کد مطلب: ۹۰۰۹۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعتراض کاربران به سامانه جدید پذیرش دانشگاه آزاد

اعتراض کاربران به سامانه جدید پذیرش دانشگاه آزاد

علی‌رغم شروع فرایند پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام نتایج آن، متقاضیان هنوز برای انجام فرآیند ثبت نام با چالش‌های متفاوتی در سامانه پذیرش مواجه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت‌هاست که سیستم یا سامانه‌ ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی، متقاضیان ثبت نام و کارشناسان واحدهای دانشگاه‌ را به زحمت انداخته است. شکایات از نقص فنی و کندی سیستم به حدی زیاد می شود که در سراسر کشور مشکلات متعددی در زمینه کارهای مربوط به دانشگاه به وجود می‌آورد. متاسفانه علی‌رغم رفع ایرادات در کوتاه مدت، هنگام ایجاد بار ترافیکی به دلایل مختلف این مشکلات دوباره پدیدار می‌شوند.

دانشجویان مدت زیادی است که برای انجام فعالیت‌های تحصیلی خود نظیر ثبت نام یا انتخاب واحد دچار مشکل می‌شوند. امروزه دانشجوها بدون نظر گرفتن واحد تحصیلی‌شان یا رشته‌ای که در آن مشغول یا خواهان تحصیل‌ هستند گرفتار این مشکلات می‌شوند.این مشکلات نیز محدود به سایت نمی‌شود؛ دانشجویان همینطور گزارش داده‌اند که در پروسه‌ی ثبت نام با مشکل در ارسال کد تائید از سوی دانشگاه آزاد مواجه شده‌اند. 

هک شدن سامانه آموزشیار

به تازگی ماجرای هک شدن سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی در زمان انتخاب واحد در فضای مجازی با شدت زیادی نقل می‌شد و دست به دست می‌گشت. هرچند که دانشگاه آزاد اعلام کرد، هک و دسترسی غیرقانونی به داده‌ها و اطلاعات دانشجویان صورت نگرفته است و واقعیت ندارد اما دانشجویان در هنگام انتخاب واحد با اختلالاتی مواجه می‌شدند. 

در اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی آمده است که پس از شناسایی حملات DDoS، تیم امنیت شبکه دانشگاه آزاد اسلامی وارد عمل شده و تدابیر لازم را اتخاذ نموده است و سامانه آموزشیار دوباره در دسترس دانشجویان قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند دوباره فرایند انتخاب واحد خود را پیگیری نمایند.

در حال حاضر دانشگاه آزاداسلامی،  سامانه جدید جامع پذیرش را جایگزین سامانه آموزشیار جهت ثبت نام ورودی‌های جدید کرده است؛ اما علی‌رغم انتظارات، این سامانه نیز کاربران را چه در سمت دانشجویان و چه در سمت کارشناسان با چالش‌های متعددی مواجه ساخته است.

مشکلات سامانه پذیرش دانشگاه آزاد 

سامانه جامع پذیرش جدید که از روز شنبه 12 اسفند ماه برای ثبت نام ورودی‌های بهمن ماه فعال است، با اختلالاتی نظیر توقف فرآیند به شکل چندباره، بیرون انداختن کاربران از سیستم و ناقص ماندن فرآیند ثبت نام همراه بوده است. به شکلی که برای انجام هر یک از مراحل کاربران باید چندین بار به سامانه ورود کرده و از مرحله قبلی کار را دوباره آغاز می‌کردند. علاوه بر این پس از اتمام کار با سامانه و مراجعه به دانشگاه نیز کارشناسان هم برای ویرایش مدارک داخل سامانه پذیرش با مشکلات متعددی روبرو شدند و علی‌رغم تلاش‌ها‌ی کارشناسان نیز بعضی از فرآیندهای ثبت نام به سختی یا تاخیر زیاد صورت گرفته است.

