کد مطلب: ۸۹۲۲۰۱

چارچوب توسعه ۶G منتشر شد

چارچوب توسعه ۶G منتشر شد

اتحادیه بین‌المللی مخابرات چارچوبی را برای توسعه استانداردها و فناوری‌های رابط رادیویی نسل ششم (۶G) سیستم‌های تلفن همراه منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این اقدام تحت چارچوب IMT-۲۰۳۰ در دبی انجام شد که مسیر توسعه ۶G را مشخص می‌کند و از این به بعد بخش ارتباطات رادیویی (ITU-R) این اتحادیه بر تعریف الزامات فنی، فرآیندهای ارسال و معیارهای ارزیابی برای فناوری‌های بالقوه رابط رادیویی ۶G تمرکز خواهد کرد.

دبیر کل ITU در بیان چشم‌انداز تصویب این چارچوب، گفته است که کشورهای عضو اتحادیه با توافق بر سر این چارچوب، گام مهمی در راستای ایجاد اطمینان از اینکه پیشرفت فنی این نسل از فناوری مترادف با فاکتورهایی چون مقرون به‌صرفگی، امنیت، انعطاف‌پذیری، توسعه پایدار و تحول دیجیتال خواهد بود، برداشته‌اند.

این توصیه ITU-R نشان‌دهنده ادامه سنت تعیین شده توسط نسل‌های قبلی مخابرات سیار نظیر مخابرات سلولی آنالوگ (۱G)، سلول دیجیتال (۲G)، IMT ۲۰۰۰ (۳G)، پیشرفته (۴G) و IMT ۲۰۲۰ (۵G) است.

۱۵ قابلیت برای فناوری ۶G 

چارچوب جدید که با عنوان  IMT-۲۰۳۰ شناخته می‌شود ۱۵ قابلیت برای فناوری ۶G از جمله پرداختن به ارتباطات همه‌جانبه، ارتباطات کم‌تأخیر برای کاربردهای صنعتی، ارتباطات پیشرفته در مناطق دورافتاده، ارتباطات گسترده برای اینترنت اشیاء، ادغام هوش مصنوعی و سنجش چند بعدی را شناسایی کرده و ۹ مورد دیگر از سیستم‌های ۵G موجود مشتق می‌شود.

قرار است در مرحله بعدی، شرکت‌ها و انجمن‌های صنعتی پیشنهادهایی را برای فناوری رابط رادیویی IMT-۲۰۳۰ در اوایل سال ۲۰۲۷ ارائه کنند که در آن حداقل الزامات مورد توافق توسط گروه متخصص ITU ارزیابی می‌شود که در نهایت هدف آن نهایی کردن استانداردهای فناوری ۶G تا سال ۲۰۳۰ است.

چارچوب IMT-۲۰۳۰ با هدف کمک به پایداری زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، همسو با اهداف توافقنامه پاریس درباره تغییرات آب‌وهوایی است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.