کد مطلب: ۹۲۵۳۱۶

آغاز پرداخت مطالبات کلزاکاران لرستانی

آغاز پرداخت مطالبات کلزاکاران لرستانی

مدیرکل تعاون روستایی لرستان از پایان یافتن خرید تضمینی کلزا خبر داد وی همچنین گفت زمان پرداخت مطالبات بر اساس زمان تحویل است.

به گزارش تجارت نیوز،

غلامعلی فتحی گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان پایان یافته و پرداخت مطالبات کلزاکاران به ارزش بیش از ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال از سوی شرکت طرف قرارداد آغاز شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: پرداخت وجه کشاورزان بر اساس تاریخ تحویل محصول و به صورت یکجا خواهد بود و به ازای هرکیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه پارسال سه هزار و ۵۲۰ تن کلزا در استان برداشت شد عنوان کرد: امسال سطح زیر کشت این محصول سه هزار و ۵۰۰ هکتار بود که ۶ هزار و ۳۱۷ تن برداشت صورت گرفت و در رکوردی کم نظیر چهار هزار و ۴۱۰ تن از محصول برداشت شده متعلق به شهرستان سلسله بود.

وی با اشاره به تسویه مطالبات کلزاکاران استان تا حدود یک ماه آینده اضافه کرد: همچنین شهرستان های بروجرد با ۵۱۰، خرم آباد با ۳۶۹، کوهدشت ۳۶۳، پلدختر ۲۸۸ و دورود با ۲۸۵ تن پس از سلسله به ترتیب بیشترین کلزا را برداشت کرده اند و کمترین مقدار محصول برداشت شده نیز با ۳۱ و ۶۱ تن مربوط به چگنی و ازنا بوده است.

به گفته مدیرکل تعاون روستایی لرستان امسال کشت کلزا در شهرستان الیگودرز صورت نگرفته است.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد که سالانه حدود سه و نیم تن انواع محصولات کشاورزی از این سطح برداشت می شود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.