کد مطلب: ۸۹۵۱۵۳

توضیحات تیپاکس در مورد گزارش تجارت‌نیوز

توضیحات تیپاکس در مورد گزارش تجارت‌نیوز

شرکت تیپاکس در پاسخ به گزارشی که تجارت‌نیوز در مورد انتقادات به عملکرد این مجموعه منتشر کرد، توضیحاتی را ارسال کرده و نوشته است که شرکتی پاسخگوست که به خواست مشتریان خود توجه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، انتقادات به عملکرد «بزرگ‌ترین شرکت خصوصی حمل و نقل در ایران»، در سال‌های اخیر افزایش یافته است.  

تجارت‌نیوز در روزهای گذشته، گزارشی را در مورد عملکرد این شرکت منتشر کرد. حال این شرکت، توضیحاتی را در این مورد ارسال کرده است. 

متن کامل توضیحات این شرکت را در مورد گزارش افزایش نارضایتی‌‌ها از «تیپاکس»، در ادامه می‌خوانید. 

صنعت حمل‌و‌نقل، متشکل از شبکه بزرگی از انسان، ماشین، تکنولوژی و فناوری بوده که همیشه با چالش‌ها و مشکلات اجتناب‌ناپذیری همراه است. در هر کسب‌و‌کاری، خصوصا برای مجموعه‌های پیشرو در این صنعت. مدیریت و هدایت شبکه گسترده حمل‌و‌نقل امری بس دشوار است. ما در طول بیش  از شش دهه خدمت‌رسانی، همیشه با پذیرش کمبودهای خود، در تلاشیم تا در مسیر بهبود و تعالی خود گام برداریم.

به‌نقل از نسیم طالب، نویسنده و تحلیل‌گر اقتصادی: سازمانی که به طور کامل از خطا مصون باشد، مسیر توسعه خود را بسته و ضریب شکنندگی‌اش را افزایش داده است.

یکی از دلایل ماندگاری نام تجاری تیپاکس همین امر بوده است. از این روی، با توجه به مأموریت و چشم‌انداز پیش‌رو، توانسته‌ایم با تلاش مداوم، سطح ارائه خدمات حمل‌و‌نقل را در کشور افزایش دهیم. حال توقع مشتریان تیپاکس به درستی بالا رفته است و موجب گردیده تا انتظار هیچ خطایی را از این مجموعه نداشته باشند.

مردم عزیز ایران، توقع ارائه سرویس‌های بهتر و ایده‌آل را از ما دارند و ما خوشحالیم که توانسته‌ایم کیفیت و سطح انتظارات را افزایش دهیم و متأسفیم که در برخی از موارد ما هم در برآوردن این انتظارات با سختی مواجه می‌شویم. اما مسئله‌ای در برخی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ایجاد انحصار توسط شرکت تیپاکس مطرح می‌شود. که با یک جستجوی ساده در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، متوجه می‌شویم چندین شرکت پستی متفاوت در ایران فعال بوده  و مسئله‌ای که به واقع وجود دارد این است که هیچ انحصاری در این حوزه در اختیار تیپاکس نیست. ما همیشه از داشتن رقبای قدرتمند برای پیشرفت در صنعت حمل‌و‌نقل استقبال می‌کنیم.

خطا، گریزناپذیر است. اما تیپاکس هیچ‌گاه نسبت به این موضوع، رویکرد چشم‌پوشی نداشته و با استفاده از ظرفیت کامل خود سعی در عدم تکرار این موارد دارد. ما سپاسگزار تمام مشتریانمان هستیم که در مسیر رشد و توسعه با صبوری، همراه ما شده‌اند.

اما نکاتی وجود دارد که آن‌ها را با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم:

- به طور متوسط روزانه، 95درصد پاسخگو به تماس‌ مشتریان هستیم که تنها یک درصد آن مربوط به شکایت است.

- مدل توزیع بسته اختیاری بوده و مشتری می‌تواند به انتخاب خود بسته را در پلاک یا در نمایندگی تحویل گیرد.

