کد مطلب: ۸۹۹۳۱۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

خادمان محتوا/ هوش مصنوعی در خدمت رسانه، هنر و تبلیغات

نگاهی به انواع هوش مصنوعی که می‌تواند برای تولید محتوا به شما کمک کند

خادمان محتوا/ هوش مصنوعی در خدمت رسانه، هنر و تبلیغات

هوش مصنوعی بر مشاغل مختلفی اثر گذاشته است از جمله تولید محتوا. می‌توان با نگرانی نظاره‌گر جریان تغییرات بود یا با ابزار جدید آشنا شد و از آن بهره گرفت.

امیرحسین جعفری/ به گزارش تجارت‌نیوز، هوش مصنوعی با ورود به حوزه تولید محتوا، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و حتی به اعتصاب چند ماهه بازیگران و نویسندگان هالیوود نیز منجر شد. 

برخی تصور می‌کنند که هوش مصنوعی تنها به دنبال جانشینی نیروی کار است و گروهی دیگر می‌گویند که اگر افراد استفاده از آن را بلد باشند، می‌تواند به ابزاری کمکی برای خلاقیت و نوآوری تبدیل شود. در این بین نمونه‌های قابل توجهی از کاربرد هوش مصنوعی وجود دارد؛ اگرچه برخی سایت‌ها، پیش از این نیز در امور فنی از جمله در حوزه تصویر و ویدئو، به کمک کاربران می‌آمدند. اما حالا هوش مصنوعی دنیای جدیدتری را پیش روی خالقان محتوا قرار داده است.

در ادامه به برخی از ابزار‌های هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا اشاره می‌کنیم.

CHAT GPT

یکی از نخستین ابزار‌های قابل توجهی که در حوزه تولید محتوا بروز کرد، CHAT GPT بود.

ابزار Generative Pre-trained Transformer یک هوش مصنوعی مولد است و برای تولید محتوای متنی، جستجوی تصویر و تحلیل داده به کمک تولیدکنندگان محتوا می‌آید. OPEN AL، شرکت سازنده ChatGPT است که این ابزار را 30 نوامبر 2022 راه‌اندازی کرد.

Shortly AI

این ابزار عمدتاً برای داستان‌نویسی به کار می‌رود و به کمک نویسنده برای ایده‌پردازی و صحنه‌سازی خلاق در داستان می‌آید.

افراد می‌توانند از این ابزار با اشتراک و پرداخت حق عضویت استفاده کنند و تنها چند پرسش را به صورت رایگان پاسخ می‌دهد.

Copymatic

وبلاگ‌نویسی، بازنویسی محتوا و بازتعریف تصویری، بخشی از خدمات این هوش مصنوعی است. 

یکی از خصوصیات این ابزار، عدم تکرار و میزان دقت و اعتماد بالاست. با این وجود می‌توان از کارکرد‌های آن برای تولید به جای کپی‌برداری استفاده کرد. این ابزار با دریافت 6 دلار، به کاربران خدمات می‌دهد.

Article Forge

مقالات منحصر به فردی را در مورد هر موضوعی تولید می‌کند و همچنین می‌تواند کلمات کلیدی را برای اهداف سئو ادغام کند. 

 Jarvis by Conversion. ai

این ابزار می‌تواند پست‌های وبلاگ، کپی‌رایتینگ و پست‌های رسانه‌های اجتماعی بنویسد. همچنین دارای قابلیت بازنویسی خودکار مطالب است. 

Writesonic

این محصول هوش مصنوعی، می‌تواند پست‌های وبلاگ، توضیحات محصول و پست‌هایی برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند. 

 Wordtune

 یک دستیار نوشتن هوش مصنوعی است که می‌تواند به بازنویسی و بهبود محتوای موجود برای جذاب‌تر کردن آن کمک کند. 

 Rytr

 می‌تواند پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و کپی‌رایتینگ بنویسد و دارای ویژگی ایجاد محتوا به چندین زبان است. 

