خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۱۶۴

چرا وزارت ارتباطات با واسطه به مردم فیلترشکن می فروشد!؟

چرا وزارت ارتباطات با واسطه به مردم فیلترشکن می فروشد!؟

نماینده مجلس: «وزارت ارتباطات خودش بدون واسطه به مردم فیلترشکن بفروشد نه با واسطه!»

به گزارش تجارت‌نیوز،  این روزها از فیلترینگ و تمام ضرب و زورش فقط یک فولدر از انواع و اقسام VPNها و ماه‌به‌ماه هزینه چند صد هزار تومانی برای تهیه VPN باقی مانده است. هنوز هم همه از اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و... استفاده می‌کنند فقط عبور از مرحله فیلترینگ به مراحل ورود به این شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اضافه شده است.

حالا VPN آن قدر ضروری است که در کنار لباس و وسایل بهداشتی به لیست کالاها و خدمات تخفیف‌خورده اضافه شده است و دو درصد از موارد حراج‌شده در در بلک فرایدی ایرانی را به VPN اختصاص پیدا کرده است.

این موضوع بازار فیلترشکن‌فروشی را تبدیل به یک بازار سودآور کرده است و شاید همین گردش مالی چشمگیر که یکی از نمایندگان مجلس آن را ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است باعث شده عضو کمیسیون صنایع مجلس بازار فروش فیلترشکن را منبع درآمدی برای وزارت ارتباطات، مخابرات و اپراتورها ببیند.

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس، در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران به این موضوع اشاره کرده و با بیان این که «بازار سیاهی درست شده و فیلترشکن به قیمت غیرواقعی فروخته می‌شود. سود عمده آن هم به جیب دلالان و افراد رانت‌خوار می‌رود» از عملکرد وزارت ارتباطات در ایجاد این وضعیت گلایه کرده است: «وزارت ارتباطات راه را برای فروش فیلترشکن فروشان و دلالان باز کرده و گرنه جابه جایی پول چطور از درگاه پرداخت‌های ایران انجام می شود.»

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.