خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۴۴۹

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی که در بهمن ۱۴۰۱ در هفتمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب شده بود، اکنون در کمیسیون حقوقی دولت نیز به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، کلیات لایحه پیشنهادی حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی که در کمیسیون ویژه اقتصاد دیجیتال تهیه و تدوین شده بود، بر اساس آنچه که روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد، در جلسه کمیسیون ویژه اقتصاد دیجیتال با ریاست عیسی زارع‌پور و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ رئیس سازمان صداوسیما و نمایندگان وزرای اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از وزرا و معاونان مورد تصویب قرار گرفت.

بعد از تصویب این لایحه در کمیسیون حقوقی دولت که البته هنوز متن آن منتشر نشده است، عیسی زارع‌پور در پلتفرم ویراستی، حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی را از مهم‌ترین عوامل اعتماد مردم به سکوهای داخلی دانسته است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی از مهمترین عوامل اعتماد مردم به سکوهای داخلی و موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است. از اعضای کمیسیون حقوقی که با حضور کامل در جلسات فشرده، سند را بررسی و تصویب نمودند تشکر می‌کنم.

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری، در ویراستی برای تصویب این لایحه در کمیسیون حقوقی هیات دولت از حضور وزاری دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تصویب این لایحه در کمیسین حقوقی هیات دولت خبر داده بود. دهقان درباره روند تصویب این لایحه گفت: لایحه حفاظت از داده های شخصی در سکوهای مجازی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه ها و برگزاری هشت جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، به تصویب رسیده است.

 این لایحه پس از تصویب در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به هیات دولت ارجاع داده شد و اکنون پس از تصویب این لایحه در کمیسیون حقوقی دولت پس از تایید نهایی در هیات وزیران برای تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده می‌شود.

منبع : پیوست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.