کد مطلب: ۹۲۷۵۴۴

۵هکتار از مراتع لاریجان طعمه حرق شد

5هکتار از مراتع لاریجان طعمه حرق شد

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از وقوع آتش سوزی در مراتع بخش لاریجان آمل خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

در عملیات مهار آتش سوزی این مراتع که شهرداری رینه، دهیاری پلور، همیاران طبیعت و نیروهای مردمی همکاری داشتند، ماموران منابع طبیعی با حضور به موقع و کنترل آتش، مانع از گسترش و سرایت آن در دیگر نقاط شدند.

براساس این گزارش مطابق برآورد اولیه، حدود پنج هکتار از اراضی ملی مرتعی طعمه حریق شد. همیاران طبیعت در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌توانند از طریق شماره‌های تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که شرایط جوی مازندران از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی است

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از امروز تا روز چهارشنبه با کاهش ناپایداری‌های جوی، گاهی ابری و با افزایش نسبی و تدریجی دما همراه خواهد بود و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس‌تر است.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی و گرمتر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، امروز دوشنبه به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این وضعیت تا روز چهارشنبه هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت.

طبق این جدول میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز یکشنبه، دوشنبه به ۳۲ تا ۳۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.