خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۶۰۸۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بیش از ۷۱ میلیارد تومان مجموع ارزش چک‌ها/ نتیجه ارائه شتاب‌دهنده‌ها به سرمایه‌گذاران چه شد؟

رونمایی از جهش‌پارک؛ آینده اکوسیستم استارتاپ را در متاورس متصور شوید

بیش از 71 میلیارد تومان مجموع ارزش چک‌ها/ نتیجه ارائه شتاب‌دهنده‌ها به سرمایه‌گذاران چه شد؟

مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس با همکاری شتاب‌دهنده جهش رقابت «بذرپاشان» را با هدف شکوفایی شتابدهنده‌ها و جذب سرمایه‌گذاری و با حضور کارآفرینان شاخص در روز سه‌شنبه ۲۷‌ام شهریوره‌ماه در خانه کارمان لواسان برگزار کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

نشست ارائه به سرمایه‌گذاران به تلاش پارک فناوری پردیس با همکاری شتاب‌دهنده جهش، با حضور بازیگران مختلفی از اکوسیستم استارتاپی کشور برگزار شد. نخستین سخنران این رویداد مهدی عظیمیان، مدیر مرکز شتابدهی پارک پردیس درباره روند شکل‌گیری مرکز شتابدهی نوآوری پارک توضیح داد: «در دولت یازدهم و با هدف تغییر پارادایم دانشگاهی از تربیت کارمند به کارآفرین و کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار، این مرکز تاسیس شد.»

برگزاری بیش از 600 رویداد در سراسر کشور

استارتاپ‌ها موتور محرک اکوسیستم نوآوری به حساب می‌آیند

مهدی عظیمیان، مدیر توسعه شعب پارک‌های فناوری پردیس، درخصوص اهدافی که این مرکز شتابدهی دنبال می‌کند ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین اهدافی که این مرکز دنبال می‌کند پر کردن خلاء کارآفرینی کشور و ترویج فرهنگ آن است که از قدیم‌الایام در کشور وجود داشته است. دومین هدف کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار مانند توسعه شتاب‌دهنده‌ها و مراکز کار اشتراکی است.»

مدیر مرکز شتابدهی پارک پردیس رویدادها را موتور محرک اکوسیستم کارآفرینی نامید و گفت: «رویدادها ملاک ارزیابی پایداری اکوسیستم هستند چراکه افراد با حضور در رویدادهای کارآفرینی می‌توانند توانایی‌های مورد نیاز را به دست آورند و با شبکه‌سازی تیم‌ خود را تشکیل دهند و این جوشش‌ها هستند که اتفاقات جدید را رقم می‌زنند. تاکنون مرکز شتابدهی نوآوری در قالب‌های مختلفی همچون حمایت‌های مالی، حمایت اعتباری و معنوی و حمایت از حضور افراد در رویدادهای بین‌المللی به منظور تقویت توانمندی‌هایشان صورت گرفته‌ است.»

رقابت بذرپاشان؛ بیش از 71 میلیارد تومان پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری

عظیمیان از آمار برگزاری رویدادها داده‌های جامعی ارائه داد و گفت: «تاکنون بیش از ۶۰۰ رویداد در سرتاسر ایران با حمایت مرکز نوآوری شتابدهی برگزار شده است که در برگزاری این رویدادها بیش از ۱۰۰ برگزارکننده و ۱۲۰۰ مربی و سخنران با این مرکز همکاری داشته‌اند.» مدیر مرکز شتابدهی در قسمت دوم سخنان خود درباره فضاهای کار اشتراکی توضیح داد.

در ادامه رویداد، شتاب‌دهنده‌های منتخب به ارائه دستاوردها و مبلغ مورد نیاز استارتاپ‌های تحت حمایت خود پرداختند: نخستین شتاب‌دهنده، شتاب‌دهنده فناوری‌های مالی نوآفرین فعال در زمینه فناوری‌های مالی، بلاک‌چین و... بود. دومین ارائه از سوی مهدی صداقت، مدیر و بنیان‌گذار خانه‌ نوآوری با حوزه تخصصی محتوا، بلاک‌چین و هوش مصنوعی، انجام گرفت. سخنران بعدی محمدحسین روحانی از شتاب‌دهنده گرین تک فعال در زمینه هوش مصنوعی، کلود، امنیت و تحولات مالی بود. چهارمین سخنران نیز مهرناز کمانگری، مدیرعامل هفت‌وهشت با حوزه تخصصی معماری و ساختمان بود. شتاب‌دهنده هنام فارمد فعال در سه بخش دارویی، مکمل‌ها و تجهیزات مبتنی بر فناوری‌های نوین پنجمین ارائه بود. ششمین ارائه از سوی مقبلی، مدیرعامل شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان کویر با حوزه تخصصی فناوری، صورت گرفت. 

پس از ارائه‌ شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران حاضر در این رویداد با پیشنهاد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان برای این ۶ شتاب‌دهنده مراسم را به پایان بردند.

آینده اکوسیستم نوآوری در فرم متاورس خواهد بود

رونمایی از جهش پارک؛ جغرافیایی در دسترس همه

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، متاورس ترند علم و فناوری به حساب می‌آمد. امروزه اما با ظهور نسل‌های مختلف از هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی پیشرفته این ابزار متفکر، ترند از متاورس قاپیده شد. این پیشرفت به حدی پرسروصدا بود که به هوش مصنوعی ابزار انقلاب صنعتی چهارم نیز گفته می‌شد. 

با این حال هنوز هستند افرادی که خطوط توسعه ترندهای قبلی را دنبال کنند. متاورس این امکان را به دست می‌دهد تا در جغرافیایی که برای همه در دسترس است، زیرساخته توسعه فراهم باشد و همه بتوانند از این زیرساخت برای رسیدن به اهداف شخصی یا تیمی خود استفاده کنند. بعد از رونمایی از جهش بار، کاوه گودرزی مدیرعامل جهش با اشاره به مزایای متاورس گفت: «آینده اکوسیستم استارتاپ در متاورس خواهد بود.» 

امروزه یکی از معضلات اساسی، استفاده نادرست از ظرفیت‌های موجود است. شاید در مناطقی دور از پایتخت جوانانی باشند که استعداد و توانمندی‌های مورد نیاز برای مواجهه با بسیاری از موانع و گره‌های افتاده در کار صنایع امروزی را داشته باشند؛ اما گاه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از شرکت در زنجیره‌‌های سیستماتیک دور می‌مانند. با استفاده از امکانات متاورس می‌توان معضلات جغرافیایی را برطرف و زیرساخت‌های توسعه را برای همه فراهم کرد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.