فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۷۹۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

خبری خوش برای گیمرها / کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد

خبری خوش برای گیمرها / کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد

ایسوس اخیراً از کنسول دستی ROG Ally X رونمایی کرد که اگرچه پردازنده‌ آن همانند مدل قبلی است، اما چندین ارتقای قابل توجه در بخش سخت‌افزاری از جمله یک باتری بزرگ‌تر در آن دیده می‌شود.

ایسوس در نمایشگاه Computex 2024 از کنسول دستی ROG Ally X رونمایی کرد که چندین ارتقای قابل توجه نسبت به نسل قبلی خود، یعنی ROG Ally، پیدا کرده است. این کنسول دستی برای گیمرهایی طراحی شده که می‌خواهند جدیدترین عناوین بازی‌های کامپیوترهای شخصی را در هر مکانی اجرا کنند. ROG Ally X از سیستم‌عامل ویندوز 11 و پردازنده‌ AMD Ryzen Z1 Extreme بهره می‌برد.

مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس چیست؟

در حالی که عملکرد پردازنده مرکزی نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است، ایسوس ادعا می‌کند بدنه‌ کنسول دستی ROG Ally X به‌روزرسانی شده تا ارگونومیک‌ بودن آن، سیستم خنک‌کننده و اتصالات آن را بهبود بخشد. همچنین، این کنسول دستی جدید با حداکثر 24 گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی SSD عرضه می‌شود که اجرای بدون مشکل بازی‌های سنگین را برای کاربران ممکن می‌سازد. در بخش خنک‌کننده، سیستم خنک‌کننده‌ جدید و بهبودیافته اکنون با فن‌های جدیدی همراه شده است که 23 درصد کوچک‌تر بوده و 50 درصد تیغه‌ بیشتر دارند. ایسوس ادعا می‌کند این فن‌ها باعث بهبود 10 درصدی جریان هوا می‌شوند و وجود دریچه‌ تهویه‌ سومی نیز دمای دستگاه را تا ۶ درجه‌ سانتی‌گراد کاهش می‌دهد.

بدنه‌ دستگاه نیز برای راحتی بیشتر بازطراحی شده است. این تغییرات شامل «دستگیره‌های کمی عمیق‌تر و شکل گردتر» است، بدون اینکه ضخامت زیادی به دستگاه اضافه شود. ایسوس ادعا می‌کند دکمه‌ها و کلیدها اکنون شکل گردتری دارند و فشردن آنها نیز راحت‌تر شده است که این موارد باعث می‌شود استفاده‌ی طولانی‌مدت از دستگاه راحت‌تر باشد. همچنین، ایسوس با در نظر گرفتن بازخورد کاربران، جوی‌استیک‌ها را با «ماژول بادوام‌تر» و «فنرهای سفت‌تر» جایگزین کرده است. D-Pad نیز برای بازی‌های مبارزه‌ای دقیق‌تر شده است.

ایسوس درگاه اختصاصی XG Mobile را کنار گذاشته و به جای آن از دو درگاه USB-C استفاده کرده است که یکی از آنها از تاندربولت پشتیبانی می‌کند. ایسوس می‌گوید ROG Ally X یک باتری 80 وات‌ساعتی در خود جای داده که دو برابر اندازه‌ باتری مدل اصلی است. از سویی هرچند این کنسول دستی اکنون از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می‌کند، اما به دلایلی نامشخص، شارژر همراه آن همچنان از توان 65 وات پشتیبانی می‌کند.

وزن کنسول دستی ROG Ally X برابر با ۶۷۸ گرم است که ۷۰ گرم سنگین‌تر از نسل قبلی خود است. سایر ویژگی‌های قابل توجه عبارت‌اند از: بلندگوهای دوگانه‌ روبه‌جلو، نرم‌افزار به‌روزرسانی‌شده‌ Armour Crate و Seamless Sync.

برای مشاهده اخبار حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز را بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.