کد مطلب: ۹۰۰۵۰۷

اپل پشتیبانی خود از اپ‌های تحت وب از iOS را حذف کرد

اپل پشتیبانی خود از اپ‌های تحت وب از iOS را حذف کرد

به گزارش تجارت‌نیوز، اپل از برنامه خود برای پایان‌دادن به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های وب (PWA) در اتحادیه اروپا عقب‌نشینی کرد. این شرکت در آپدیتی در صفحه پشتیبانی وب‌سایت خود اعلام کرد که در iOS 17.4 نیز به پشتیبانی از امکان استفاده از اپ‌های وب در آیفون ادامه خواهد داد.

اپل چندی قبل اعلام کرد که برای پیروی از قوانین جدید اتحادیه اروپا تغییراتی را در iOS اعمال می‌کند که به‌موجب آن انحصار استفاده از موتور مرورگر WebKit برداشته خواهد شد. اما با این تغییر اعلام شد که پشتیبانی از اپ‌های وب نیز حذف می‌شود، چرا که تأمین امنیت کاربران دیگر ممکن نخواهد بود. حالا اپل در واکنش به انتقادات شدید توسعه‌دهندگان مجبور به تغییر این تصمیم شده است.

پشتیبانی از اپ‌های وب با WebKit اپل ادامه خواهد یافت

در صفحه‌ای در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل گفته شده است که به درخواست توسعه‌دهندگان، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های وب در iOS همچنان وجود خواهد داشت، اما این اپ‌ها باید مانند گذشته به‌طور مستقیم با WebKit و معماری امنیتی آن ساخته شوند و تابع مدل امنیتی و حریم خصوصی اپ‌های بومی iOS باشند.

اپل همچنین گفته است توسعه‌دهندگانی که اپ‌های وب آن‌ها در نسخه‌های بتای جدید iOS دچار مشکل شده بودند، می‌توانند با انتشار iOS 17.4 در اوایل ماه مارس منتظر بازگشت این قابلیت به سیستم عامل آیفون باشند.

کوپرتینویی‌ها پیش‌تر گفته بودند با توجه به شمار پایین کاربرانی که از PWAها استفاده می‌کنند، افراد زیادی تحت تأثیر تغییر سیاست آن‌ها قرار نخواهند گرفت. اما به‌دنبال اعتراض بسیاری از توسعه‌دهندگان ازجمله سازمان Open Web Advocacy رگولاتورها هم وارد کار شدند تا نظر توسعه‌دهندگان را در این باره بپرسند. در نهایت به‌نظر می‌رسد که اپل با اتخاذ این تصمیم جدید از بروز مشکلات و درگیری‌های بیشتر با رگولاتورها جلوگیری کرده است.

البته هنوز خیلی از شرکت‌ها نسبت به تغییر سیاست‌های اپل برای پیروی از قوانین بازارهای دیجیتال (DMA) اعتراض دارند. باید دید که نهایتاً واکنش اتحادیه اروپا به تغییرات اپل چه خواهد بود.

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.