 Articoolo

 مقالات منحصر به فرد را بر اساس کلمات کلیدی تولید می‌کند و همچنین می‌تواند خلاصه و توضیحات محصول را ایجاد کند. 

 Textio

 یک پلتفرم نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند زبان و لحن محتوای موجود را بهبود بخشد و تأثیر و اثربخشی آن را افزایش دهد. 

CAVANA

به نقل از سایت: stateofdigitalpublishing کاوانا یک کهنه کار طراحی گرافیک با بسیاری از ویژگی‌های کاربردی، قالب‌ها و کتابخانه‌ای عظیم از عناصر بصری است.

سال گذشته، Canva افزونه ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را که با نام Magic Design نیز شناخته می‌شود، عرضه کرد. مجیک دیزاین یک تبدیل‌کننده متن به تصویر است که از میلیون‌ها تصویر و ویدیوی استوک برای تولید طرح‌هایی با کیفیت استفاده می‌کند. 

البته تمام عملکرد‌های اصلی Canva هنوز قابل استفاده است. خروجی هوش مصنوعی را می‌توان با چندین قالب ترکیب یا ویرایش کرد یا به صورت مستقل از آن بهره گرفت. 

Canva همچنین به سبک‌های خاص اجازه می‌دهد که شخصی‌سازی ابعاد، افکت‌ها، برچسب‌ها، فونت و پالت‌های تعریف شده را برای برندها اجرا کنند. 

این شرکت امنیت داده‌ها را بسیار جدی می‌گیرد. Canva Shield یک سیستم حفاظتی و داده‌های هوش مصنوعی در نرم‌افزار است که حریم خصوصی و ایمنی محتوا را تضمین می‌کند. 

با اشتراک‌گذاری لینک فضای کاری، این پلتفرم به فضای طراحی گرافیکی مشارکتی تبدیل می‌شود. 

Canva دو گزینه قیمت دارد: 

- حرفه‌ای: 11.99 دلار در ماه (صورتحساب ماهانه)، 109.99 دلار در ماه (صورتحساب سالانه)

- تیم‌ها: 23.99 دلار در ماه (صورتحساب ماهانه)، 240 دلار در ماه (صورتحساب سالانه)

این شرکت پس از تأیید، تخفیف‌های ویژه‌ای را به معلمان، مدارس و مناطق مدرسه ارائه می‌دهد. 

NARATO 

ناراتو یک راه‌حل هوش مصنوعی تک‌مرحله‌ای است که به کسب و کار‌ها و افراد در طول چرخه عمر تولید محتوا کمک می‌کند: از ایده‌پردازی، برنامه‌ریزی و تهیه پیش‌نویس گرفته تا ویرایش و انتشار. 

دستیار محتوای هوش مصنوعی این نرم‌افزار خلاصه‌های محتوا را ارائه می‌دهد، نوشتن، گرامر و خوانایی را بررسی کرده و قطعات تمام شده را زمان‌بندی می‌کند. همچنین یک بررسی‌کننده سرقت ادبی یکپارچه وجود دارد. این پلتفرم همچنین صد‌ها قالب برای تولید محتوا دارد. 

Narrato فرکانس و چگالی کلمه کلیدی را برای اطمینان از نوشتن بهینه شده برای سئو نشان می‌دهد. 

در بخش مدیریتی، نرم‌افزار با تقویم محتوا، اتوماسیون گردش کار و مدیریت وظایف، بی شباهت به Airtable یا ClickUp ارائه می‌شود. 

Narrato همچنین یک پلتفرم مشترک است، بنابراین مدیران محتوا، ویراستاران و نویسندگان می‌توانند از یک داشبورد واحد برای همه ویرایش‌ها و ترفند‌ها استفاده کنند. در واقع، این پلتفرم همچنین می‌تواند مشتریان را با نویسندگانی که به بهترین وجه با نیاز‌ها و بازار آن‌ها مطابقت دارند، ارتباط دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.