فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۸۲۵

رسانه های دولتی روسیه در پلتفرم های متا ممنوع شدند

رسانه های دولتی روسیه در پلتفرم های متا ممنوع شدند

شرکت «متا» با این ادعا که رسانه‌های دولتی روسیه از تاکتیک‌های فریبنده برای عملیات تاثیرگذاری پنهانی آنلاین خود استفاده کرده‌اند، آر تی، روسیا سگوندیا و سایر شبکه‌های رسانه‌ای دولتی را در پلتفرم‌های خود ممنوع کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

این شرکت سال‌ها، اقدامات محدودی را مانند مسدود کردن نمایش تبلیغات و کاهش امکان مشاهده پست‌های این رسانه‌ها توسط کاربران انجام داده بود. از این رو، ممنوعیت اخیر، نشانه تشدید اقدامات بزرگترین شرکت شبکه اجتماعی جهان علیه رسانه‌های دولتی روسیه است.

شرکت «متا» در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از ملاحظات دقیق، محدودیت علیه رسانه‌های دولتی روسیه را گسترش دادیم. روسیا سگوندیا، آر تی و سایر نهادهای مربوط، اکنون در اپلیکیشن‌های جهانی این شرکت ممنوع می‌شوند تا از فعالیت مداخله خارجی آنها جلوگیری شود. این ممنوعیت در روزهای آینده اعمال خواهد شد. علاوه بر فیس‌بوک، اپلیکیشن‌های «متا» شامل اینستاگرام، واتس‌اپ و تردز هستند.

اقدام شرکت «متا» پس از آن صورت گرفت که آمریکا در اوایل ماه جاری، اتهامات پولشویی را علیه دو کارمند شبکه آر تی برای استخدام یک شرکت آمریکایی برای تولید محتوای آنلاین و اثرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۴، تنظیم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت: کشورها باید با فعالیت‌های شبکه دولتی روسی آر تی، همانطور برخورد کنند که با عملیات اطلاعاتی مخفیانه برخورد می‌کنند.

آر تی، اقدامات آمریکا را به سخره گرفته و واشنگتن را به تلاش برای جلوگیری از فعالیت این شبکه رسانه‌ای به عنوان یک سازمان خبری متهم کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت «متا» در گزارشی که با رویترز به اشتراک گذاشته شد، مدعی شد شاهد آن بوده است رسانه‌های تحت کنترل دولت روسیه تلاش می‌کنند تا از شناسایی در فعالیت‌های آنلاین خود در گذشته فرار کنند و پیش بینی می‌کند در آینده به تلاش برای مشارکت در اقدامات فریبنده ادامه دهند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.