کد مطلب: ۹۰۲۲۱۴

«تجارت نیوز» گزارش می‌دهد:

نگاهی به قابلیت‌های یکی از محبوب‌ترین گوشی های از رده خارج اپل

نگاهی به قابلیت‌های یکی از محبوب‌ترین گوشی های از رده خارج اپل

اپل با گوشی‌های هیجان‌انگیزی پا به میدان رقابت گذاشت که بعضی دیگر کارکرد چندانی ندارند.در میان گوشی های از رده خارج اپل، آیفون ۶ یکی از محبوب‌‌ترین‌ها بود.

امیرحسین جعفری/ به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت اپل در سال 1976 برای ساخت کامپیوتر‌های شخصی تاسیس شد. در آن زمان مؤسسان این شرکت نمی‌دانستند روزی تلفن‌های همراهی تولید می‌کنند که جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بعضی از محصولات آیفون هر چند امروز در خانواده گوشی های از رده خارج اپل قرار می‌گیرند اما روزگاری بود که نام آنها در رتبه‌های نخست فروش در بازار کشورهای مختلف، دیده می‌شد. 

سال 2007 بود که نخستین گوشی اپل با حافظه 4 تا 16 گیگابایت و قابلیت اتصال به اینترنت به میدان آمد. پس از آن در سال 2008 آیفون 3g به نمایش گذاشته شد و در سال 2010 و 2012 نیز دو مدل محبوب 4و5 عرضه شدند. اما محبوب‌ترین محصول اپل در سال 2014 با عنوان ایفون 6 به نمایش گذاشته شد. این گوشی برای سال‌ها پرفروش‌ترین محصول اپل بود و دوسال پس از ارائه، یعنی زمانیکه هنوز گوشی روز محسوب می‌شد، موفق به کسب 223 میلیون فروش در جهان شد.

کاربران هنوز از این گوشی در ایران استفاده می‌کنند؛ اگرچه اپل اعلام کرده است که دیگر هیچ به‌روز رسانی‌ای برای آن ارائه نمی‌کند. اپل تا 7 سال بعد از ارائه یک گوشی، تعمیرات آن را می‌پذیرد اما مشخص نیست چه تصمیمی برای این مدل خود دارد. شاید ایفون 6 دیگر یکی از گوشی های از رده خارج اپل به حساب بیاید.

قابلیت‌های منحصر به فرد آیفون 6 

ایفون 6 از جمله گوشی‌های نسل هشتم اپل است که در نسخه‌های 16،64 و 128 گیگابایتی به بازار ارائه شد. رزولوشن 1334×750, 326ppi. 1920×1080, 401pp همراه با قرارگیری دکمه پاور در سمت راست، دوربین 8.1 مگاپیکسلی و بدنه نازک‌تر و بزرگ‌تر، بخشی از قابلیت‌های جدید این تلفن همراه بود.

فروش 4 میلیون دستگاه در شب نخست عرضه، نشان داد که اپل در این مدل موفق شده است. 199، 299 و 399 قیمت‌های اولیه این گوشی بود.

هرچند کاربران و کارشناسان، برخی ایرادات فنی را به سخت‌افزار این گوشی نسبت دادند اما هیچکدام از این مسائل به اثبات نرسید و فروش این گوشی محبوب مسیر خود را ادامه داد.

با وجود اینکه محصولات اپل در ایران از جمله کالاهای لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شوند اما در ایران نیز آمار‌های قابل توجهی از فروش این گوشی به ثبت رسید. قیمت اولیه آیفون 6 در ایران در ابتدا 4 میلیون تومان بود.

آیفون 6 یکی از گوشی های از زده خارج اپل است؟

ارائه نکردن به‌روز رسانی جدید، از کار افتادن اپلیکیشن‌ها و عدم نصب برنامه‌های جدید، نخستین بحرانی است که آیفون 6 با آن مواجه شده است. مشخصاً نصب نشدن کلاب هاوس  روی این مدل باعث شد بسیاری از دارندگان آیفون 6 به فکر تعویض این گوشی باشند. سخت‌تر شدن تعمیرات آن با توجه به کمبود قطعات و گران‌تر شدن تعمیرات از قیمت گوشی نیز یکی دیگر از علت‌هایی‌ است که ایفون 6 را از بازار حذف کرد.

با این وجود خطر عدم ارائه آپدیت به دیگر نسخه‌های اپل نیز رسیده و برای خرید یک مدل آیفون که چند سالی قابل استفاده بود، باید بیش از 15 میلیون هزینه کرد. با این تفاسیر هنوز هم مخاطبانی هستند که از آیفون 6 هنوز استفاده می‌کنند.

محدودیت‌های اپل در ایران

محدودیت‌های اپل در ایران چالش‌هایی را برای کاربران ایحاد کردا است. به طور کلی یک نکته اساسی درباره تفاوت استفاده از اپل در کشور‌های تحریمی و کشور‌های دیگر این است که شهروندان گروه دوم، می‌توانند با مراجعه به مراکز اپل در هنگام ارائه برخی نسخه‌ها، از سفارشی‌سازی این محصولات استفاده کنند. قابلیتی که برخی خودروساز‌های معروف جهان نیز آن را به مخاطب خود ارائه می‌کنند. اما شرایط تحریمی در ایران باعث قطع ارتباط استفاده‌کنندگان اپل از خدمات این شرکت شده است. به همین خاطر عمده خدمات این گوشی برای ایرانیان از امارات و ترکیه انجام می‌شود. عدم نصب اپلیکیشن‌های داخلی روی اپل نیز یکی دیگر از چالش‌های موجود ست. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت نیوز بخوانید.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.