فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۷۱۴

۳ بازی از سری Call of Duty به‌زودی وارد Xbox Cloud Gaming می‌شوند

۳ بازی از سری Call of Duty به‌زودی وارد Xbox Cloud Gaming می‌شوند

مشترکان سرویس ایکس‌باکس Cloud Gaming به‌زودی می‌توانند از اجرای سه نسخه از بازی‌های سری Call of Duty ازجمله Black Ops 6 لذت ببرند.

به گزارش تجارت نیوز،

مایکروسافت در اقدامی قابل‌ توجه، سه عنوان محبوب از مجموعه‌ی Call of Duty یعنی Black Ops 6 ،Modern Warfare III و Warzone را اواخر ماه جاری به سرویس ابری گیمینگ خود (Xbox Cloud Gaming) اضافه می‌کند. این یعنی گیمرها می‌توانند از ۲۵ اکتبر (۴ آبان ۱۴۰۳) همزمان با انتشار جهانی Black Ops 6، بازی مذکور را روی سرورهای ابری و بدون‌ نیاز به دانلود و نصب، روی دستگاه خود تجربه کنند. پشتیبانی ابری از Warzone و Modern Warfare III نیز در همین تاریخ فعال خواهد شد.

این اولین‌بار است که یک بازی از سری Call of Duty همزمان با انتشار اولیه، روی سرویس ابری ایکس‌باکس نیز دردسترس قرار می‌گیرد. اقدام مایکروسافت پس‌ از نهایی‌شدن خرید اکتیویژن بلیزارد در سال گذشته صورت می‌گیرد. اشلی مک‌کیسیک، معاون بخش پلتفرم‌های گیمینگ در ایکس‌باکس می‌گوید: «این اتفاق نخستین تجربه برای فرنچایز Call of Duty و پیروزی جامعه‌ی گیمرها محسوب می‌شود.»

برای دسترسی به سه بازی Call of Duty روی سرویس ایکس‌باکس Cloud Gaming، به اشتراک Xbox Game Pass Ultimate نیاز خواهید داشت. پس از آن، امکان تجربه‌ی بازی‌های مورد اشاره روی کنسول‌ها، کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های موبایل، تلویزیون‌های آمازون فایر، هدست‌های متا کوئست و برخی مدل‌های تلویزیون سامسونگ فراهم می‌شود.

انتشار Call of Duty در سرویس ابری ایکس‌باکس، درست پیش از برنامه‌ی مایکروسافت برای امکان استریم بازی‌های شخصی کاربران ازطریق همین سرویس در ماه نوامبر (آبان و آذر ۱۴۰۳) رخ خواهد داد. همان‌طور که هفته‌ی گذشته فاش شد، مایکروسافت می‌خواهد قابلیت استریم بازی‌های خارج از کتابخانه‌ی کنونی گیم‌پس را از ماه آینده‌ی میلادی به‌صورت آزمایشی برای کاربران اینسایدر ایکس‌باکس و با تعداد محدودی از بازی‌ها آغاز کند. این قابلیت به‌مرور برای تعداد بیشتری از کاربران و بازی‌ها در‌دسترس قرار خواهد گرفت. مایکروسافت طی چند سال گذشته، سرورهای ایکس‌باکس Cloud Gaming خود را برای پشتیبانی از استریم هزاران بازی در آینده آماده کرده است.

باتوجه‌به حکم دادگاهی که هفته‌ی گذشته گوگل را ملزم به حذف اجبار استفاده از سیستم پرداخت گوگل‌پلی برای اپلیکیشن‌های منتشرشده در پلی‌استور می‌کند، مایکروسافت نیز امکان خرید بازی‌های ایکس‌باکس را ازطریق اپلیکیشن موبایلی ایکس‌باکس روی اندروید از تاریخ یک نوامبر (۱۱‌ آبان ۱۴۰۳) در آمریکا فراهم خواهد کرد. بدین‌ترتیب، کاربران می‌توانند با خرید یک بازی ایکس‌باکس ازطریق اپلیکیشن اندروید، آن را روی دستگاه خود استریم کنند.

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.