خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۹۷۹۸

برگزاری پنجمین مسابقه کدنویسی مبهم

برگزاری پنجمین مسابقه کدنویسی مبهم

پنجمین مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف «spaghetti contest5»، سوم اسفندماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  این رقابت‌ها توسط گروه فناوری اطلاعات شریف (Sharif ICT Group) برگزار شد. مسابقات کدنویسی مبهم برای شناسایی برنامه‌نویسان برتر و بااستعداد در زمینه کدهای ناخوانا یا DIRTY CODE  برگزار می‌شود. 

لزوم شبکه‌سازی در جامعه برنامه‌نویسان

رضا گنجی یکی از مدیران تولید توسن و عضو تیم راهبردی توسن آکادمی در سخنانی پیش از آغاز این رویداد، با اشاره به درون‌گرایی برنامه‌نویسان، بر لزوم شبکه‌سازی در دنیای امروزی برای این افراد تأکید کرد.

او افزود: «به طور کلی برنامه‌نویسان شخصیت درون‌گرا دارند. آنها از کد نوشتن لذت می‌برند و به داشتن ارتباط با دیگران راغب نیستند و معمولاً در فضای کار یا خانه تنها می‌مانند. این موضوع مسائلی را برای برنامه‌نویسان ایجاد می‌کند، برای مثال آنها گاهی اوقات از جامعه دور می‌شوند.»

او در ادامه گفت: «شبکه‌سازی باعث پیشرفت می‌شود. برای مثال دانشی که از دیگران با استفاده از شبکه‌سازی به دست می‌آید، می‌تواند در پیشرفت ما تأثیرگذار باشد.»

ضرورت سرعت و پرفورمنس بالا

پروین آقازاده برنامه‌نویس نیز در صحبت‌های خود به تشریح Reactive Programming پرداخت و در این خصوص گفت: «به عنوان برنامه‌نویس، باید کدهایی تولید کنید که پرفورمنس بالایی داشته باشند. در حقیقت سرعت و پرفورمنس، ضرورتی حیاتی در این زمینه محسوب می‌شوند که برنامه‌نویسان باید در کار خود آن را لحاظ کنند.»

او در خصوص برنامه‌نویسی واکنشی توضیح داد: «این مبحث جدید نیست و از سال ۱۹۹۶ مطرح شده است؛ در این بحث، جریان‌های اطلاعاتی غیرهم‌زمان وجود دارد. هر جریان دنباله‌ای از اتفاق‌هاست که بر اساس زمان مرتب شده است.»

پنجمین مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف، سوم اسفند  1402 از ساعت 8 صبح تا 5 بعداز ظهر با حمایت توسن آکادمی، پارک علم و فناوری و ... در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. برگزیدگان این رقابت‌ها از امکان استخدام در شرکت‌های برتر حوزه فناوری برخوردارند. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.