فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۵۰۲

تجارت‌نیوز، گزارش می‌دهد:

الکامپ زمینی برای هوشندسازی و شفاف‌سازی فراهم کرد

الکامپ زمینی برای هوشندسازی و شفاف‌سازی فراهم کرد

در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ، توافق‌نامه‌ای بین رایتل و 9 هلدینگ زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین هوشمندسازی به منظور هوشمندسازی زیرساخت‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی و به صورت کلی تحقق تحول دیجیتال با استفاده و تاکید بیشتر یا بهتر بر هوش مصنوعی امضا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه نام‌ها و شرکت‌های پرشماری حاضر شدند و دستاوردهای خود را در معرض نمایش گذاشتند. 

توافقی برای هوشمندسازی و شفاف‌سازی

این نمایشگاه فرصت ارزنده‌ای برای شناخت بود. با گرد آمدن اجزای مختلف اکوسیستم استارتاپی و نوآورانه کشور در یک محل، امکان رشد و هم‌افزایی بیش از پیش فراهم شد. از این رو، تفاهام‌نامه یا توافق‌نامه‌ای بین رایتل و 9 هلدینگ زیرمجموعه سرمایه‌گذاری شرکت تامین اجتماعی امضا شد؛ توافقی که به هوشمندسازی در بسترها و حوزه‌های مختلف تجاری و بازرگانی کمک می‌کند و سرعت تحقق تحول دیجیتال در کشور را افزایش خواهد داد.

به گزارش سالانه شستا رسانه، در حاشیه الکامپ 1403 شرکت خدمات ارتباطی رایتل (از شرکت‌های تابعه شستا) به عنوان اپراتور هوشمند، با 9 هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، توافق‌نامه هوشمنمدسازی زیرساخت‌ها امضا کرد.

گفتنی‌ است این توافق‌نامه به منظور نهادینه شدن شفافیت و ارتقای کارآمدی هلدینگ‌های شستا هوشمندسازی می‌شوند. شستا یا شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی کشور با امضای این توافق به تحول دیجیتال درون‌سیستمی خود نزدیک می‌شود. توافقی که سیستم کاری این شرکت بزرگ را کارآمدتر خواهد کرد و زین‌پس با بهبود بهره‌وری شاهد صرفه‌ اقتصادی بالاتر در تولید خواهیم بود. 

نقش هوش مصنوعی در تغییر و تحول

توافق‌نامه هوشمندسازی بین هلدینگ‌های تابع و زیرمجموعه تامین اجتماعی با رایتل موجب ارتقای بهره‌وری و ایجاد تحول دیجیتال در زیرساخت‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی و همچنین تحمیع تقاضا می‌شود. به طور کلی شبکه‌سازی اتفاق خوشایندی برای رشد اکوسیستم به حساب می‌آید. حین برگزاری و اجرای این‌دست رویدادها انتقال تجربه اتفاق می‌افتد. بنابراین می‌توان رفتار و سیاست‌گذاری در جهت تحول دیجیتال را نشر داد و از این بابت فرهنگ‌سازی کرد. الکامپ فرصتی برای اشاعه چنین ارزش‌هایی بود.

هوشمندسازی فاکتورها و عوامل متعددی دارد. هوشمندسازی را امروزه می‌توان به طرق مختلف به مرحله اجرا رساند. در توافق‌نامه مذکور نقش هوش مصنوعی پررنگ خواهد بود. در سال‌ها و ماه‌های اخیر هوش مصنوعی تبدیل به یکی از مهم‌ترین ترندهای دنیای علم و تکنولوژی شده است و در فضای رسانه‌ها مدام اخبار جدیدی در مورد توانمندی‌ها و تهدیدات هوش مصنوعی دست به دست می‌شود.

آنچه پرواضح است، کارآمدی هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی بدنه و ساختار شرکت‌ها را متحول خواهد کرد. هر شرکتی برای عقب نماندن از آینده‌ای که استوار بر ستونی به نام هوش مصنوعی شده است، باید تعابیر لازم را بیندیشد و به‌موقع عمل کند. 

نتیجه افزایش بهره‌وری و شفافیت خواهد بود

در مراسم امضای این توافق‌نامه که با حضور مدیرعامل شستا به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور و همچنین مدیرعامل شرکت رایتل به عنوان اپراتور هوشمند برگزار شد، هدف از این توافق‌نامه بهرمندی از ظرفیت‌های هوشمندسازی، هوش مصنوعی صنعتی، گسترش خدمات ارتباطی و تحول دیجیتال در هلدینگ‌های شستا و در نتیجه افزایش بهره‌وری و شفافیت عنوان شد.

بر اساس متن توافق‌نامه مذکور، ساخت و اجرای انبارهای هوشمند، تجمیع اطلاعات و ظرفیت‌ها در یک پلتفرم واحد، ارتقا بنگاه‌داری و افزایش سرعت کار و اجرا در هلدینگ‌های شستا و شرکت‌های تابعه از مواردی است که در جریان این پروژه دانش‌بنیان پیگیری خواهد شد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.