فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۸۲۵۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

حجم محتوای ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی به ۱۶۰۰ شاهنامه در روز می‌رسد!

حجم محتوای ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی به 1600 شاهنامه در روز می‌رسد!

آمارها نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی خارجی با اختلاف معناداری در صدر تولید و مصرف محتوا نزد ایرانیان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در چند سال گذشته و با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی در میان مردم ایران، نوع و میزان تولید محتوا به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. از سوی دیگر مصرف محتوا هم در بین ایرانیان تغییر محسوسی داشته و قرار است در این گزارش به آن پرداخته شود.

220 محتوا سهم هر ایرانی به طور روزانه در شبکه‌های اجتماعی

بر اساس گزارشی که استارتاپ دیتاک، فعال در حوزه تحلیل داده و مخاطبان، در سال 1402 منتشر کرده است، سهم هر ایرانی در مشاهده محتوا در پلتفرم‌های اجتماعی 220 محتوا در روز است. همچنین مجموع بازدید یا ایمپرشن ایرانی‌ها در کل شبکه‎‌های اجتماعی در طی یکسال حدود چهار میلیارد و 500 هزار بازدید محتواست.

8 میلیون محتوا در روز به اشتراک گذاشته می‌شود

در میان هشت میلیون محتوایی که روزانه در همه بستر‌های مورد توجه ایرانیان به اشتراک گذاشته می‌شود، بیشترین سهم تولید محتوا با میزان 61 درصد به اینستاگرام اختصاص دارد. پس از اینستاگرام، تلگرام با 16 درصد، توییتر و ایتا با 11 درصد، وب‌سایت‌های خبری با 0.6 درصد در رده‌های بعدی تولید محتوا قرار دارند. اما کمترین میزان تولید محتوا به روزنامه‌ها با یک‌دهم درصد تعلق دارد.

4

اما اگر بخواهیم میزان مصرف محتوا را بررسی کنیم. طبق آمارهای دیتاک، اینستاگرام باز هم نسبت به دیگر بسترهای تولید محتوا با 57 درصد در صدر است. تلگرام با 22 درصد در رده دوم مصرف محتوا، ایتا با 19 درصد، توییتر با 1.1 درصد، وب‌سایت‌های خبری با 0.11 درصد و روزنامه با 0.03 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

3

کسب‌وکارها بیشترین تولید محتوا را دارند

به لحاظ دسته‌بندی موضوعی محتوای تولیدشده در اینستاگرام به عنوان بستری که بیشترین تولید محتوا در آن انجام می‌شود، محتواهای مربوط به کسب‌وکار و تبلیغات بیشترین سهم را با میزان 31 درصد به خود اختصاص داده است. یعنی از هر 100 محتوایی که ساخته می‌شود، 31 محتوا متعلق به کسب‌وکارهاست. پس از آن محتوای سرگرمی و طنز با 15 درصد، محتوای آموزشی و انگیزشی با 13 درصد، محتوای احساسی (غم‌نوشته و عاشقانه) با 11 درصد، محتوای سیاسی با 9 درصد، مد و زیبایی با 6 درصد و محتوای مذهبی با چهار درصد در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند. همچنین میزان محتوای متفرقه مانند موضوعات ورزشی، هنر و اقوام حدود 11 درصد محتواهای تولیدشده به دست ایرانیان را در بر می‌گیرد.

7 مقصد مهاجرتی مورد توجه ایرانیان در سال 1402

گزارش دیتاک نشان می‌دهد بعضی مقاصد مهاجرتی نسبت به دیگر کشورها بیشترین میزان بازدید محتوا را به خود اختصاص داده‌اند که به این ترتیب هستند: رتبه اول مربوط به آمریکا با 631 میلیون بازدید، رتبه دوم مربوط به کانادا با 465 میلیون بازدید، رتبه سوم مربوط به ترکیه با 421 میلیون، رتبه چهارم مربوط به فرانسه با 350 میلیون بازدید، رتبه پنجم مربوط به آلمان با 287 میلیون بازدید، رتبه ششم مربوط به امارات با 256 میلیون بازدید، رتبه هفتم انگلستان با 248 میلیون بازدید.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.