فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۷۶۷

مصلحی: امنیت سایبری ایران سطح پایینی دارد

مصلحی: امنیت سایبری ایران سطح پایینی دارد

کارشناس امنیت شبکه، درباره آسیب‌پذیر بودن زیرساخت‌های امنیت شبکه گفت: بحث امنیت سایبری در کشور ما به علت رعایت نکردن خیلی از پیش نیاز‌ها، معمولاً سطح پایینی دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

مهدی مصلحی افزود: در بخش امنیت سایبری به عنوان هکر قدرت خوبی داریم. در سطح امنیت و دفاع سایبری به خاطر اینکه خیلی از مجموعه‌ها حداقل پیش نیاز‌های امنیتی را رعایت نمی‌کنند همیشه آسیب‌پذیر بوده‌ایم. بعد از حملات سایبری نیز مجموعه‌ها مشکلات قبلی را حل نکرده‌اند و آن اتفاق به صورت مشابه در جای دیگری رخ داده است.

وی درباره هک بانک‌ها در چند هفته اخیر و پرداخت ۳ میلیون دلار بیت کوین به گروه هکری بیان کرد: مجموعه بانکی که هک در آن رخ داده به علت ضعف امنیت سایبری، باعث شده که از ارتباط‌اش هکر‌ها استفاده کنند و باج‌افزار را به بانک‌های مختلف تزریق کنند. چند ماه قبل برخی از بانک‌ها از کار افتادند، اما خبری از آن منتشر نشد. حالا بعد از چند ماه به جای توضیح آن بانک‌ها و شرکتی که تراکنش‌ها را انجام می‌داد، یک سایت خارجی گزارشی مبنی بر هک شدن این مجموعه‌ها ارائه کرده است. در این گزارش آمده که آن شرکت ۳ میلیون دلار بیت کوین را به هکر‌ها داده‌اند.

او افزود: این اتفاق باعث می‌شود آن باج خواهی‌ها افزایش پیدا کند و هکر‌ها ایران را منطقه مناسبی برای کار خود بدانند. شب گذشته هم یک سری ایمیل از آن مجموعه با هکر‌ها منتشر شد که در حال چانه زنی بر سر مبلغ هستند. از طرفی بسیار ناامید‌کننده است که بعد از این همه حملات سایبری سریالی، مجموعه‌هایی که در بانک‌ها خدمات می‌دهند، از سطحی‌ترین مسائل امنیتی هم غافل هستند.

مصلحی درباره جزئیات گروه هکری بانک‌ها گفت: گروه هکری اصلاً مهم نیست، مشخص است که خارج از ایران هستند. مهم نقطه ضعف ما در حفظ امنیت شبکه است. بخش امنیت آن شبکه با فقدان برنامه و راهکار از شناسایی نقطه ضعف خود غافل شده و اطلاعات تعداد زیادی از کاربران به دست هکر‌ها افتاده است. اگر مجموعه‌های سایبری نظارت بیشتری نکنند، این اتفاق توسط گروه‌های هکری دیگر انجام می‌شود و با دادن باج ۳ میلیون دلاری نشان داده‌اند که بازار ایران برای هکر‌ها بازار خوبی است.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.