فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۲۷۵

در رویداد مهر نو مطرح شد:

لزوم همکاری بانک‌ها با استارتاپ‌های حوزه فین‌تکی بیشتر از همیشه است

لزوم همکاری بانک‌ها با استارتاپ‌های حوزه فین‌تکی بیشتر از همیشه است

نیاز به نوآوری در محصول، فرایند و مدل کسب‌وکار باعث می‌شود بانک‌ها به ایجاد مرکز نوآوری روی بیاورند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر از وام ۹۰۰ میلیون تومانی برای کسب‌وکارهای دانش‌بنیان داد و گفت در حال حاضر ۱۸ میلیون نفر از این بانک استفاده می‌کنند و موبایل بانک آنها جوز سه موبایل‌بانک پراستفاده کشور شده است. او تاکید کرد این بانک آماده همکاری با استارتاپ‌های حوزه فین‌تک است و اعلام کرد لزوم همکاری با این استارتاپ‌ها در حال حاضر بیشتر از همیشه است. این مدیرعامل اعلام کرد به منظور افزایش کیفیت در امر تسهیلات و فراگیری مالی داده‌‌های خود را در اختیار استارتاپ‌های فعال و قانونمند این حوزه می‌گذارد.

«سعید شمسی‌نژاد» با ذکر این نکته که در چند سال اخیر بالاترین جذب منابع را داشتند گفت: «منابع بانکی ما از ۷۰ همت به ۲۹۰ همت رسیده و این یک رشد بزرگ به حساب می‌آید. ما در ۱۴ سال گذشته بیش از سه میلیون تسهیلات به ارزش ۱۴ همت به مشتریان اعطا کردیم و در سیستم شاپرک به رتبه ۵ شبکه بانکی کشور رسیدیم.»

getty_691886452_405128

مدیرعامل بانک مهر ایران همچنین تاکید کرد به‌دنبال پتانسیل و ظرفیت ورود این مجموعه به سوشال بنکینگ هستند. او گفت توانسته‌اند از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان حمایت مالی کنند و با افزایش سقف تسهیلات این حمایت را ادامه خواهند داد. در ادامه این رویداد ضرورت تاسیس مرکز نوآوری بانک‌هایی همچون بانک مهر ایران اعلام شد. به گفته مدیران این بانک مواردی چون نیاز به نوآوری در محصول فرایند و مدل کسب‌وکار، تعامل با بازیگران جدید و ارائه شویه‌های نوین عملکرد در بانک و همچنین نهادسازی نوآوری با هدف تقویت جریان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی از جمله دلایل ضروری تاسیس مرکز نوآوری برای بانک است.

در این رویداد همچنین اهداف مرکز نوآوری بانک‌ اعلام و به مواردی چون ایجاد تنوع در بازار و محصولات و خدمات مبتنی بر قرض‌الحسنه و همچنین انجام مطالعات پژوهش‌های کاربردی در راستای ماموریت بانک‌ها اشاره شد. شمسی‌نژاد با اشاره با مرکزی نوآوری بانک مهر ایران گفت: «نیاز نقدینگی، تنوع محصولات، توسعه کسب‌وکار، توسعه مشاغل خرد و مشارکت مردم از مهم‌ترین هدف‌های مرکز نوآوری مهر نو است.»

آن‌طور که اعلام شد حوزه‌های فعالیت این مرکز نوآوری بانکی، فناورى‌هاى بانکی (BankTech)، فناورى‌هاى پرداختى (Tech Pay)، فناورى‌هاى قرض و وlم (LendTech)،  فناورى‌هاى بیمه (lnsureTech) زنجیره بلوکی (BlockChain)، هوش مصنوعى، فناورى‌هاى مربوط به داده و کارآفرینى و بانکدارى اجتماعى است. خدمات قابل ارائه این مرکز نیز، آموزش های تخصصى و منتورینگ، دسترسى به APlهاى بانکی، ایجاد ارتباطات، توسعه شبکه ارزش مشتریان، حمایت از تحقیقات و رساله‌های دکترى مرتبط، امکان مشارکت و جذب حمایت از بانک و فضاى کار اشتراکى و اختصاصى است

گفتنی‌ است نیاز به نوآوری در محصول، فرایند و مدل کسب‌وکار باعث می‌شود بانک‌ها به ایجاد مرکز نوآوری روی بیاورند. 

برای مشاهده اخبار حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.