کد مطلب: ۹۲۷۵۳۱

تاثیر ۱۵ درصدی گزارش های هواشناسی در افزایش تولیدات کشاورزی گلستان

تاثیر 15 درصدی گزارش های هواشناسی در افزایش تولیدات کشاورزی گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با تهیه داده‌های هواشناسی و توصیه‌های جوی و انتشار در رسانه‌ها، نقش خود را در ایجاد خودکفایی و تامین امنیت غذایی ایفا می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

امان‌محمد کمالی نقش هواشناسی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق وضعیت جوی از بستر رسانه‌ها در تامین امنیت غذایی را مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده اداره‌کل هواشناسی گلستان با تهیه داده‌های هواشناسی و توصیه‌های جوی و انتشار آن از بستر رسانه‌ها، نقش خود را در ایجاد خودکفایی و تامین امنیت غذایی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم، احصای مشکلات مردم و ارائه آن به مسوولان و تبیین عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش به سزایی دارند.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: همچنین با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، اقشار دیگر جامعه از جمله فعالان حوزه کشاورزی، شیلات و ناوگان حمل و نقل عمومی از آخرین وضعیت جوی مطلع می‌شوند.

کمالی با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی خبرنگاران، مردم برای مقابله و سازگاری با تغییرات اقلیمی و حوادث قهری جوی آماده می‌شوند، گفت: خبرنگاران همواره یاور هواشناسی هستند و در مدیریت بحران و کاهش تلفات انسانی نقش به‌سزایی دارند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.