فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۸۸۶

آغاز تحقیقات پلیس از تلگرام در کره جنوبی

آغاز تحقیقات پلیس از تلگرام در کره جنوبی

اداره پلیس کره‌جنوبی تحقیقاتی را در مورد پلتفرم پیان‌رسان تلگرام به‌دلیل جرایم مربوط به دیپ‌فیک‌های جنسی آغاز کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

خبرگزاری‌های مستقر در کره جنوبی به نقل از یک مقام ارشد پلیس این کشور خبر داده‌اند که اداره پلیس کره‌جنوبی تحقیقاتی را در مورد پلتفرم پیان‌رسان تلگرام به‌دلیل جرایم مربوط به دیپ‌فیک‌های جنسی آغاز کرده است.

طبق گزارش رویترز، در این تحقیقات بررسی خواهد شد که آیا تلگر‌ام در انتشار محتواهای جنسی دیپ‌فیک مشارکت داشته است یا خیر. درهمین‌حال، مقامات کره جنوبی، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به مبارزه با محتواهای دیپ‌فیک جنسی دعوت کرده‌اند.

این تحقیقات به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی آغاز شده است که در آن‌ها گفته‌شده تصاویر و ویدیوهای دیپ‌فیک جنسی از زنان کره‌جنوبی معمولاً در تلگرام یافت می‌شود.

تلگرام هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده است، اما این شرکت هفته گذشته گفته بود که به‌طور فعالانه با انتشار محتوای مضر در پلتفرم خود مبارزه می‌کند. در بیانیه این شرکت گفته شده بود:

«مدیران ما از ترکیبی از نظارت فعال بر بخش‌های عمومی پلتفرم، ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی و گزارش‌های کاربران استفاده می‌کنند تا روزانه میلیون‌ها محتوای مضر را حذف کنند.»

تمام چالش‌های تلگرام در چند وقت گذشته

تلگرام در هفته‌های گذشته روند عجیبی را پشت سرگذاشته است. ابتدا «پاول دورف»، مدیرعامل آن یک هفته قبل هنگام ورود به فرانسه دستگیر شد. در حالی که ابتدا گفته می‌شد که بنیان‌گذار تلگرام ممکن است به ۲۰ سال زندان محکوم شود اما دورف نهایتاً با وثیقه ۵ میلیون یورویی آزاد شد، هرچند حق خارج‌شدن از فرانسه را ندارد. دادستانی فرانسه نیز در بیانیه‌ای گفته بود دورف به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره شخص ناشناسی که با 12 فقره اتهام روبه‌رو است، در بازداشت به‌ سر می‌برد.

اما تمام چالش‌های تلگرام در هفته‌های گذشته به دستگیری دورف محدود نمی‌شود و مقامات اتحادیه اروپا هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این سرویس پیام‌رسان در مورد تعداد کاربران دروغ گفته است تا به این طریق از قانون خدمات دیجیتال (DSA) فرار کند یا خیر.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.