فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۱۴۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

نگاه سنتی در تنظیم‌گری موجب عقب‌ماندگی در بحث تکنولوژی می‌شود

نگاه سنتی در تنظیم‌گری موجب عقب‌ماندگی در بحث تکنولوژی می‌شود

ابوالفضل حیدر، مدیرعامل برند TCH به تجارت‌نیوز گفت: تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. اگر قرار باشد در بحث واردات یا تخصیص ارز، مسائل مربوط به رگولاتوری با نگاه سنتی عمل کنیم همیشه از تکنولوژی عقب خواهیم ماند.

به گزارش تجارت نیوز،

برند تی‌سی‌اچ با برگزاری یک رویداد و دعوت از اهالی رسانه و فعالان اکوسیستم سخت‌افزاری کشور، محصولات جدید خود را به بازار معرفی کرد. تاکید بیشتر در این رویداد جدا از معرفی محصولات جدید، بر سلامت بازار بود. سلامتی که از کیفیت محصولات عرضه شده در بازار بدست می‌آید. مورد دیگری که بر این سلامت تاثیر می‌گزارد، خدمات پس از فروش است.

بازار سخت‌افزاری کشور نسبت به سال‌ها قبل دچار دگرگونی‌های بسیاری شده است. نتیجه تمام این تغییرات، سر و شکل گرفتن بازاری‌ است که در گذشته‌ای دور به شکل زیرزمینی و غیرقانونی فعالیت می‌کرد. 

جلوی بروز فاجعه‌های بسیاری را گرفته‌ایم

مساله واردات و قیمت‌گذاری در بازار گجت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشندگان و فعالان بازار درگیر چالش‌های جدی در این حوزه اند. مهدی اسدی، مدیر انجمن واردکنندگان موبایل، با حضور در این رویداد، در سخنرانی خود گفت:

متاسفانه در این دوره از هیات مدیره انجمن بیشتر از اینکه دنبال کار صنف باشیم. دنبال این هستیم که یک سری از دوستان کار را می‌خواهند خراب کنند. دوره بعدی باید دو انجمن در کشور داشته باشیم. یک انجمن برای خرابکاری و یک انجمن برای توسعه صنعت موبایل.

مشکلات زیادی داریم. یک روز ارز نیست. یک روز تخصیص هست ولی یک روز دیگر ارز نیست. 

فکر می‌کنم دوران ارباب رعیتی مثل سال‌های قبل ۹۷ گذشته‌اند. همکاران ما ارباب‌زاده‌اند و بیزنس ما در هفت سال گذشته از حالت زیرزمینی به شکلی سالم تغییر کرده است.

مهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل کشور در ادامه سخنرانی‌های خود گفت:

ما تلاش می‌کنیم در راستای توسعه این صنعت حرکت کنیم. ما بحث‌های زیادی داریم و در حال جنگیم. هیات مدیره از من حمایت می‌کند و امیدوارم کل صنف پشت هیات مدیره باشند. ما شاید کارهای زیادی نکردیم. اما بدانید جلوی خیلی از فاجعه‌ها را گرفته‌ایم. تمام قد مانده‌ایم.

ما به نهادهای مختلف پاسخ داده‌ایم. در جلسه‌ای یکی از این عزیزان گفت زبان سرخت سر سبزت را می‌دهد بر باد. گفتم اگر من را ببرند کل بازار موبایل ایران می‌خوابد.

اهورا نیازی که به عنوان مجری و راهبر این برنامه را هدایت می‌کرد، بعد از سخنرانی‌ها، به معرفی محصولات جدید TCH پرداخت. محصولات شامل ساعت‌های هوشمند جدید و ایرپادهای مدرن بودند. بعد از معرفی محصولات جدید، از فعالان اکوسیستم سخت‌افزاری کشور تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نگاه سنتی در تنظیم‌گری موجب عقب‌ماندگی در بحث تکنولوژی می‌شود

ابوالفضل حیدر، مدیرعامل برند TCH در مصاحبه‌ای اختصاصی با تجارت‌نیوز، از چالش‌های این صنعت گفت. یکی از مشکلات مهمی که فعالیت بازاریان و واردکنندگان گجت‌ها به خود درگیر می‌کند، آشنا نبودن یا عبارت دیگر به‌روز نبودن مقررات مربوط به واردات است. این نگاه سنتی گاه باعث بروز اختلالاتی می‌شود که جوابگوی صنعت روبه‌رشد گجت‌ها و نیازهای سخت‌افزاری کشور نیست. حیدر در این‌باره گفت:

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. اگر قرار باشد در بحث واردات یا تخصیص ارز، مسائل مربوط به رگولاتوری با نگاه سنتی عمل کنیم همیشه از تکنولوژی عقب خواهیم ماند.
ما نیاز داریم به اتفاقات مشابه رجیستری موبایل که در حدود سال 97 اتفاق افتاد. اتفاقی که به واردکنندگان این اجازه را می‌داد که گوشی‌های مدرن تازه لانچ شده را در فاصله‌های زمانی کوتاه به بازار ایران وارد کنند. 
نباید به گجت‌ها به عنوان کالایی لوکس نگاه کرد. این گجت‌ها می‌توانند به زیست ما کمک کنند. برخی از این گجت‌ها در بحث سلامت یک فرد می‌توانند مفید باشند.

وی در ادامه افزود:

ما باید در حوزه فناوری و تکنولوژی یک نگاه نوآورانه داشته باشیم. یعنی الویت در بحث‌های گمرکی و رگولاتوری وجود داشته باشد. نباید به این گجت‌ها به عنوان یک کالای لوکس یا اکسسوری نگاه کرد. گجت‌ها می‌توانند تسهیل‌گر زندگی مردم باشند. 

دولت به عنوان تنظیم‌گر این اکوسیستم باید متناسب با نیاز اجزا حرکت کند. حضور افراد متخصص که شناخت کافی در این حوزه داشته باشند مانع بروز تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود که جوانب مختلف آن در نظر گرفته نمی‌شود. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه علم و فناوری تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار