کد مطلب: ۹۰۸۶۵۷

بیل گیتس ظاهراً همچنان در پشت‌صحنه مایکروسافت نقش مهمی ایفا می‌کند

بیل گیتس ظاهراً همچنان در پشت‌صحنه مایکروسافت نقش مهمی ایفا می‌کند

هنوز هم اعضای بالاره مایکروسافت از بیل گیتس راهنمایی می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مارس 2020، «بیل گیتس»، یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت و مدیرعامل اسبق آن، رسماً این شرکت را ترک کرد. تا آن زمان گیتس هنوز یکی از اعضای هیئت‌مدیره ردموندی‌ها بود. با وجود این مسئله، گیتس رابطه خود را با مایکروسافت قطع نکرده است و همچنان در زمینه‌های مختلفی با این شرکت همکاری دارد.

بیل گیتس پس از جدایی از هیئت‌مدیره مایکروسافت اظهار کرد که قصد دارد زمانش را برای فعالیت‌های بشردوستانه صرف کند؛ اما گزارش‌ها چیز دیگری می‌گویند. گزارش جدید بیزینس اینسایدر حاکی از آن است که گیتس به‌صورت مخفیانه هنوز هم با ردموندی‌ها همکاری دارد.

همکاری بیل گیتس با OpenAI و مایکروسافت

درواقع این گزارش ادعا می‌کند که گیتس یکی از عوامل اصلی شراکت فعلی مایکروسافت با OpenAI است. بیزینس اینسایدر می‌گوید او از سال 2016 با OpenAI جلساتی برگزار کرده است. همچنین گیتس در سال 2022، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI را به چالش کشیده بود تا یک مدل زبانی بزرگ ایجاد کند که قادر به گذراندن یک آزمون زیست‌شناسی باشد.

جالب اینکه سم آلتمن به همراه «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، بعداً در خانه گیتس نسخه‌ای از GPT-4 را نمایش دادند که می‌توانست امتحان زیست‌شناسی را با موفقیت پشت‌سر بگذارد. پس از این نمایش، بیل گیتس تصمیم گرفت یادداشتی درباره نحوه استفاده مایکروسافت از GPT-4 بنویسد. او در این یادداشت تأکید کرد که مدل زبانی بزرگی که با اطلاعات موجود در سراسر اینترنت آموزش داده شده است، درنهایت می‌تواند عصر دستیاران شخصی را آغاز کند.

پس از آن نمایش و یادداشت گیتس، نادلا یک جلسه با اعضای مایکروسافت برگزار کرد. او در آن نشست از تیم‌های مایکروسافت درخواست کرد تا هوش مصنوعی را در بسیاری از محصولات و خدمات نرم‌افزاری خود بگنجانند.

گیتس همچنان درحال برگزاری جلسات مختلف با تعدادی از مدیران ارشد مایکروسافت برای بررسی پیشرفت پروژه‌های این شرکت است. علاوه‌براین، گیتس قرار است در استخدام مدیران جدید و همچنین تلاش برای حفظ اعضای فعلی تیم مایکروسافت کمک کند. با اینکه گیتس کارمند رسمی مایکروسافت نیست، اما به‌نظر می‌رسد همچنان قدرت و نفوذ زیادی در بین ردموندی‌ها داشته باشد.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.