسط استارتاپ‌هایی با رهبران زن انجام شده است.

براساس این گزارش، درصد استارتاپ‌های نوظهور از 34درصد در سال 2021 به 39درصد در سال 2022 رسیده است. براساس آمار، بیش از ۹۹هزار استارتاپ در ۶۷۰ منطقه در کشور هند مشغول به فعالیت هستند.

دولت هند مشوق ایده‌های استارتاپی زنان

به نقل از M9 پیش‌بینی‌های کارشناسان به سهم 10درصدی از تولید ناخالص داخلی کل کشور هند تا سال 2025 اشاره می‌کند. این رقم نه تنها هند را به عنوان یک نیروگاه تثبیت می‌کند، بلکه توجه جهانی را به عنوان یک مرکز استارتاپی به خود جلب می‌کند.

هند ادعا می‌کند زنان در کشورشان به طور مساوی در سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها مشارکت داشته‌اند و تاکنون 47درصد استارتاپ‌ها در کشور حداقل یک مدیر زن داشته اند.

یونیکورن‌های هندی در راه است

هند شاهد رشد چشمگیر برخی از شرکت‌های استارتاپی زنانه مانند Nykaa، Sugar Cosmetics، Emcure Pharmaceuticals و Mumum Co بوده است. بعد از انتشار این آمارها دولت هند زنان بیشتری را تشویق می‌کند تا ایده‌های خود را آغاز و اجرا کنند.

در کنار این آمارها، کشور هند بیش از 25هزار استارتاپ ثبت کرده است و از نظر بودجه این رقم به رقم خیره کننده 25 میلیارد دلار می‌رسد. 37 شهر هندی در حال پیشرفت هستند تا قطب بعدی استارتاپ‌ها باشند که در حال حاضر این رقم بسیار امیدوار کننده است. همچنین کارشناسان هندی وعده داده‌اند به زودی نام‌هایی به لیست 108 یونیکورن هندی اضافه خواهد شد.

طبق آمار startuptalky، در سال ۲۰۲۲ هند با ۱۰۸ یونیکورن در زمینه‌ توسعه اکوسیستم نوآوری خود پیشگام است. ۶ استارت آپ هندی که در لیست ۱۰۰ تک شاخ برتر جهان قرار دارند، شامل BYJU's، Swiggy، OYO Rooms، Dream۱۱، Razorpay و Ola Cabs هستند.

براساس این فهرست، پلتفرم edtech BYJU's با ارزش ۲۲ میلیارد دلار در پایان دسامبر ۲۰۲۲، ارزشمندترین استارت آپ هند و دوازدهمین استارت آپ جهان است. Byju's پلتفرمی آموزشی است که با ارائه محتوای آموزشی باکیفیت و جذاب به یادگیری دانش‌آموزان کمک می‌کند.

دکاکورن هم در راه است

می‌توان گفت از هر 10 یونیکورنی که در جهان متولد می‌شود، یکی در هند است. حداقل زمان ایجاد یونیکورن در هند ۶ ماه و حداکثر آن ۲۶ ماه بوده است. دولت و حکومت هند از رشد استارتاپ‌ها بسیار حمایت می‌کنند دلیل اصلی آن اهمیتی است که استارتاپ‌ها از نظر ایجاد شغل و رشد اقتصادی برای این کشور داشته‌اند.

برنامه بعدی هند حرکت به سمت ایجاد دکاکورن (استارتاپ‌هایی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار) است. تا تابستان سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۵۶ استارتاپ دکاکورن در جهان وجود دارند که از این میان ۴ دکاکورن هندی هستند.

هند همچنین طی سال‌های اخیر برنامه بزرگی را برای دراختیارگرفتن سهمی از بازار تولید محصولات تکنولوژی به اجرا گذاشته که نتیجه آن حضور شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند اپل در این کشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.