فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۰۷۸

آذری‌جهرمی: ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم بازنگری می‌شود

آذری‌جهرمی: ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم بازنگری می‌شود

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در گفت‌وگوی برنامه میز ایران در شبکه «ایکس» ، از بازنگری درباره ممنوعیت وارد آیفون‌های نسل جدید در دولت چهاردهم خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در گفت‌وگوی برنامه میز ایران  در شبکه «ایکس» (توییتر سابق)، از بازنگری درباره ممنوعیت وارد آیفون‌های نسل جدید در در دولت چهاردهم خبر داد، اما او تاکید کرد که نمی‌تواند به‌طور قطع بگوید این ممنوعیت برداشته می‌شود، چراکه تصمیم‌گیری در این باره بر عهده وزارت صمت است. 

آذری‌جهرمی گفت: «اکثر دوستانم که آیفون ۱۴ و ۱۵ دارند، یک کد زده‌اند و نهایتاً با اینترنت 3G دارند از آن استفاده می‌کنند. اینطور عملاً سیستم رجیستری را هم دور زده‌اند و هزینه مالیات و عوارض ورودی را نمی‌دهند و واردات از بازار غیررسمی انجام می‌شود.»

او تصور ارزبری بالای واردات این گوشی‌ها را هم به دلیل شفاف‌ شدن بازار به دنبال اجرای پروژه رجیستری اعلام کرد و گفت: «اگر کل واردات به کشور رسمی شود و قاچاق وجود نداشته باشد، آن‌وقت می‌بینید که ارز واردات گوشی عدد بالایی هم نیست.»

جهرمی یادآور شد که نمی‌توان بازار موبایل را به واسطه اجرای پروژه رجیستری و شفاف‌شدنش تنبیه کرد و ارز کمتری به آن تخصیص داد.

او درباره استدلال موافقان ممنوعیت واردات مبنی بر آمریکایی و لوکس‌بودن این کالاها توضیح داد: «مگر در سامسونگ قطعات آمریکایی نیست؟ مگر در لپ‌تاپ و سرور قطعات آمریکایی نیست؟ حالا شما ممنوع کنید. یک اکوسیستم توسعه‌ اپلیکیشنی که نرم‌افزار می‌نویسد، کلا از کار بیکار می‌شود.» 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.