- مدت زمان پاسخگویی در فضای مجازی بصورت میانگین 30 دقیقه پس از ثبت در دایرکت صفحه اختصاصی تیپاکس است.

- افزایش قیمت در ارسال بسته با تیپاکس در سالی که گذشت زیر نرخ تورم سالانه کشور بوده‌ است.

- هزینه ارسال بسته با تیپاکس مرتبط به ارزش کالا نبوده و ابعاد و وزن بسته و فاصله مبدا تا مقصد، مشخص‌کننده هزینه جا‌به‌جایی بسته است. که این موضوع با تایید نهادهای نظارتی انجام می‌گردد.

- رعایت ممنوعات کشوری و ارسال کالاهای قاچاق که در برخی موارد حتی فرستنده از آن ناآگاه است باعث توقیف یک حامل شده و باعث مشکل در توزیع صدها بسته دیگر می‌شود که ما برای آموزش به کاربرانمان در مورد ممنوعات و کالاهای قاچاق همیشه کوشا بوده‌ایم. 

- در بعضی از موارد ثبت اشتباه ارزش کالا، باعث می‌گردد مشتریان در بخش جبران خسارت و بیمه دچار مشکل شوند، صمیمانه از آن‌ها خواهش می‌کنیم که ارزش کالای خود را به نمایندگان ما، به‌درستی اعلام کنند.

- نکته دیگر که باید به آن اشاره کنیم در مورد آسیب‌دیدگی برخی از بسته‌‌هاست. در بررسی‌های صورت‌گرفته یکی از مهم‌ترین عوامل این آسیب‌ها، عدم رعایت بسته‌بندی صحیح و استاندارد توسط مشتری است و ما بخاطر عدم رضایت مشتری و هزینه مجدد نمی‌توانیم عزیزان را مجبور به بسته‌بندی مجدد کنیم تا ایمنی بسته را تضمین کنیم. 

- این نکته نیز مهم است که بگوییم  در مواردی، باز شدن یا آسیب‌دیدگی برخی از بسته‌های مشکوک  از طرف نهادهای نظارتی بر کالای ممنوعه و قاچاق، جهت بررسی صورت می‌گیرد که هدف از آن حمایت از تولیدات داخلی‌ست و شرکت تیپاکس نیز ثابت کرده که از تولیدکنندگان داخلی همیشه حمایت می‌کند. در تایید این مدعا می‌توانیم به ارائه سرویس درون شهری با شعار حمایت از کسب‌و‌کارهای کوچک وخانگی اشاره کنیم. پس لطفاً از ارسال کالاهای ممنوعه خودداری نمایید. 

ما به این مسیر ادامه خواهیم داد. اما گاهی در این میان نقدهایی هم مطرح می‌شود که با لحنی جانبدارانه و به دور از بررسی کارشناسی، انگار هدفی جز تخریب نام تجاری ندارند. 

در سال گذشته ما در تیپاکس ده‌ها میلیون بسته را جابجا کرده‌ایم که سهم خطایمان در هر هزار ارسال معادل با پنج ثبت شکایت بوده‌است، رقمی بسیار نزدیک به کلاس جهانی کوریر سرویس‌ها است . باید اشاره کرد، نقطه روشن برای ما در این است که با مدیریت و برنامه‌ریزی این فاصله را هر ساله کاهش داده‌ایم و این امر میسر نبود جز با شنیدن نقدهای به‌جا و درست مشتریانمان.

تیپاکس با شناختی  که در این 63 سال از اصول عملیات و بازاریابی دارد، نیک می‌داند که هدفی جز حفظ تجربه خوشایند مشتریانش نمی‌تواند داشته باشد. همراهان واقعی به جای توجه به هشتگ‌ها و توهین‌های مغرضانه در فضای غیرقابل کنترل مجازی، بیایید با هم از طریق درگاه‌ رسمی تیپاکس، صمیمانه صحبت کنیم که ما همیشه شنونده انتقادات سازنده عزیزانمان هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.