فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۸۲۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیام در تلاقی ۱۳ استان / یا قطبی جدید در منطقه در راه است؟

پیام در تلاقی 13 استان / یا قطبی جدید در منطقه در راه است؟

منظقه آزاد پیام از سال 1382 به دستور هیات دولت وقت با هدف ایجاد تسهیلات حداکثری به منظور رشد اکوسیستم احداث شد. امروز اما پیام با ساختاری حرفه‌ای و سازمان‌یافته مجوزهای لازم را به متقاضیان اهدا می‌کند و امکانات لازم را در اختیارشان قرار می‌دهد.

محمد جواد حیدری/ به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی جعفری مدیرکل روابط عمومی منطقی ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در نشست خبری نهم تیر از حضور ۱۴ شرکت مستقل فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در سالن شماره‌ 40 نمایشگاه بین‌المللی الکامپ تهران خبر داد.

ایجاد تسهیلات حداکثری به منظور رشد اکوسیستم

منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی-فرودگاهی پیام با هدف حمل و نقل بار هوایی و پستی، فراوری کالا، انبارداری، خدمات سردخانه‌ای، صنایع ICT و صادراتی در سال 1382 بنا بر دستور هیات دولت در جنوب استان البرز شروع به کار کرده است.

هدف و سیاست کلان در منطقه ویژه‌ اقتصادی پیام، توسعه زیرساخت‌ها به منظور ایجاد تسهیلات حداکثری در یک اکوسیستم پویا برای فعالیت و رشد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت با اولویت حوزه‌های IT ، ICT و دانش‌بنیان است تا با حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران در این منطقه اقدام به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار کند.

پیام در تلاقی 13 استان

جعفری در این نشست که با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و معاون هوانوردی منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام برگزار شده بود گفت: «قطب اقتصاد دیجیتال کشور با حضور در این دوره از نمایشگاه ظرفیت‌ و دستاوردهای جدیدی را که در دولت سیزدهم به این منطقه افزوده شده است به نمایش همگان قرار خواهد داد.»

از جمله مزایای این منطقه‌ اقتصادی می‌توان به امکان سرمایه‌گذاری برای اتباع غیرایرانی، نزدیک بودن به پایتخت و مناطق تولیدی، حضور در مسیر تلاقی ۱۳ استان کشور، وجود فرودگاه اختصاصی و وجود آزمایشگاه‌های صنعتی IT اشاره کرد.

او در مورد فعالیت شرکت‌ها توضیح داد: «طراحی سیستم‌های مخابراتی، تولید تلفن همراه، تبلت، پاوربانک، ساعت هوشنمند، تجهیزات پرداخت الکترونیکی، هندزفری و طراحی و تولید انواع رایانه‌های تک‌برد و قطعات وابسته‌ آنها، و حافظه و ذخیره‌سازهای رایانه‌ها از جمله محورهای فعالیت شرکت‌کنندگان است.»

هدف، تبدیل شدن به قطب فناوری‌های نوین در منطقه است

او با اعلام آمادگی هرچه بیشتر برای حضور شرکت‌های نوین فناور در این منطقه‌ اقتصادی پیام اضافه کرد: «با توجه به توسعه زیرساخت‌ها در پیام و هدف تبدیل شدن این منطقه به قطب فناوری‌های نوین کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند از این ظرفیت برای راه‌اندازی واحدهای خود در پیام بهره بگیرند.»

بیست‌وهفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک از شنبه نهم لغایت 12 تیرماه در سالن شماره‌ 40 میزبان 14 شرکت مستقل از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.