سخن پایانی

بدون تردید هیچ مجموعه و سازمانی از نقص‌های احتمالی سامانه‌های خود استقبال نکی‌کند و به دنبال رفع ایرادات به وجود آمده است؛ اما باید در نظر داشت که اقدامات می‌بایست به رفع ریشه‌ای مشکلات ختم شود و کاربران رفع نواقص را به شکل ملموس حس کنند. شفاف سازی نیز از اقدامات بسیار موثری‌ست که می‌بایست صورت بگیرد چراکه ممکن است بخشی از مشکل به علت کندی اینترنت در کشور و یا اختلالات مربوط به آن باشد.

همچنین پاسخگویی دقیق و تمام وقت از سوی مدیران سامانه در زمان‌ ثبت نام و فعالیت تعداد زیادی از کاربران می‌تواند در مسیر حل مشکل موثر واقع شود.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دانشجوی جدید

    من سه روز است که تلاش میکنم ثبت نام در این سامانه را انجام دهم ، اما موفق نشده ام ، به طور حظوری به دانگشاه محل قبولی مراجعه کردم اما با لحنی تند و عصبانیت شدید روبه رو شدم و پاسخی نگرفتم، با شماره 0214743 داخلی یک تماس گرفتم آنها هم در پاسخ گفتند در ساعت دیگری سامانه را امتحان کنید ، هنوز هم موفق نشده ام ، حداقل اجباری بودن سامانه را لغو میکردند و ثبت نام با همان رویه حظوری پیش میرفت، بسیار راحتتر و کم دردسرتر بود.

    • ناشناس

      حضوری درسته

  • زینب

    من ب شدت معترضم
    احراز هویت این سامانه زده ۴۵٠،٠٠٠
    ۲٠٠،٠٠٠ دستمزد کافی نت
    مجموعا بخاطر ی احراز هویت ثبت نام محکوم ب پرداخت ۶۵٠،٠٠٠ شدیم
    مگه سرگردنه س
    احراز هویت ک بارگذاری کارت ملی و ی قطعه عکس و گرفتن تصویر با دوربین چیه ک این همه پول از ما گرفتید😤😤😤😤😤

  • ناشناس

    طهرانچی دانشگاه را نابود کرد

  • ملک‌حسین

    البته تا پیش از این موقع بارگزاری اسکن مدارک توی سامانه، هزینه ای دریافت نمیشد منتهی الان برای کارشناسی پیوسته 470 و برای کارشناسی ناپیوسته 450 هزارتومان از دانشجو پول میگیرن اما تا همین ترم قبل اینجور نبود.
    این تیم طراح سایت احتمالا خوب کارشونو بلد نیستن که اینهمه هک میشن.

  • علی

    کدام دانشگاه توی دنیا این همه سامانه به اندازه دانشگاه آزاد دارد؟ رئیس دانشگاه آزاد بجای کیفیت دنبال کمیت هست به اندازه دانشگاه‌های دنیا سایت درست کرده که فقط کار دانشجو را عقب می اندازند هیچ کدام گره گشا و چابک سازی نمی کنند منابع پولی دانشگاه داره به فنا می‌رود سر این سایتها

  • ناشناس

    یه سایت درست نتونستن بزنن

  • آرش

    یعنی من تو این دو ماه اخیر چه از اعلام نتایج یا ثبت نام و تکمیل فرایند ثبت نام حررص خوردم که خواب و خوراکمو ازم گرفته ما نمیخوایم از تکنولوژی استفاده کنیم همون حضوریش کنین بخدا بهتره

  • ناشناس

    تهرانچی دانشجوها رو بدبخت کرد. این دانشگاه آزاد سر گردنه است هرکی رفت داخلش انگار تو چاله افتاده است.

  • احمد مورفی

    این سامانه نبود یک فاجعه بود،همه مونده بودیم چطوری مدارک رو بارگزاری کنیم،مدارک بارگزاری میشد ولی تسایت اونا بد مینشست افتضاح بود