فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۸۹۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان؛ ارزش معاملات انجام شده در بستر تجارت الکترونیکی در شش ماه نخست ۱۴۰۳

می‌توان ظرف دو سال آینده به اهداف برنامه توسعه هفتم رسید

بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان؛ ارزش معاملات انجام شده در بستر تجارت الکترونیکی در شش ماه نخست 1403

رئیس انجمن تجارت الکترونیکی با گزارش از آمار و علمکرد شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ چشم‌انداز خود را توصیف کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

امین کلاهدوزان رئیس انجمن تجارت الکترونیکی با حضور در نمایشگاه «هفت، بیست و چهار» به مناسبت رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی با اعلام اهم فعالیت‌ها و برنامه در دست اجرا، گزارش شش ماهه نخست سال 1403 را به حضار ارائه کرد. 

می‌توان ظرف دو سال اهداف برنامه هفتم توسعه محقق نمود

امین کلاهدوزان گفت: «خوشبختانه سرعت رشد در این مدت گونه‌ای بوده که می‌توان آینده را به روشنی تصویر کرد. در شش ماه نخست امسال دو هزار و هفتاد و هشت هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بوده که نسبت به تاریخ مشابه در سال گذشته، 55 درصد رشد داشته است.»

سپس کلاهدوزان تعداد کل تراکنش‌ها را ذکر کرد و گفت: «با ثبت دو هزار و دویست و چهار فقره تراکنش نسبت به سال گذشته رشدی بیست درصدی را تجربه کرده‌ایم.»

حدود دو میلیون و هشتصد هزار گواهی امضای الکترونیکی

کلاهدوزان در ادامه ارائه خود گفت: « در شش ماه ابتدایی امسال 2 میلیون و 797 هزار امضای الکترونیکی ثبت شده است که این آمار نسبت به سال گذشته حدودا هشتاد درصد رشد را تجربه کرده است.»

با ارائه کلاهدوزان، تعداد اینمادهای صادر شده 48 هزار عدد اعلام شد. مجددا با مقایسه همین آمار مشابه در شش ماه اولیه سال 1402، شاهد رشد 23 درصدی هستیم. 

وی افزود: «اگر همین شیب را داشته باشیم می‌توان ظرف دو سال آینده به اهداف رسید»

27 درصد صاحبان اینمادها از بانوان‌اند

رئیس انجمن تجارت الکترونیکی گفت: «تعداد اینمادها رشد داشته که نشان از رشد این فرهنگ کسب و کاری‌ست. با همراهی تشکل‌ها اتفاق افتاده. ۲۵۰ هزار شرکت با اینماد دارن فعالیت می‌کنند. در حوزه مالکان کسب و کار رشدی قابل‌توجه داشتیم. شمار بانوان صاحب کسب و کار رشد داشتند. امروزه ۲۷ درصد صاحبان اینماد از بانوان هستند.»

توزیع جغرافیایی تجارت الکترونیک

کلاهدوزان در ادامه ارائه خود از گزارشات شش ماه اول سال 1403 گفت: «در سال 1401، 48 درصد از کسب و کارها، سال 1402 46 درصد و حالا 38 درصد از فعالان حوزه تجارت الکترونیکی ساکن تهران هستند. این آمار نشان‌دهنده افزایش شمار کسب و کارهای وابسته به اکوسیستم تجارت الکترونیکی‌ست و معنای مثبتی دارد.»

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.