کد مطلب: ۸۹۸۱۶۴

اختصاص ۲۵ میلیون یورو توسط گوگل برای تقویت مهارت‌های هوش مصنوعی

اختصاص ۲۵ میلیون یورو توسط گوگل برای تقویت مهارت‌های هوش مصنوعی

گوگل برای کمک به یادگیری استفاده از هوش مصنوعی در اروپا، ۲۵ میلیون یورو (۲۶.۹۸ میلیون دلار) اختصاص می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این غول فناوری آمریکایی ضمن اعلام این بودجه در روز دوشنبه، اعلام کرد درخواست‌هایی را برای شرکت‌های اجتماعی و سازمان‌های غیرانتفاعی گشوده که می‌توانند کمک کنند به کسانی برسد که از این آموزش، بهره می‌برند.

این شرکت همچنین مجموعه‌ای از آکادمی‌های رشد را برای حمایت از شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی برای توسعه شرکت خود استفاده می‌کنند، راه‌اندازی خواهد کرد و دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان هوش مصنوعی خود را به ۱۸ زبان گسترش داده است.

مزایای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی 

آدریان براون، مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی «مرکز تاثیر عمومی» که این طرح غیرانتفاعی را در کنار گوگل اجرا می‌کند، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد مزایای هوش مصنوعی می‌تواند نابرابری‌های موجود را به‌ خصوص از نظر امنیت اقتصادی و اشتغال تشدید کند. این برنامه جدید به مردم در سراسر اروپا کمک می‌کند تا دانش، مهارت‌ها و اعتماد به نفس خود را در خصوص هوش مصنوعی توسعه دهند و تضمین می‌کند هیچ‌کس عقب نمی‌ماند.

گوگل ماه گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار برای ساخت یک دیتاسنتر در خارج از لندن سرمایه گذاری خواهد کرد، زیرا به دنبال پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای خدمات اینترنتی در این منطقه است.

بر اساس گزارش رویترز، آلفابت (شرکت مادر گوگل) در بیانیه‌ای اعلام کرد این دیتاسنتر در محلی به مساحت ۱۳ هکتار در شهر والتام کراس است که در سال ۲۰۲۰ توسط گوگل خریداری شد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.