فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۸۳۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

استارتاپ‌ های هوش مصنوعی / آمریکایی‌ها چقدر جذب سرمایه داشتند؟

استارتاپ‌ های هوش مصنوعی / آمریکایی‌ها چقدر جذب سرمایه داشتند؟

در نیمه اول سال 2024 بیش از 35/5 میلیارد دلار در استارتاپ‌های هوش مصنوعی سراسر جهان سرمایه‌گذاری شده است. بر اساس گزارش داده‌های اخیر Crunchbase، شرکت‌های هوش مصنوعی پنج مورد از شش دوره سرمایه‌گذاری‌های بیش از یک میلیارد دلاری در نیمه اول سال 2024 را انجام داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بسیاری از استارتاپ‌‌های هوش مصنوعی در سراسر جهان توانسته‌اند دوره‌های عظیم سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیون دلاری جذب کنند. استارتاپ‌های آمریکایی دو دوره میلیارد دلاری را در نیمه اول امسال جذب کردند و تقریباً دو سوم، ۶۴ درصد از این مگا-راندها به آنها تعلق داشت.

در ادامه لیست شرکت‌های هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده که تا سال 2024 بیش از 100 میلیون دلار جذب کرده‌اند آورده شده است:

جولای

استارتاپ Skild AI با 300 میلیون دلار، شروع دوره سرمایه‌گذاری سری A  خود را در 9 جولای اعلام کرد. ارزش این شرکت در این دوره به 5/1 میلیارد دلار رسید. این دوره سرمایه‌گذاری را Lightspeed Venture Partners و Bezos Expeditions که زیر نظر جف بزوس است، با همراهی شرکت‌های Sequoia، Menlo Ventures و General Catalyst انجام دادند. Skild AI درحال ساخت تکنولوژی برای ایجاد قدرت در ربات‌هاست.

ژوئن

استارتاپ AlphaSense با جمع‌آوری 650 میلیون دلار، دوره سرمایه‌گذاری سری F خود را که در تاریخ 11 ژوئن اعلام شده بود، به پایان رساند. این دوره سرمایه‌گذاری را Viking Global Investors و BDT & MSD Partners با مشارکت CapitalG، SoftBank Vision Fund و Goldman Sachs انجام دادند. AlphaSense یک پلتفرم هوش بازار است که در سال 2008 تاسیس شد. این شرکت بیش از 4/1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری وانچر جذب کرده و به‌تازگی ارزشش را 2 میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند.

مه

استارتاپ xAI ایلان ماسک مبلغ 6 میلیارد دلار را در دوره سرمایه‌گذاری B جمع‌آوری کرده است. این دوره را سرمایه‌گذارانی چون Sequoia، Valor Equity Partners و Fidelity انجام دادند. این استارتاپ در حال ساخت پلتفرم هوش مصنوعی‌ای است که «کشف علمی انسان را شتاب می‌دهد». همچنین ارزشش 24 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

آوریل

استارتاپ Xaira Therapeutics با جمع‌آوری یک میلیارد دلار، دوره سرمایه‌گذاری سری A خود را که در تاریخ 23 آوریل اعلام شد، به پایان رساند. این دوره سرمایه‌گذاری را Foresite Capital و ARCH Venture Partners انجام دادند. همچنین شرکت‌های دیگری مثل Sequoia، NEA  و Lux Capital هم در این دوره جذب سرمایه شرکت کردند.

مارس

استارتاپ Celestial AI که در 2020 تاسیس شده است، در حال ساخت یک پلتفرم اتصال نوری برای مراکز داده و راه‌حل‌های هوش مصنوعی است. این شرکت در 27 مارس، دوره سرمایه‌گذاری سری C خود را به مبلغ 127 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. این دوره با هدایت Thomas Tull’s US Innovative Technology Fund و مشارکت M Ventures، Temasek و Tyche Partners انجام شد. مجموع مبلغ جمع‌آوری‌شده Celestial AI به 338 میلیون دلار رسیده است.

فوریه

استارتاپ رباتیک Figure که در سیلیکون‌ولی مستقر است، دوره سرمایه‌گذاری سری B را به مبلغ 675 میلیون دلار جمع‌آوری کرد که در تاریخ 24 فوریه به پایان رسید. ارزش این شرکت در این دوره تقریباً 7.2 میلیارد دلار بود. شرکت‌های Nvidia، OpenAI  و Microsoft نیز در این سرمایه‌گذاری شرکت کردند. Figure که در سال 2022 تاسیس شد بیش از 850 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

ژانویه

استارتاپ Kore.ai که هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای شرکت‌ها می‌سازد، در سرمایه‌گذاری دوره D که در 30 ژانویه اعلام شد، 150 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. FTV Capital این دوره را به شرکت‌های مستقر در اورلاندو و فلوریدا هدایت کرد. Nvidia، Vistara Growth و NextEquity Partners هم در میان سرمایه‌گذاران بودند. این شرکت که در 2023 تاسیس شد، بیش از 223 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.