فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۷۲۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ستار هاشمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحویل گرفت / مشکلات و‌ موانع همچنان وجود دارند

ستار هاشمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحویل گرفت / مشکلات و‌ موانع همچنان وجود دارند

ستار هاشمی روز گذشته با کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شکل رسمی به وزارت ارتباطات و فناری رسید. امروز در جلسه معارفه، با حضور وزیر سابق یعنی عیسی زارع‌پور، کار وی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری آغاز شد.

به گزارش تجارت نیوز،

در دولت سیزدهم، وزارت ارتباطات به هدایت عیسی زارع‌پور موفق به انجام پروژه‌های متعددی در ابعاد کلان شد که مهم‌ترین آن‌ها شبکه اینترنت فیبر نوری بود. با این حال موانع و محدودیت‌ها هنوز کاربران اینترنت را رنج می‌دهد. مواردی مانند فیلترینگ که یکی از اساسی‌ترین مشکلات افراد و گروه‌های مختلف در جامعه است و آسیب‌هایی جدی در حوزه‌های مختلف وارد کرده است. البته فیلترینگ تنها یکی از مواردی‌ست که باید به آن‌ها اشاره داشت.

مشکلات، موانع و محدودیت‌ها همچنان وجود دارند

در گذشته‌ای نه چندان دور، اختلالات شبکه و عدم نوسازی تجهیزات مربوطه به دلیل تحریم‌ها، کیفیت اتصال و استفاده کاربران از شبکه اینترنت را تحت تاثیر خود قرار می‌داد. در دولت گذشته اما تلاشی جدی برای به راه اندازی شبکه اینترنت فیبر نوری انجام شد. پروژه‌هایی که به طور همزمان در چندین شهر مختلف از مرحله برنامه‌ریزی و اجرا عبور کرده و حالا بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌ است.

با این حال هنوز در مورد پروژه فیبر نوری مسائلی وجود دارد که اشاره یا بیان آن‌ها در این گزارش نمی‌گنجد. صبح امروز، ستار هاشمی با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری کشور و با تحویل گرفتن وزارت‌خانه از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات پیشین به طور رسمی در سمت خود آغاز به کار کرد.

زارع‌پور در صحبت خود در این جلسه گفت: «تلاش‌های ما در مورد پروژه فیبر نوری و ساخت پایگاه فضایی و ارتقا زیرساخت ارتباطی کشور صورت گرفت و امیدواریم مردم نتیجه را در دولت چهاردهم احساس کنند. برای آقای هاشمی آرزوی موفقیت داریم.» 

ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری آغاز به کار کرد 

ستار هاشمی پیش از این در سمت معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک مشغول فعالیت بود. در نهایت روز گذشته با کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به شکل رسمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری دولت چهاردهم معرفی شد. امروز اما با تحویل گرفتن وزارت‌خانه از عیسی زارع‌پور کار خود را آغاز کرد. 

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری دولت چهاردهم پس از تحویل گرفتن وزارت‌خانه از عیسی زارع‌پور، جلسه‌ای با معاونان وزارت‌خانه برگزار کرد و به طور رسمی از امروز در سمت جدید خود مشغول به کار شد. 

ستار هاشمی در صحبت‌های خود از برنامه هفتم گفت: «برنامه ما اجرا و عمل به برنامه هفتم است و در این مسیر از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد. برنامه این است که بدون فوت وقت به امورات رسیدگی و هدف‌گذاری‌های انجام شده را پیگیری کنیم.»

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.