کد مطلب: ۸۹۲۹۰۲

اتهام رشوه‌خواری علیه اپل / قوانین ضد انحصار دامن شرکت آمریکایی را می‌گیرد؟

اتهام رشوه‌خواری علیه اپل / قوانین ضد انحصار دامن شرکت آمریکایی را می‌گیرد؟

شکواییه‌ گروهی جدیدی که روی قوانین ضدانحصار تمرکز دارد، ادعا می‌کند که اپل با دریافت رشوه باعث کاهش رقابت در بازار سرویس‌های مالی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شکوائیه گروهی جدیدی که روی قوانین ضدانحصار تمرکز دارد، شرکت‌های اپل، ویزا و مسترکارت را به توطئه برای خفه‌کردن رقابت در بازار خدمات کارت‌های اعتباری پایانه‌‌ی فروش (Point of Sale) متهم می‌کند.

به‌گزارش رویترز، پرونده‌ مذکور ادعا می‌کند که همکاری مستقیم بین اپل و ویزا و مسترکارت باعث شده است تا فروشگاه‌ها کارمزدهای غیرواقعی بیشتری برای تراکنش‌ کارت‌‌های اعتباری و کارت‌های بدهی پرداخت کنند.

پرونده‌ی شکایت از اپل که پنجشنبه‌ی گذشته ثبت شد، اعلام می‌کند که تولیدکننده‌ گوشی آیفو، لپ تاپ مک بوک و اپل واچ «قراردادهای غیرقانونی» با ویزا و مسترکارت منعقد کرده است تا از رقابت مستقیم با آن‌ها خودداری کند. به عنوان بخشی از این توافق‌نامه، ویزا و مسترکارت قسمتی از کارمزد تراکنش‌های انجام‌شده ازطریق سرویس Apple Pay را به اپل پرداخت کردند.

پرداخت رشوه‌ نقدی بسیار بزرگ و مداوم به اپل

شاکیان پرونده می‌گویند که ویزا و مسترکارت در حال «پرداخت رشوه‌ی نقدی بسیار بزرگ و مداوم» به اپل هستند. این توافق‌نامه عملا باعث شده است اپل انگیزه‌ای برای ساخت شبکه‌ مالی اختصاصی نداشته باشد. ساخت سیستم مالی اختصاصی باعث افزایش رقابت می‌شود و احتمالا کارمزدهای تحمیل‌شده به فروشگاه‌ها را کاهش می‌دهد.

اپل سال‌ها است که به شرکت‌های دیگر اجازه‌ی دسترسی به تراشه‌ی NFC را نمی‌دهد؛ شرایطی که شاید با فشار اتحادیه‌ی اروپا تغییر کند. این قانون اپل نیز در پرونده‌ی جدید آمده است.

منبع: زومیت

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.